Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Mijn Logitech Duet doet het niet meer. Er komt een fluittoon uit en ik vermoed dat die fluittoon uit de condensator naast de voedingsingang (linksboven op de foto) komt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dja2PCF6PmXuaHjRpaJNzGhR/medium.jpg
Klik voor groot

De Duet doet helemaal niets meer (behalve de lichte fluittoon) :P, de led gaat niet aan en er komt geen geluid uit.

Wat zou het meest logisch zijn? Inderdaad de condensator (is het wel een condensator?), of is het logischer dat het een ander onderdeel is? Ik weet niet zo veel van elektronica, maar een onderdeeltje vervangen moet wel lukken. Als het de condensator is, met welk type zou ik 'm dan kunnen vervangen? Ik heb gegoogled op het nummer dat erop staat (220 16G 783), maar dat levert geen resultaat op. Een schema kan ik helaas niet vinden. Het beste wat in online vond was dit: http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/Squeezebox/squeezebox.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je al eens een andere voeding geprobeerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
Ja, ik heb een labvoeding geprobeerd en de voeding doorgemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik weet niet of je hem zo hebt opengemaakt dat je hem ook weer ongeschonden in elkaar kunt zetten, want de garantie van Logitech is erg goed. Zelfs na meerdere jaren waarbij je het bij andere fabrikanten allang kunt opgeven. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
Ik kan 'm weer netjes dichtschroeven, maar ik heb 'm al sinds april 2008. Ook al is de garantie van Logitech goed, ik verwacht niet dat na ruim 6 jaar dit nog onder garantie valt. Zou het ook prima vinden om een nieuwe te kopen, maar Logitech levert niet meer. Op Marktplaats staan ze wel, maar (dan weliswaar met afstandsbediening die ik gewoon heb) voor meer dan de nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik kan je iig met redelijke zekerheid zeggen dat die condo waarschijnlijk goed is: het klinkt alsof er verderop een DC/DC-converter of de electronica die erachter ligt stuk is. Kan je eens een pic van de PCB onder de WiFi-kaart en de achterkant van de PCB showen? Wellicht kunnen we daar wat meer op zien.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Geef hem eens voeding zonder die WiFi kaart en kijk of die dan nog steeds piept.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
Dank :)

Dit is de voorkant zonder wifi (moest de schuimbandjes losscheuren, maar dat ging gelukkig soepel) en de achterkant. Is daar iets aan te zien?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iRGCFJdi70HJOoLIEQaCwutG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z25LH8WAZ8Wky3DWttY2HShi/thumb.jpg

Zonder wifi-kaart piept hij nog steeds (ik heb de antennes laten zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Daar zitten je voedinkjes, die grijze blokjes waar 4R7 op staat kunnen piepen

Piepen kan duiden op een kortsluiting. Ik zie 2 meetpunten, 1 met 1.2v en 1 met 3,3v, meet dat eens na.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
Het blijkt toch de voeding te zijn. :$
Eerder met meetpennen aan de labvoeding gebeurde er niets, maar dat was waarschijnlijk geen goed contact. Nu heb ik het snoer van de voeding afgeknipt en die op de labvoeding aangesloten en de squeezebox staat weer lekker muziek te spelen. Ik bestel gelijk even een nieuwe voeding.

Wel wat vreemd dat ik met de multimeter netjes 9V zag. Wellicht viel de spanning in elkaar onder belasting?

Excuus voor de verkeerde informatie. Bedankt voor de reacties en informatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:44
Is goed mogelijk dat ie in elkaar klapt onder belasting.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1