[hollandsnieuwe] voortijdige beëindiging contract?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthomkop
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 10:51
Hoi Tweakers,

Enkele maanden geleden heb ik een 2-jarig SIM-only abonnement afgesloten bij hollandsnieuwe. Niets op aan te merken, gaat allemaal prima. Echter, nu las ik de laatste tijd over een andere provider, namelijk Chooze, die een voor mij zeer aantrekkelijk abonnement aanbieden.

Vraag
Stel, ik beëindig mijn contract bij hollandsnieuwe voortijdig, weet iemand hier dan toevallig wat de gevolgen zijn (boete, naam op zwarte lijst, ...)? Is het überhaupt mogelijk om dit 'zomaar' te doen?

Wat ik heb gedaan
Door de algemene voorwaarden (pdf, 91,0 KiB) geploegd, maar daar heb ik niets kunnen vinden. Merk op: ik ben geen jurist of frequent lezer van die documenten, dus ik kan het gemist hebben. Ook heb ik mijn contract gecheckt, maar daar staan feitelijk alleen de voorwaarden in voor zover ik kan zien.

Wat ik niet heb gedaan
De klantenservice bellen/mailen en het vragen. Dit om de simpele reden dat het geen topprioriteit voor me is, maar het gewoon iets is wat ik me afvraag. Ik wil niet te boek staan als een ontevreden klant bij hollandsnieuwe, want dat ben ik absoluut niet. Misschien voorbarig of stom, maar ik denk dan dat ik een slechte indruk maak als ik ze contacteer en dat er ergens genoteerd word dat ik een slechte klant ben :o :+

TLDR;
Stel ik stop contract voortijdig, wat zijn de consequenties? Is het überhaupt mogelijk? Zo ja, is het af te raden om het te doen of niet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Bel ze op en vraag het? Ze gaan je hier echt niet op afkeuren hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:46
Bel ze op met de telefoon van iemand anders onder je pseudoniem De Heer Sthomkop. Dan hopen dat ze nog geen stemherkenning hebben, en je kunt met een gerust hart alle vragen stellen die je maar hebt.

Verder, uit de AV:
Partijen kunnen een Overeenkomst te allen tijde ontbinden met behoud van recht op
schadevergoeding, indien de andere partij in de nakoming van een of meer van de overeengekomen
verplichtingen tekort schiet en in verzuim verkeert.

[ Voor 39% gewijzigd door Moning2 op 01-12-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit is een vraag waarop het antwoord natuurlijk ontzettend makkelijk is te verkrijgen door contact op te nemen met HollandsNieuwe, zie; http://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice

Succes!

ps. Natuurlijk zou het top van je zijn als jij je bevindingen hier zou kunnen vermelden, dat is het topic niet helemaal voor niets gestart ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:07

hilgo

Clear your mind of can't.

Naar alle waarschijnlijkheid kun je opzeggen maar dan moet je wel de rest van je contract in 1x betalen:

Uit artikel 19:
Bij opzegging van een Overeenkomst op grond van dit artikel voorafgaande aan het verstrijken van de minimumduur zijn alle vaste kosten van de resterende periode van die minimumduur onverkort en direct verschuldigd door Klant.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthomkop
Haha, goed, duidelijke reactie mensen, dank. Ik zal ze proberen aan de lijn te krijgen, maar heb wel een eerdere slechte ervaring met de bereikbaarheid, zal nu hopelijk wel goed gaan. In ieder geval zal ik hier laten weten wat ze zeggen.
Moning2 schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:37:
Bel ze op met de telefoon van iemand anders onder je pseudoniem De Heer Sthomkop. Dan hopen dat ze nog geen stemherkenning hebben, en je kunt met een gerust hart alle vragen stellen die je maar hebt.

Verder, uit de AV:
Partijen kunnen een Overeenkomst te allen tijde ontbinden met behoud van recht op
schadevergoeding, indien de andere partij in de nakoming van een of meer van de overeengekomen
verplichtingen tekort schiet en in verzuim verkeert.
Geweldig idee en ik hou van je sarcasme :p Dat stukje had ik ook gezien ja, maar ik kwam er niet helemaal uit wat dat nou feitelijk betekent... "recht op schadevergoeding"?
hilgo schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:42:
Naar alle waarschijnlijkheid kun je opzeggen maar dan moet je wel de rest van je contract in 1x betalen:

[...]
Ah, dat had ik niet gezien, dank je! Ja, zoiets vreesde ik al en dat ben ik natuurlijk niet van plan. Lijkt me ook logisch vanuit hollandsnieuwe gezien, maar goed, iets in me hoopte dat het misschien niet zo was. Dank voor de hulp in ieder geval!

edit:

Zojuist geprobeerd om te bellen, maar blijkbaar is hollandsnieuwe niet meer telefonisch bereikbaar! Alles moet via de site, maar uiteraard is daar geen informatie te vinden. Dus iedereen nogmaals bedankt, in het bijzonder hilgo, want ik had dat artikel gewoon gemist of zo en het lijkt me wel duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Sthomkop op 01-12-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:58
hilgo schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:42:

Uit artikel 19:

[...]
Bij T-Mobile gaat het ook zo. Daarbij is het zelfs zo dat bij afkoop (want daar hebben we het over) je kortingen vervallen, dus je bent duurder uit. Ik kan me niet voorstellen dat het bij HN anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:42
Nou, dan zal ik maar uit de doeken doen dat ik voor HN werk.

Er zijn mogelijkheden, ondanks dat we het jammer vinden dat je er aan denkt om over te stappen.

Je kunt even contact met ons opnemen, dan gaan we je vertellen dat je kunt afkopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:46
Houd er natuurlijk rekening mee dat wanneer je afkoopt, het aanbod van Chooze wel heel aantrekkelijk moet zijn wil je dat het nog rendabel is om over te stappen.

Gooi het in een spreadsheet en je weet zo het optimale overstapmoment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthomkop
Ondertussen heb ik besloten om bij hollandsnieuwe te blijven, iets met kosten en baten en zo :) Zoals al eerder gezegd ben ik ook absoluut niet ontevreden over hollandsnieuwe, ik zag gewoon ergens anders een abonnement dat beter aansluit bij mijn gebruik. Nu besef ik me terdege dat providers een bepaalde prijs aanbieden bij een contract omdat ze de garantie hebben (tot op zekere hoogte) dat een klant dan een bepaalde periode klant blijft, dus ik snap heel goed dat je in het geval van contractbreuk moet betalen.

Nog een vraagje, WiseDise, aangezien je blijkbaar bij hollandsnieuwe werkt: het is nu niet meer nodig, maar wat is op dit moment de beste manier om contact met jullie op te nemen? Het telefoonnummer dat een paar maanden terug nog werkte is niet meer in gebruik blijkbaar en op de site kan ik geen (ander) nummer of e-mail vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:42
Sthomkop schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:22:
Ondertussen heb ik besloten om bij hollandsnieuwe te blijven, iets met kosten en baten en zo :) Zoals al eerder gezegd ben ik ook absoluut niet ontevreden over hollandsnieuwe, ik zag gewoon ergens anders een abonnement dat beter aansluit bij mijn gebruik. Nu besef ik me terdege dat providers een bepaalde prijs aanbieden bij een contract omdat ze de garantie hebben (tot op zekere hoogte) dat een klant dan een bepaalde periode klant blijft, dus ik snap heel goed dat je in het geval van contractbreuk moet betalen.

Nog een vraagje, WiseDise, aangezien je blijkbaar bij hollandsnieuwe werkt: het is nu niet meer nodig, maar wat is op dit moment de beste manier om contact met jullie op te nemen? Het telefoonnummer dat een paar maanden terug nog werkte is niet meer in gebruik blijkbaar en op de site kan ik geen (ander) nummer of e-mail vinden...
Je kunt via de virtuele assistent Anouk 'contact' intypen en kiezen voor 'ik wil telefonisch contact'. Ook kun je via Facebook of Twitter contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthomkop
Dank voor de tips WiseDise :)
Pagina: 1