Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe TV Prijs max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 13:51
Hey Tweakers!

Het is weer bijna tijd voor een grote aankoop dus richt ik mij weer op jullie! Ik zou graag een tv hebben rond de 42 inch. Ben nogal een TV freak dus iets duuder mag ook.

Ik zoek een?
Full HD tv
3D geen vereiste
42" of meer
Smart tv niet nodig

Wat is je budget?
Ik zou graag de 1000 euro niet overschrijden, minder mag altijd!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Veel gewoon tv en voetbal. En ook voor games zou hij geschikt moeten zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony W7 ziet er intressant uit door de lage input lag ?

Welke vragen heb je hier nog over?
Heb momenteel de Samsung UE40F6510 maar vind het nogal een hoge input lag of ligt dit aan mij ?

Alvast bedankt!

[ Voor 77% gewijzigd door sturtiebe op 25-11-2014 09:36 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je openingspost is nogal kortaf en er blijkt geen eigen inzet uit. Op het forum wordt dit doorgaans niet zo gewaardeerd dus zul je niet veel reacties gaan krijgen op deze manier.

Wat mis je in je huidige tv? Dit model is pas zo'n 1,5 jaar op de markt dus nog niet zo gek oud. Daarnaast moet je jezelf afvragen wat het beste van het beste is. Voor een bedrag van € 1.000 kun je best een prima tv kopen maar dat zal niet de allerbeste van de markt zijn.

Post nog eens wat je precies mist momenteel, wat je wensen zijn en welke modellen je op het oog hebt. Dan zal er misschien wat discussie kunnen ontstaan in dit topic om je op weg te helpen.

• sturtiebe
S1NN3D schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:23:
Je openingspost is nogal kortaf en er blijkt geen eigen inzet uit. Op het forum wordt dit doorgaans niet zo gewaardeerd dus zul je niet veel reacties gaan krijgen op deze manier.

Wat mis je in je huidige tv? Dit model is pas zo'n 1,5 jaar op de markt dus nog niet zo gek oud. Daarnaast moet je jezelf afvragen wat het beste van het beste is. Voor een bedrag van € 1.000 kun je best een prima tv kopen maar dat zal niet de allerbeste van de markt zijn.

Post nog eens wat je precies mist momenteel, wat je wensen zijn en welke modellen je op het oog hebt. Dan zal er misschien wat discussie kunnen ontstaan in dit topic om je op weg te helpen.
Voila iets aangepast

• S1NN3D
  • Niet online
Mooi, dan weten we ook een beetje wat je wensen zijn en waar je zelf aan zit te denken.

De Samsung die je nu hebt staan heeft een input lag van rond de 40 ms volgens mij. Niet het allerbeste maar ook zeker niet dramatisch. Of je daar last van zult hebben, zal afhankelijk zijn van het type games dat je speelt.

De Sony's staan zeker bekend om hun lage input lag, wat dat betreft zit je met de genoemde W7 prima. Nadeel is wel dat Sony bij de 42 inch modellen een paneel monteert dat native 50 Hz heeft en waarmee je er volgens mij op achteruit gaat ten opzichte van de 100 Hz Samsung die je nu hebt. Het is niet zo dat de Sony dan een slecht beeld heeft, maar het is wel een technisch verschil.

• sturtiebe
En andere modellen ?

• sturtiebe
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuw TV voor in de woonkamer. Het wordt tijd om mijn goede oude 32" HD Ready TV te vervangen.

Wat is je budget?
Max 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beeldkwaliteit vind ik het belangrijkst !
Input lag ook zeer belangrijk speel namelijk veel shooters en sport games

Wat heb je zelf al gevonden?
http://nl.alatest.be/revi...42w705b/po3-204415357,33/
(Lijkt me lage input lag en goede prijs ? )

Wat is je budget?
Max 1000euro

Welke vragen heb je hier nog over?
Heb momenteel de Samsung UE40F6510 maar vind het nogal een hoge input lag of ligt dit aan mij ?

Alvast bedankt voor de info !

Greetz

[ Voor 10% gewijzigd door sturtiebe op 30-11-2014 23:51 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je budget is te breed om zomaar een TV aan te prijzen.

Waarom ga je niet even door de Pricewatch (http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/) en dan ga je door elke filter-optie heen om te bepalen wat jij belangrijk vind. Aan de hand daarvan krijg je hopelijk een subset van TV's die aan je eisen voldoen en dat praat makkelijker om een vergelijking te maken (en dus ook een keuze).

Je kan dan in dit topic die URL hier neerplempen en / of eventuele discussies over welke optie nou wel / niet handig is bespreken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sturtiebe
BtM909 schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:52:
Je budget is te breed om zomaar een TV aan te prijzen.

