Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 20:33
Hey ik heb even een vraagje mbt NFS en CHOWN hopelijk kan iemand mij helpen. Ik wil op een van mijn servers Owncloud uitproberen. De opslag van de Owncloud wil ik naar mijn nas schrijven via NFS. Nu loop ik steeds tegen het probleem aan dat hij een foutmelding geeft als hij probeert de owner van een file op deze nfs mount te veranderen. De foutmelding is "Invalid argument" en als ik de nfs mount via versie 3 mount krijg ik "operation not permitted".

Ik gebruik Ubuntu server 14.04 als server en een synology NAS (DSM 5.0)

ubuntu server fstab

192.168.178.2:/volume1/video/owncloud /owncloud/ nfs rw,vers=3,hard,intr 0 0

nas /etc/exports

/volume1/video/owncloud 192.168.178.5(rw,async,no_wdelay,insecure,all_squash,insecure_locks,sec=sys,anonuid=1024,anongid=100)

Heb het gevoel dat ik iets stoms over het hoofd zie.thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Als ik het goed begrijp draai je owncloud om de ubuntu server en wil je de files opslaan op je Synology NAS, waarom??

Het lijkt mij overigens dat de rechten niet goed staan... Ik denk dat je ook een owncloud gebruiker aan moet maken op de syno nas (dezelfde alsop de ubuntu server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
Bedankt voor je reactie. ik wil mijn gegevens op de nas opslaan aangezien mijn nas gesynced wordt met een andere nas. En omdat ik op mijn nas veel meer storage heb dan op deze server.

qua rechten moet ik even kijken hoe ik dat moet doen. Want hoe kan ik bijvoorbeeld de root van de ubuntu server rechten geven op de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
waarom draai je owncloud dan niet op de syno NAS. Is dat niet gewoon de makkelijkste klap?

Daarnaast synced owncloud ook bestanden. Dit kan ook tussen verschillende servers. DUs je kan ook owncloud installeren op de ubuntu server en op de syno en owncloud het syncen laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syl765
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:47
Zijn de users die Ubuntu wil gebruiken wel bekend op het NAS? zo niet probeer deze dan eens toe te voegen en kijk of het dan wel wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 22:11
syl765 schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:45:
Zijn de users die Ubuntu wil gebruiken wel bekend op het NAS? zo niet probeer deze dan eens toe te voegen en kijk of het dan wel wil werken.
bij mij kan ik prima bij mijn nas vanaf mijn ubuntu computers zonder dat die bekent zijn.

Staan je rechten qua NFS wel goed op je NAS?
bij mijn zien mijn exports er zo uit:
/volume1/Data 192.168.88.221(rw,async,no_wdelay,no_root_squash,insecure_locks,sec=sys,anonuid=1025,anongid=100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
ik had idd een fout gemaakt in de rechten voor NFS. Toen ik voor owncloud een eigen gedeelde map gemaakt had werkte het perfect. Heel erg bedankt voor de hulp/meedenken.
Pagina: 1