Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Korte versie: hoe zorg ik ervoor dat mijn Nexus 5 update naar Android 5?

Lange versie: ik heb al een paar dingen geprobeerd dit ding naar Android 5 te krijgen...

Methode 1: Ga naar de app info van Google Services Framework, doe "clear data", en "disable", en reboot. Ga er dan weer heen, en enable em weer. Doe dan een check en je krijgt de update.
Resultaat: Soms, SOMS dus, krijg je heel even de download voor je kiezen, maar die stopt er dan gelijk mee. Geen update dus.

Methode 2: Ga naar de app info van Google Play Services, wis alle data. Ga dan naar Google Services Framework, en "clear data" en "force stop". Check for updates moet dan zeggen dat laatste update van 1/1/1970 was. Blijf checken tot je een update krijgt.
Resultaat: Dat van 1970 klopt. Maar er komt geen update. Niet eens een hint van dat er een update komt.

Methode 3: Zet de telefoon uit, verwijder de SIM-kaart. Doe vervolgens methode 1 óf 2, maakt eigenlijk niet uit welke.
Resultaat: De update wordt volledig gedownload en de mogelijkheid om em te installeren wordt aangeboden. Echter bij de reboot wordt me gevraagd of ik een untrusted zip (:?) wil installeren. Als ik daarop "yes" antwoordt, gebeurt er wel iets, maar het updateproces is na een seconde of 2 klaar en de telefoon boot weer. En ik heb 'gewoon' Android 4.4.4 weer terug.

Geen oplossing dus.

Concrete vraag staat bovenaan, maar bonuspunten voor iemand die kan antwoorden op de vragen waarom dit zo moeizaam en langzaam moet. En vooral, waarom is het voor een gigant als Google zo moeilijk om een update te verspreiden? Zelfs Microsoft kan een update verspreiden, aan iedereen, overal ter wereld, op hetzelfde moment.

En strafpunten voor reacties à la "gewoon wachten" ;)

日本!🎌

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:14

Barbas

Gallego!

Dit wordt meerdere keren in het Nexus 5 topic uitgelegd.

Mejor así

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat topic is 99 pagina's lang. Ongetwijfeld staan er een aantal manieren in, maar het is nogal een berg waar men doorheen moet. Ik hoopte hier gewoon een éénduidige oplossing te krijgen, zodat mijn opvolgers niet hoeven te zoeken.

Klein updateje:
Er worden ook manieren aangeboden om een "manual update" te doen. Dit is echter een schone installatie omdat alle user-data naar de knoppen gaat. Het is dan alsof je een nieuwe telefoon hebt. Uiteraard wil ik dat niet, en ik ga er vanuit dat de meeste mensen geen zin hebben om hun dingetjes helemaal opnieuw in te richten als dat niet nodig hoeft te zijn.

En gewoon zoeken in een bestaand topic is precies wel wat we van onze gebruikers verwachten. Dit om onnodige topic te voorkomen.

[ Voor 64% gewijzigd door 13art op 01-12-2014 18:01 ]

日本!🎌

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 09:52
Met sideloaden doe je de zelfde update als die je via OTA krijgt

hier staat alles:

http://androidworld.nl/nieuws/android-50-zelf-installeren/

[ Voor 30% gewijzigd door makkie88 op 01-12-2014 14:52 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
En dat werkt ook niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sideload started...
Now send the package you want to apply to the device with "adb sideload <filename>"...

Restarting adbd...
Finding update package...
Opening update package...
Installing update...
Package expects build fingerprint of google/hammerhead/hammerhead:4.4.4/KTU84P/1227136:user/release-keys or google/hammerhead/hammerhead:5.5/LRX21O/1570415:user/release-keys; this device has google/hammerhead/hammerhead:4.4/KRT16M/893803:user/release-keys
E:Error in /tmp/update.zip
(Status 7)
Installation aborted

En als ik dan vervolgens in m'n system settings kijk naar de versienummers, zie ik dat ze wel degelijk correct zijn:
Android version: 4.4.4
Build number: KTU84P

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nog steeds geen update trouwens... Niet handmatig en niet automatisch.

