Toon posts:

Gaming pc €650,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een gaming pc waarop ik lekker kan gamen maar ook video's kan bekijken/youtube vids maken etc etc

Wat is je budget?
€650.-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Erop gamen en dagelijks gebruik

Wat heb je zelf al gevonden?
Intel I5

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek een goed gaming pc die niet al te duur is en die de nieuwe games zoals bf4 etc makkelijk kan draaien.

Na veel zoeken heb ik deze build kunnen maken, echter weet ik niet of alles wel past en misschien is er een betere optie die ik niet weet

Ook zit ik te twijfelen over de pricewatch: MSI Radeon R9 280 Gaming 3G en pricewatch: Club3D Radeon R9 280 royalKing

Ik lees dat de royalking veel last heeft van coil whine ?

Bedankt voor de tips en hulp

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1ASRock B85M Pro4€ 57,-€ 57,-
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 181,-€ 181,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 54,50€ 54,50
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 647,55

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03 12:43
Mooie Build!! zou inderdaad de MSI kaart pakken zodat je hem zeker niet terug hoeft te sturen voor eventuele coil whine. Ook blijkt de msi zeer stil te zijn en evenaart de club3d deze waarschijnlijk niet. Voor de rest zou je hem zo kunnen bestellen

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:34

Steef

GoT's Most Eaten

Je gaat rap richting de 700 als je dit doet, maar als je van plan bent te gaan gamen wil ik je aanraden je Boxed koeler te vervangen met iets als een pricewatch: Scythe Mugen 4.

De reviews van de 4460 Boxed spreken veel over het middelmatige en geluidruchtige karakter van de standaard koeler.

Overigens kun je dit ook achteraf doen. Om weer wat in de buurt van je budget te komen zou je de 256 Gb SSD kunnen vervangen met de 128 Gb variant van hetzelfde model. 128 Gb is ook goed te doen, mits je 1 50 Gb game per keer acceptabel vindt.

Je moederbord is een uATX formaat met een B85 chipset, is dit bewust? Je kast is tenslotte groot genoeg voor een ATX formaat moederbord. net even wat meer speelruimte. Daarnaast wordt bij veel B85 moederborden aangeraden te verifiëren of de BIOS de bewuste CPU ondersteunt. zie bijvoorbeeld de opmerking in de BBG.

Voor ~65€ heb je al een ATX formaat moederbodje met een Z97 chipset:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3

Dit laatste is maar een suggestie. Een uATX moederbord werkt natuurlijk ook gewoon prima.

Verder wil ik je ook aanraden de MSI variant van de videokaart te nemen, hun koelers zijn zeer fijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Steef op 30-11-2014 22:33 ]

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

Verwijderd

Topicstarter
ThaRabbit schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:29:
Je gaat rap richting de 700 als je dit doet, maar als je van plan bent te gaan gamen wil ik je aanraden je Boxed koeler te vervangen met iets als een pricewatch: Scythe Mugen 4.

De reviews van de 4460 Boxed spreken veel over het middelmatige en geluidruchtige karakter van de standaard koeler.

Overigens kun je dit ook achteraf doen. Om weer wat in de buurt van je budget te komen zou je de 256 Gb SSD kunnen vervangen met de 128 Gb variant van hetzelfde model. 128 Gb is ook goed te doen, mits je 1 50 Gb game per keer acceptabel vindt.

Je moederbord is een uATX formaat met een B85 chipset, is dit bewust? Je kast is tenslotte groot genoeg voor een ATX formaat moederbord. net even wat meer speelruimte. Daarnaast wordt bij veel B85 moederborden aangeraden te verifiëren of de BIOS de bewuste CPU ondersteunt. zie bijvoorbeeld de opmerking in de BBG.

Voor ~65€ heb je al een ATX formaat moederbodje met een Z97 chipset:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3

Dit laatste is maar een suggestie. Een uATX moederbord werkt natuurlijk ook gewoon prima.

Verder wil ik je ook aanraden de MSI variant van de videokaart te nemen, hun koelers zijn zeer fijn :)
Ik kan echt niet meer dan 650 uitgeven, ik kan wel van gpu veranderen maar dan moet het wel een goeie reden zijn, niet omdat de koelers zeer fijn zijn.
Ik wil natuurlijk gamen dus ik wil de beste prestatie die binnen mij budget is, ik ga niet 24/7 gamen want ik heb ook een ps4 ;)

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:25:
[...]