Waarom ga je niet even door de Pricewatch (http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/) en dan ga je door elke filter-optie heen om te bepalen wat jij belangrijk vind. Aan de hand daarvan krijg je hopelijk een subset van TV's die aan je eisen voldoen en dat praat makkelijker om een vergelijking te maken (en dus ook een keuze).

Je kan dan in dit topic die URL hier neerplempen en / of eventuele discussies over welke optie nou wel / niet handig is bespreken.
http://www.mediamarkt.be/...9,1209045.html?langId=-17

Deze spreekt mij ook aan maar weet niet of dit beter is of mij oude tv.

Verwijderd

Goede keuze.

• sturtiebe
En waarom precies en waarom beter of me oude ?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Laten we die vraag omdraaien, waarom spreekt de tv in de mediamarkt link je aan? of moeten wij je huiswerk doen?

39

• S1NN3D
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om meerdere topics te starten voor je zoektocht naar een nieuwe tv. Het oude en nieuwe topic zijn samengevoegd.

• sturtiebe
http://www.kieskeurig.be/...kdl-42w705b/specificaties Deze eventueel.

En waarom spreekt deze tv mij aan simpel het krijgt goeie reviews als ik het zo lees. Ook vooral qua input lag zit deze vrij laag.

Maar nu hoor ik dat w8 serie 50 HZ is en de w7 200 hz is dit een groot verschil ?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Dat is de "geoptimaliseerde "Hz, dat heeft de W8 ook.

Ik heb zelf ook een W8 en ben er erg tevreden over! De enige nadelen in mij ogen zijn: de goedkoop aanvoelende afstandbediening en de smart werkt niet erg snel, maar wel goed(maar dat doen ze allemaal niet geloof ik).

De pluspunten zijn: lage MS, goed beeld, mooi design. Ik zeg doen!

• S1NN3D
  • Niet online
De Sony modellen die kleiner zijn dan 50 inch hebben een native 50 Hz paneel in de tv zitten. Dus ook de genoemde 42 inch W7 en W8. Voornaamste verschil tussen deze 2 tv's in het wel of niet hebben van 3D/

• garriej
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

50 inch w8 is volgens mij niet duurder als je budget toch?

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart

[ Voor 54% gewijzigd door garriej op 01-12-2014 14:22 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Heb je de game-modus van je Samsung UE40F6510 wel aan staan?

• sturtiebe
Hallo,

Ben er nog niet uit :)

Heb momenteel deze :
http://www.tvstore.be/product/308529/samsung-ue40f6510.html

Maar heb me oog laten vallen op deze :
http://www.tvstore.be/pro...031/sony-kdl-42w706b.html

Zou het een verbetering zijn ?

Qua lag input wel maar voor de rest ? Heeft Sony beter beeld ?

• frikandel1
  • Laatst online: 04-05-2022
Daar moet je voor naar de winkel om ze te vergelijken, wil je hier een echt goed beeld van krijgen. Het is de vraag wat goed beeld voor jou betekent. Samsung kleuren vind ik er bijvoorbeeld wat meer uitspringen dan Sony kleuren, deze zijn wat meer "mat" maar wel realistisch, in mijn optiek. Ik heb zelf een Sony w805b, 55 inch. Past binnen je budget en zoals een poster eerder al zei, mooi design en beeld (hoewel beiden dus IMO zeer subjectief zijn) en uitstekende input lag (objectief)

• sturtiebe
frikandel1 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:14:
Daar moet je voor naar de winkel om ze te vergelijken, wil je hier een echt goed beeld van krijgen. Het is de vraag wat goed beeld voor jou betekent. Samsung kleuren vind ik er bijvoorbeeld wat meer uitspringen dan Sony kleuren, deze zijn wat meer "mat" maar wel realistisch, in mijn optiek. Ik heb zelf een Sony w805b, 55 inch. Past binnen je budget en zoals een poster eerder al zei, mooi design en beeld (hoewel beiden dus IMO zeer subjectief zijn) en uitstekende input lag (objectief)
Probleem is de 50 inch is te groot.

Mag maaar max 42 inch zijn.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
sturtiebe schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:50:
[...]

Probleem is de 50 inch is te groot.

Mag maaar max 42 inch zijn.
Er stond 42" of meer ;) . Tot 1000 euro en max 42" zou ik naar hele andere series gaan kijken (al zie ik dat er niet zoveel meer keus is :+ ). Of gewoon niet. Gebruik je game mode wel (en hernoemen naar PC)? Hangt ook af van wat voor spellen je speelt, voor FPS heb je liever wel wat lagers ja maar voor FIFA ofzo zal rond de 45ms je niet gaan opbreken. Dat zullen de meeste anderen ook wel hebben bijv. ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 10-12-2014 22:50 ]

Pagina: 1