Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik heb een SD kaartje van SanDisk van 16Gb welke een fout gaf in mijn camera. Ik besloot het kaartje te wissen op mijn Mac, maar de wachttijd liep alleen maar op in plaats van af. Toen heb ik het kaartje eruit gehaald, met als gevolg dat het kaartje helemaal niet meer werkt.
Ik weet niet hoe kapot het kaartje echt is, maar in Windows is hij niet meer zichtbaar. Onder computerbeheer /schijfbeheer staat de disk nog wel, maar wordt een RAW partitie van 31Mb getoond.

Als ik de partitie wil formatteren, krijg ik de melding "Het formatteren is niet voltooid."

Is er een manier waarop ik dit kaartje (met de volle 16Gb) weer kan gaan gebruiken?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Bedankt,

geprobeerd, maar dat programma geeft aan dat de schijf write protected is (wat niet zo is).
Zijn er nog andere lompere methoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53
Waarschijnlijk niet.

Fout in je Camera.
Fout op je Mac (wil niet formatteren)
Fout op de PC, want doet ook niets.

Dat wijst er naar mijn idee vooral op dat het schijfje kapot is. Ik zou er niet vlug meer mijn data aan toe vertrouwen mocht het nog ooit geformatteerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:52
Heb je het geprobeerd te wissen met de functie op je camera? Het is niet helemaal duidelijk of de fout tijdens gebruik of tijdens wissen met je camera naar voren trad. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Ook KillDisk geprobeerd en eraseUS Partition Master 10.2.
Mijn PC en Macbook geven foutmeldingen bij alle GUI programma's die ik probeer. Mijn camera geeft bij het opstarten al een opslag error.

Waar het precies mis is gegaan weet ik niet. Ik merkte het voor het eerst op doordat mijn camera een opslag error gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het is definitief misgegaan op het moment dat je het kaartje weghaalde uit de Mac terwijl die met het kaartje bezig was. De geheugencellen op een SD-kaartje zijn nogal gevoelig voor spanningswisselingen tijdens schrijfacties, dus waarschijnlijk zijn er geheugencellen op het kaartje permanent beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
ok, dan mik ik hem maar weg. Zonde maar waar. Wijze les, maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niet gewoon het write protect schuifje op write protect staan oid ?

e.g.
http://www.youtube.com/watch?v=a_XkvkHDveo
http://www.youtube.com/watch?v=a1J5jGWM9ss

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Nee, Fish. Jammer genoeg niet..
Pagina: 1