Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
z3 compact of nexus 5.

Wat is je budget?
350 - 450

Beste lui, hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven omtrent het volgende.

Ik zoek al een paar weken naar een goede android (stap over van iphone) en zit te twijfelen tussen de z3 compact of de nexus 5 :)
Ze lijken mij aan elkaar gewaagd en de goedkopere prijs van de n5 doet me meer naar nexus trekken dan naar sony.
Wat adviseren julile?
Eisen:
1. De telefoon moet tenminste een jaar / anderhalf meegaan en al het latest-greatest kunnen draaien.
2. Games doe ik er af en toe op, angrybirds dat soort spellen
3. Verder internet ik veel en whatsapp
4. Batterij tenminste eind vd dag nog 30% bij normaal gebruik, zodat de wekker volgende ochtend nog gaat als ik vergeet op te laden :9
5. Schermgrootte van z3 en n5 vind ik wel maximaal voor mijzelf

Thanks 8)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Houd je meer van tweaken, dan de Nexus 5, snellere software updates e.a. voordelen van het Nexus platform.
Camera is beter op de Sony, en minder updates want Sony volgt het regime van de Nexussen niet, dus out of the box minder mee te rommelen maar ook stabieler in gebruik en minder onderhoud van het toestel.

Beide zijn goede keuzes.

• Dikzak
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-11 16:54
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. De grootste nadelen van de Z3 vind ik de kwetsbaarheid (veel glas, dus kan makkelijk kapot gaan) en de kleurweergave die wat blauwig schijnt te zijn. Daarentegen zijn de grootte van de telefoon en de accuduur weer flinke pluspunten.

Lastig..

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik ga voor de Z3 compact voor mijn echtgenote, als vervanger voor haar xperia ray. Ik gebruik zelf de nexus5 en deze heeft ze ook al enkele keren gebruikt, maar vindt ze toch ietwat te groot. De snelheid van de Nexus vindt ze wel kei oké.
Compacte en snelle gsm, tsja dan komt enkel de Xperia Z3 compact in aanmerking.
Ik ga ook nog een extra magnetische laadkabel bestellen zodat ze de klepjes ook niet moet openfriemelen, een microsdcard van ca. 32GB is zeker genoeg voor haar muziek en dito foto's, maar vooral de uitstekende batterijduur zullen haar bekoren.
O ja, de witte vind ik tenslotte de mooiste versie.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad