Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(Desk)Laptop voor video-geluid-fotobewerking en games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal als desktopvervanger dienen, dus ik zal hem thuis intensief gebruiken. Daarnaast gebruik ik de laptop op mijn werk, studie en neem ik hem mee op lange vakanties in het buitenland.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik gebruik hem eigenlijk wel voor alles omdat het een desktopvervanger is. Naast gewoon surfen en mailen wil ik HD films kunnen afspelen (soms via HDMI aan TV gekoppeld). Hier nog een lijstje met wat ik voornamelijk doe:
Photoshop- Plaatje bewerken, grote posters maken, etc.
Sony Vegas- Opgenomen Fraps materiaal editen en hiervan video's publiceren.
Games- Ik speel o.a. CS:GO, Dayz en League of Legends. Huidige games als Dayz/Arma 3 wil ik vloeiend kunnen spelen op medium tot hoge graphics. Daarnaast zou ik ook andere games van 2014 goed kunnen spelen en een systeem hebben waarmee ik de komende ~3 jaar nieuwe games minstens op "low" nog vloeiend kan spelen.
Producer software- Voor het maken van muziek gebruik ik software als FL Studio en Cubase. Hierin gebruik ik VSTi zoals Kontakt wat behoorlijk veel CPU kan opvreten. Geluidsbewerking op redelijk hoog niveau is dus echt een must, wat denk ik samenhangt met de CPU of geheugen.

Wat is je budget?
800-900, ik wil niet boven de 1k uitkomen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil hem tijdens treinritten van 40+ minuten kunnen gebruiken

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al enige ervaring met laptop, heb er in de afgelopen 10 jaar inmiddels 3 versleten. De eerste was een Acer Aspire, daarna een Dell Studio en als laatste een HP Pavilion dv-6. Ik heb met de eerste twee slechte ervaringen gehad op het gebied van robuustheid. Ze vielen nogal snel uit elkaar. Met de HP heb ik geen enkel problem gehad, wat zou kunnen komen door de aluminium of soortgelijke behuizing die zeer robuust was.
Ik heb geen voorkeur van een merk, sta open voor alles behalve een Dell laptop en het liefst ook geen Acer vanwege eerder genoemde ervaringen.
Ik heb het liefst een 15 inch laptop, mobiel genoeg om mee te nemen en groot genoeg als desktop vervanger, die oogt als een 'gewone' laptop en dus niet de looks heeft van een game-laptop, maar eentje die netjes genoeg is om op het werk te kunnen gebruiken.
Robuustheid speelt ook een rol omdat ik hem bijna elke dag wel in mijn tas in een hoes mee zal nemen.
Daarnaast wil ik ook absoluut geen AMD kaart, daar heb ik namelijk slechte ervaringen mee. (Dan blijft alleen NVIDIA over lijkt mij?)

TL;DR: Genoeg geheugen en goede processor om te voldoen aan wat ik ermee wil doen, 15 inch, géén Dell, GPU waarmee ik de laatste games goed kan draaien en snor zit voor de komende jaren (desnoods op low graphics), verder heb ik genoeg aan 500 GB harde schijf.

Een laptop die ik had gevonden was de Asus N551JK (1TB en 750GB typen, 10 euro prijsverschil).
link: pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Deze heeft een i7 @ 2.5 Ghz, GTX850m kaart en is 15 inch. Ik heb zelf al veel research gedaan en dit was de enige met deze specs die in mijn budget komt en aan mijn eisen voldoet.
Nu vraag ik mij af of jullie misschien iets beters hebben gezien, tips hebben of andere opmerkingen? Ik heb zelf eerlijk gezegd weinig verstand van hardware en kan daarom niet zo goed oordelen behalve dat ik bijv. van de videokaart wel de benchmarks voor games kan vinden en zo een indicatie krijg van de kwaliteit ervan.

Ik hoop jullie genoeg geinformeerd te hebben om een beeld te krijgen van wat voor laptop ik ongeveer zou willen aanschaffen. Hoor graag van jullie!