日本!🎌

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04

iChaos

It's Lupus.

_Thanatos_ schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:22:
En dat werkt ook niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sideload started...
Now send the package you want to apply to the device with "adb sideload <filename>"...

Restarting adbd...
Finding update package...
Opening update package...
Installing update...
Package expects build fingerprint of google/hammerhead/hammerhead:4.4.4/KTU84P/1227136:user/release-keys or google/hammerhead/hammerhead:5.5/LRX21O/1570415:user/release-keys; this device has google/hammerhead/hammerhead:4.4/KRT16M/893803:user/release-keys
E:Error in /tmp/update.zip
(Status 7)
Installation aborted

En als ik dan vervolgens in m'n system settings kijk naar de versienummers, zie ik dat ze wel degelijk correct zijn:
Android version: 4.4.4
Build number: KTU84P
Heb je ooit met je toestel lopen rommelen? Rooten? Mislukte sideloads? Als Settings zegt dat je KTU84P hebt en ADB KRT16M ziet, gaat er iets mis. Of je keek verkeerd, dat kan ook. Wat heb je als Build number staan in Settings?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hij is geroot ja, het is tenslotte een Nexus. Ik ben ook root op mijn pc, dus dat hoort gewoon te kunnen. Maar ik heb verder niets bijzonders aan het systeem zelf gerommeld.

Voor de rest, sja, de sideloads die mislukt zijn, zijn de sideloads die de ingebouwde updater misschien heeft proberen te installeren. Ik heb verder niets handmatig sideloaded. Daarbij: de update van 4.4.2 naar 4.4.4 ging prima.

Dat gezegd hebbende, waar in het systeem kan ik dan het versienummer aanpassen naar wat het werkelijk is?

[ Voor 29% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-01-2015 10:55 ]

日本!🎌

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Als je een beetje had gezocht dan had je geweten dat methode 1 en 2 niet slim zijn want dat veroorzaakt meer problemen dan de bedoeling is.

Sowieso is het altijd het beste om een full wipe te doen als je naar een volledig nieuwe versie van android gaat. Je toestel is geroot dus dan is het ook geen probleem om een backup met bijv Titanium Backup te maken.

Wil je echt niet alles opnieuw instellen dan moet je gewoon geduld hebben totdat je de update als ota ontvangt. Maar goed ik zou gewoon een full wipe doen.

[ Voor 18% gewijzigd door SuperKneus op 12-01-2015 15:14 ]

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:04

iChaos

It's Lupus.

SuperKneus, waarschijnlijk krijgt hij helemaal geen OTA meer, omdat die fingerprints niet meer kloppen doordat hij bij het rooten iets raars heeft gedaan.

Je kunt de fingerprints aanpassen in build.prop, maar ik denk dat je daarmee alleen maar meer gaat slopen. Gezien je deze vraag stelt, denk ik dat het te lastig is om de factory image te downloaden, unyaffs te gebruiken op de system.img, checksums te controleren van bestanden om te zien welke build je nou echt hebt en de fingerprint daarop aan te passen.

Ik zou een custom recovery flashen, backup maken, die backup goed bewaren en daarna een stock ZIP eroverheen flashen. Dat moet hier prima gaan denk ik. Maar liever inderdaad een clean install.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
Als de rest niet werkt, moet je gewoon de factory images flashen.... voel je vrij om andere dingen te proberen, en je kan ook om hulp vragen, maar je kan nu het beste clean beginnen.

Dat de ota niet werkt komt omdat er blijkbaar iets is veranderd in /system waar op gechecked wordt, dit kan zo simpel zijn als het verwijderen of aanpassen van een voorgeïnstalleerde app.

Verder vind ik niet dat je moet klagen als je je toestel hebt geroot, hulp vragen mag altijd, maar klagen niet ;)

Strava

Pagina: 1