Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop, 15", fotobewerking en beetje gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Wil laptop gebruiken voor (basic) foto- en video bewerken en beheer in Lightroom; Geen uitgebreide editting in photshop oid. Verder wat spelletjes op zijn tijd maar geen grafisch veeleisende dingen; EUIV, civilization, dat soort dingen; verder, filmpje op zn tijd e.d.

Wat is je budget?
900 liever minder

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
af en toe in de trein en op reis, maar gewicht speelt geen belangrijke rol, accuduur gemiddeld of beter

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Slechte ervaringen met Acer en goede met ASUS. verder geen ervaringen of voorkeuren

overige voorkeuren
  • Goed scherm is belangrijkste voor me. Mat en IPS; ik zie misschien iets over het hoofd maar selecteren op IPS lukt me niet in de pricewatch.
  • touchscreen niet nodig
  • SSD erin is ook wel prettig gelet op laadtijden foto's bij fotobewerking. Geen hele grote storage nodig want uiteindelijk staat alles op NAS en back ups
  • niet teveel herrie en warmte productie
  • i5 of i7
  • 8Gb is wel lekker met lightroom
  • cardreader
  • goede wifi ontvanger (want wifi is brak in mn huis)
  • stevige build; schermscharnieren begeven het vaak als eerste bij mij

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar een ingewikkelde vraag :-) Kan iemand me in ieder geval helpen met de vraag hoe ik in de pricewtch (of op een ander site) kan selecteren op matte IPS schermen van 15"?

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-11 13:46
Vraag is niet ingewikkeld, maar je kan zelf inderdaad eens de 'Pricewatch' bekijken. Daar kies je bij 'Beeldschermdiagonaal' 15" en bij 'Beeldscherm coating' selecteer je 'Mat'. Kies vervolgens bij CPU i5 en i7 en dan zou ik resolutie 1920x1080 kiezen en geheugen op 8 GB zetten.
Hou je er 21 over, waarvan 2 ACERs zijn, die je niet wil. Maak tussen die 19 eens een selectie en leg die het forum eens voor.

Ow, als je nog eens SSD aan klikt, hou je er 3 over, en zou ik gaan voor deze:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)

Je kan bovenin ook als zoekwoord IPS opgeven en dan gaan door selecteren. Kom ik op deze uit:
pricewatch: BTO P-BOOK 15CL54 FULL HD IPS, Basis

Enkel geen SSD dan.

[ Voor 38% gewijzigd door acoster op 08-12-2014 16:58 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

De Thinkpad heeft een vrij waardeloos scherm. Zou eerlijk gezegd gewoon zelf een beetje zoeken en op bijvoorbeeld http://www.notebookcheck.net/ staan van vrijwel alle laptops wel reviews, waar ze het ook over het scherm hebben. Zijn genoeg schermen die niet IPS zijn maar er wel prima uitzien.