Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor alledaags gebruik en gaming

Pagina: 1
Acties:

• PMast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-11 16:45
Wat ga je met je laptop doen?
Volgend jaar moet ik voor werk naar het buitenland en aangezien mijn 6 jaar oude HP laptop toch echt te langzaam begint te worden wil ik een nieuwe. Naast alledaagse dingen zoals Word etc. wil ik er ook redelijk op kunnen gamen (Battlefield 4, Company of Heroes 2, Arma III, Far Cry 4). Daarom zit ik naar laptops te kijken met een 860M Maxwell videokaart. De OS die ik wil gebruiken is Windows 8.1. Ik heb het liefst een 17,3 inch Full HD scherm.

Wat is je budget?
Ongeveer €1500,-, maar elke euro minder is natuurlijk mooi meegenomen!

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij staat vaak op 1 plek. En anders ben ik het wel gewend een zware laptop mee te nemen, want mijn huidige is ook nogal op gewicht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Door zelf wat te lezen en te luisteren denk ik dat ASUS wel een goed merk is, echter voldoen hun laptops op dit moment niet aan mijn wensen. Ze zouden ongeveer nu de G771 moeten lanceren, maar die is nog nergens te krijgen. pricewatch: Asus Republic Of Gamers G771JM

Daarnaast zat ik nog aan de volgende laptops te denken:
Acer Aspire V15 Nitro
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-74CY
Alleen zit hier maar een kleine SSD in, die moet ik dus alsnog vervangen.

MSI Gaming:
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2PC-283NL Stealth
en
pricewatch: MSI Gaming Series GE70 2PE(Apache Pro)-252NL
Goede specs voor het geld, maar ik lees toch wel dat ze behoorlijk heet worden en de bouwkwaliteit wat minder is.

Asus:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers G551JM-CN121H
Dit is het kleine broertje van de G771, ik vind het design echt prachtig, maar ben bang dat de G771 prijzig zal zijn als ik deze prijs al zie.

BTO:
http://www.bto.eu/bto-x-book-17m55.html
en
http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl58.html
Veel waar voor je geld, maar ik ken dit merk niet zo goed. Het uiterlijk is ook wel wat minder dan een Asus, maar het gaat meer om wat er inzit lijkt mij. Het kleine broertje hiervan heeft wel een Hardware.info Gold Award gewonnen. Deze kan ik aanschaffen met 500GB EVO SSD van Samsung + 1TB HDD, 16GB Ram en een i7 voor €1386,- exclusief Windows 8.1(Maar daar kan ik nog wel aankomen)

Heeft iemand misschien nog andere ideeën of een advies welke van deze het beste zou zijn?
Als laatste toevoeging is een 860M wel echt het minimum.

Bij voorbaat dank,
P.

Verwijderd

De Acer Aspire Nitro schijnt moeilijk te zijn in onderhoud, geheugen e.d. zijn slecht toegankelijk.
Zou dus oppassen met 'zelf SSD bijprikken' en uitzoeken of je dat gaat lukken.

• PMast
Ja, daar dacht ik ook al aan. Laatst wel bij een HP gedaan, maar dat was erg simpel. Denk dat daarom de Acer ook afvalt. Iemand misschien ervaring met BTO?

Verwijderd

Heb zelf prima ervaringen met BTO. En groot voordeel; je kunt hem zelf samenstellen.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Heb ervaring met de kwaliteit van dat model, heb hier een BTO liggen welke dezelfde behuizing heeft als de BTO 17cl58 en het ligt hier verspreid over een aantal vierkante meter...
Kwaliteit van de behuizing is, een nieuw dieptepunt voor laptops, het scherm buigt flink door als je er zachtjes op drukt, toetsenbord is van de goedkoopste soort en als je er even flink op gaat gamen smelt je toetsenbord zowat, uiteraard pas nadat je je vingers verbrandt (zeer slechte koeling, zeer ongeschikt voor gamen...) zelfs bij normaal gebruik klonk het als een straaljager...
Ben na de BTO snel voor een MSI gegaan, prima spul.

Fixing things to the breaking point...

• PMast
Bedankt Pewpew and RGAT. Jullie hebben beide verschillende ervaringen met BTO en dat kom ik ook tegen als ik wat reviews opzoek op Google. Mag ik vragen wat voor kaart jij erin had RGAT? Deze BTO heeft namelijk een 860M Maxwell kaart, ik dacht dat die al wat koeler en zuiniger zijn?
Pagina: 1