Toon posts:

Advies gevraagd over USB-stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak live-registraties met een MP3-recorder. Dat ding neemt geluid op op een USB-stick. De laatste tijd zijn enkele opnamen mislukt en ook met recuva totaal onvindbaar op de USB-stick.
Ik vermoed dat het aan aan de stick ligt. Ik gebruik nu een verbatim stick van 8GB. Kan iemand me een betrouwbare USB-stick adviseren. Het hoeft geen flitsend snel ding te zijn - de gegevensoverdracht tijdens een live-registratie is toch laag. Als-ie maar zeer betrouwbare cellen heeft!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
waar zat je zelf aan te denken? want gewoon een account maken en vragen wat moet ik halen word over het algemeen niet gewaardeerd. tevens zijn er een aantal dingen die je gevraagd word te beantwoorden. deze heb je weggehaald?

maar om op je vraag terug te komen. ik denk dat het weinig uit maakt welke usb stick je gebruikt.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Ik zou eerst de stick eens testen of die defect is en misschien te herstellen door eens te formatteren. Ik ken daar niet echt tools voor, maar vond vrij snel deze http://sourceforge.net/projects/usbmst/.

Als de stick dan toch beschadigd is en niet meer te redden, of je vertrouwt die niet meer, maakt het volgens mij weinig uit wat je koopt. Eender welke is goed, zolang het maar zo geen gratis ding is dat je ter promotie van een bedrijf hebt gekregen, die zijn meestal kwalitatief inferieur. Een USB3.0 stick is wel een veelvoud sneller, en zal zelfs op USB2.0 sneller zijn omdat het flash geheugen sneller is. Tijdens live opnames is gegevens overdracht misschien niet zo interessant, maar je moet de data toch ooit van die stick halen toch.