Wat ga je met je laptop doen?
Wil laptop gebruiken voor (basic) foto- en video bewerken en beheer in Lightroom; Geen uitgebreide editting in photshop oid. Verder wat spelletjes op zijn tijd maar geen grafisch veeleisende dingen; EUIV, civilization, dat soort dingen; verder, filmpje op zn tijd e.d.
Wat is je budget?
900 liever minder
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
af en toe in de trein en op reis, maar gewicht speelt geen belangrijke rol, accuduur gemiddeld of beter
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Slechte ervaringen met Acer en goede met ASUS. verder geen ervaringen of voorkeuren
overige voorkeuren
Wil laptop gebruiken voor (basic) foto- en video bewerken en beheer in Lightroom; Geen uitgebreide editting in photshop oid. Verder wat spelletjes op zijn tijd maar geen grafisch veeleisende dingen; EUIV, civilization, dat soort dingen; verder, filmpje op zn tijd e.d.
Wat is je budget?
900 liever minder
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
af en toe in de trein en op reis, maar gewicht speelt geen belangrijke rol, accuduur gemiddeld of beter
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Slechte ervaringen met Acer en goede met ASUS. verder geen ervaringen of voorkeuren
overige voorkeuren
- Goed scherm is belangrijkste voor me. Mat en IPS; ik zie misschien iets over het hoofd maar selecteren op IPS lukt me niet in de pricewatch.
- touchscreen niet nodig
- SSD erin is ook wel prettig gelet op laadtijden foto's bij fotobewerking. Geen hele grote storage nodig want uiteindelijk staat alles op NAS en back ups
- niet teveel herrie en warmte productie
- i5 of i7
- 8Gb is wel lekker met lightroom
- cardreader
- goede wifi ontvanger (want wifi is brak in mn huis)
- stevige build; schermscharnieren begeven het vaak als eerste bij mij