Mijn ziggo router(waar ik nog 1 vrije lanpoort over heb) staat in de woonkamer, van daaruit wil ik een stugge utp 6 kabel trekken naar de zolder en dan op de 2 zolder kamers elk een dubbele opbouwwandcontactdoos plaatsen, waarin dus 2 kabels komen. heb ik hier op zolder nu een switch nodig of een patch paneel of alle 2 en hoe moet ik dit aansluiten .Op de andere kamers op de 1e verdieping heb ik prima draadloos verbinding, dus daar heb ik geen bedraad internet nodig. Mij is niet duidelijk wat het verschil is tussen de switch en de patchpaneel. Voor alle duidelijkheid er is geen mogelijkheid om 2 kabels naar de zolder te trekken omdat ik slechts voor 1 plaats heb in de buis die onder de vloer naar de gang loopt waar ik deze kabel door kan trekken. Het betreft een oud huis van 1927 en ik wil niet kappen en breken etc. De snelle internet verbinding op zolder heb ik nodig voor mijn jongens die gamen en downloaden etc. Wie kan mij hierin adviseren?
Op je zolderkamer zul je dan een switch moeten plaatsen.
Van de kabels die vanaf je dubbele opbouwwandcontactdoos kun je rechtstreeks een RJ45 stekker monteren en dan zo in de switch, of als je het mooier vind eerst op een patchpaneel en dan van het patchpaneel naar de switch net wat je het mooist vind.
Van de kabels die vanaf je dubbele opbouwwandcontactdoos kun je rechtstreeks een RJ45 stekker monteren en dan zo in de switch, of als je het mooier vind eerst op een patchpaneel en dan van het patchpaneel naar de switch net wat je het mooist vind.
Persoonlijk zou ik dan in je woonkamer een (enkel poorts) wcd plaatsen, vanaf daar dan je kabel naar de zolder op een wcd patchen, vanuit die wcd een patchkabel naar een switch en vanuit die switch gewoon je apparatuur patchen. Anders moet je extra boren en vrezen e.d. Een ben je extra kosten kwijt aan materialen.
Als alternatief kan je ook zeggen wcd in woonkamer 》kabel naar zolder》patchpaneel.
in dat patchpaneel knoop je ook je kabels vast voor de 2 zolder kamers (4 kabels?) En je gooit ff een switch bij je patchpaneel neer.
Dan kan je wel alles 'netjes' afwerken.
Ter verduidelijking een patchpaneel is een koppelbord waar je al je solid kabels in af patcht.
Een switch is heel grof gezegd een verdeler. 1 in en 4/7/16/enz. Uit (mits geen apparte uplink poorten)
Een switch is ook hetzelfde als die 4 poortjes die je op je router hebt.
Vb patchpaneel
vb Switch
Je bent dan dus korte kabeltjes nodig tussen patchpaneel en switch en dan nog langere voor tussen je wcd en apparaat.
Kan zo ff geen voorbeeldje voor je maken want ben nu mobiel.
Als alternatief kan je ook zeggen wcd in woonkamer 》kabel naar zolder》patchpaneel.
in dat patchpaneel knoop je ook je kabels vast voor de 2 zolder kamers (4 kabels?) En je gooit ff een switch bij je patchpaneel neer.
Dan kan je wel alles 'netjes' afwerken.
Ter verduidelijking een patchpaneel is een koppelbord waar je al je solid kabels in af patcht.
Een switch is heel grof gezegd een verdeler. 1 in en 4/7/16/enz. Uit (mits geen apparte uplink poorten)
Een switch is ook hetzelfde als die 4 poortjes die je op je router hebt.
Vb patchpaneel
vb Switch
Je bent dan dus korte kabeltjes nodig tussen patchpaneel en switch en dan nog langere voor tussen je wcd en apparaat.
Kan zo ff geen voorbeeldje voor je maken want ben nu mobiel.
[ Voor 23% gewijzigd door Annuk op 01-12-2014 01:37 . Reden: enkele dingen toegevoegd ]
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
allereerst bedankt voor julie reactie!
ik heb op de site van netwerkproducten.com gelezen dat je een installatiekabel niet moet voorzien van RJ-45 stecker. Als ik het goed heb moet ik de kabel die in de vrije plaats in de router komt inpluggen in een wcd in de woonkamer en kan ik dan de installatiekabel in de binnenkant van de doos verbinden en dan doortrekken naar de zolder. dan sluit ik die aan op het patchpaneel.verder de 2 kabels per wcd (=4 kabels, nodig ivm playstation, etc.etc.) ook op het patchpaneel en dan op doete poortjes van het patchpaneel korte kabeltjes met stecker naar de switch? is dat wat jullie bedoelen?
ik heb op de site van netwerkproducten.com gelezen dat je een installatiekabel niet moet voorzien van RJ-45 stecker. Als ik het goed heb moet ik de kabel die in de vrije plaats in de router komt inpluggen in een wcd in de woonkamer en kan ik dan de installatiekabel in de binnenkant van de doos verbinden en dan doortrekken naar de zolder. dan sluit ik die aan op het patchpaneel.verder de 2 kabels per wcd (=4 kabels, nodig ivm playstation, etc.etc.) ook op het patchpaneel en dan op doete poortjes van het patchpaneel korte kabeltjes met stecker naar de switch? is dat wat jullie bedoelen?
[ Voor 1% gewijzigd door jeepee61 op 01-12-2014 20:34 . Reden: spelfout ]
Klopt dus in het kort:
Ziggo router (met vrije poort) met een korte netwerkkabel naar wcd woonkamer.
Vanaf wcd de cat 6 kabel naar zolder op Patchpaneel.
Op beide kamers dubbelewandcontactdoos met de cat 6 kabels naar patchpaneel.
Switch plaatsen bij Patchpaneel en dan met korte netwerkkabels van patchpaneel naar switch.
Switch plaatsen bij Patchpaneel en dan met korte netwerkkabels van patchpaneel naar switch.
Heb ff een simpele tekening voor je gemaakt hoe het zo ongeveer zou zijn. Hopelijk geeft dat duidelijkheidKernelPanic schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:53:
Klopt dus in het kort:

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Ja, dat gaan we dus zo doen, super bedankt voor je tekening
Pagina: 1