Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stienoo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Studenten laptop voor computerwetenschappen, windows voor programma's als maple, matlab en natuurlijk programmeren. Ik heb een goede desktop op mijn kot, het is vooral voor in de les en voor het weekend.

Wat is je budget?
Ik dacht eerst aan 500 euro maar ik kan tot 700 gaan als hij future proof is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Daarvoor koop ik hem. max 2 kilo en liefst min 5-6 uur batterij, iets van een 14-15.6 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk-voorkeur. Tweedehands is zeker een optie. Sowieso een SSD, 128 zou genoeg moeten zijn om te beginnen, als het moet kan ik er zelf een insteken voor 80 euro.

Ik vraag mij vooral af wat een goede resolutie is, het is toch handig om 2 venstertjes naast elkaar te kunnen zetten.

Dit lijkt mij een interessante deal: V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T440
Makkelijk mee te nemen, goede batterij, zou duurzaam zijn. resolutie is degelijk

Ik had ook deze gezien: V&A aangeboden: Lenovo Flex2-14-00870
Pro: Full-HD en touch screen con: i3, iets zwaarder, batterij gaat minder lang mee.

Ik denk dat ik voor de Thinkpad ga gaan maar wou toch weten of jullie hier eventuele bemerkingen bij hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635757

sowieso ook de thinkpad wat mij betreft, SSD, betere processor en die batterij!
1600x900 is het enige "minpuntje" maar voor een 14 inch laptop zeker niet slecht, 1920x1080 kan voor velen al wat klein zijn op een 14inch. En die Thinkpad heeft normaal ook een mat scherm denk ik, de flex een glanzend. Persoonlijk vind ik mat zooooveel aangenamer om mee te werken.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 635757 op 02-12-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627195

Toshiba S50-B
Mooi, slank aluminium design, vrij goede processor en Full-HD IPS scherm. Enkel heeft hij maar 4GB aan ram.
http://www.laptopshop.nl/...-satellite-s50-b-13d.html

HP pavillion 15
i7 (of i5), veel werkgeheugen, Full-HD. Mooi design, wel een beetje dikker dan je eisen, maar 2,4 cm en 2,4 kg is nog wel ok voor een 15 incher.
http://www.laptopshop.nl/...p-pavilion-15-p045nd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die Thinkpad T440 is een érg mooi ding. Zie dat hij nu op verkocht staat, ben jij dat of iemand anders? Je kan in principe ook wel voor een nieuwe gaan, maar dan wordt dat geen T440, die zijn namelijk vrij duur. Misschien kun je kijken naar een Thinkpad Edge of Thinkpad S serie.