Ik kan echt niet meer dan 650 uitgeven, ik kan wel van gpu veranderen maar dan moet het wel een goeie reden zijn, niet omdat de koelers zeer fijn zijn.
Ik wil natuurlijk gamen dus ik wil de beste prestatie die binnen mij budget is, ik ga niet 24/7 gamen want ik heb ook een ps4 ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 65,95€ 65,95
1MSI Radeon R9 280 Gaming 3G€ 189,99€ 189,99
1Crucial MX100 128GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 632,80

Ik heb je SSD gehalveerd en het moederbord vervangen met een full ATX model met een nieuwere chipset, daar past de MSI R9 280 nog prima bij :)

Als we een Mugen toe willen voegen kom ik 3 bier over buget.
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85M Pro4€ 57,-€ 57,-
1MSI Radeon R9 280 Gaming 3G€ 189,99€ 189,99
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial MX100 128GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,35

Verzendkosten komen er nog bij he :)

Wat betreft de MSI. Met "fijne" koeling doel ik natuurlijk niet op de looks, dat zal mij een worst wezen. De afgelopen 2 videokaarten die ik heb aangeschaft waren voorzien van MSI's aftermarket koelers, ze zijn lekker stil en houden de kaarten goed koel. Persoonlijke ervaring.

Ik zou er een aftermarket koelertje op drukken. Die boxed koelers zijn stofzuigers, de 4460 schijnt ook stevig heet te worden onder last met een boxed koelertje.

[ Voor 33% gewijzigd door Steef op 01-12-2014 01:31 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Eerlijk gezegd vind ik het lijstje in de TS beter dan de 2 lijstjes hierboven. Dat lijstje in de TS is prima en zou je in feite direct kunnen bestellen. Een standaard Intelkoeler voldoet en onder load zal je hem zeker horen, maar het geld van de 3rd party koeler (de Mugen is trouwens overkill, en de stille versie is de PCGH beter, maar een Gelid Tranquillo voldoet) kan je beter ergens anders in steken. Z97-bordje is ook onnodig, in eigenlijk geen enkel opzicht is hij beter: de audiochip is zelfs slechter! Voor hetzelfde geld kan je een G1.Sniper B5 nemen, ook B85 maar wel vele malen beter uitgerust. Maar de AsRock voldoet. 128GB gaat heel snel vol zitten, met alle basisdingetjes zit hij al een-derde vol. En dan games van 40GB tegenwoordig...

Qua GPU zijn er er meer dan alleen de Club3D, zo heedt Sapphire de goedkoopste kaart maar voor minder dan de MSI kan je de Gigabyte nemen:
pricewatch: Gigabyte GV-R928WF3OC-3GD
Deze is het beste gekoeld en zal daardoor, onderload, het stilste zijn. Daarbij komt dat hij hoger geclockt is dan de Club3D én de MSI.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

MK1998NL schreef op maandag 01 december 2014 @ 07:20:
Eerlijk gezegd vind ik het lijstje in de TS beter dan de 2 lijstjes hierboven. Dat lijstje in de TS is prima en zou je in feite direct kunnen bestellen. Een standaard Intelkoeler voldoet en onder load zal je hem zeker horen, maar het geld van de 3rd party koeler (de Mugen is trouwens overkill, en de stille versie is de PCGH beter, maar een Gelid Tranquillo voldoet) kan je beter ergens anders in steken. Z97-bordje is ook onnodig, in eigenlijk geen enkel opzicht is hij beter: de audiochip is zelfs slechter! Voor hetzelfde geld kan je een G1.Sniper B5 nemen, ook B85 maar wel vele malen beter uitgerust. Maar de AsRock voldoet. 128GB gaat heel snel vol zitten, met alle basisdingetjes zit hij al een-derde vol. En dan games van 40GB tegenwoordig...

Qua GPU zijn er er meer dan alleen de Club3D, zo heedt Sapphire de goedkoopste kaart maar voor minder dan de MSI kan je de Gigabyte nemen:
Deze is het beste gekoeld en zal daardoor, onderload, het stilste zijn. Daarbij komt dat hij hoger geclockt is dan de Club3D én de MSI.
Behalve dan dat de recente reviews van tweakers tonen dat de PCGH, hoewel stiller, ondermaats presteerd bij hoge lasten. Niet ontzettend veel, maar goed :P

reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest
De beide Mugen 4-koelers behoren tot de beste koelers die we getest hebben, maar de PCGH-versie is net wat minder. Hoewel deze iets stiller is, blijkt de op 800rpm gelimiteerde ventilator toch iets te langzaam voor zware lasten.
Een Gelid Tranquillo is inderdaad ook een mooie suggestie!

Mijn voorstel betreffende een non-B85 chipset gebaseerd moederbord is vanwege de full ATX formfactor en de mogelijkheid dat de BIOS de CPU niet out of the box ondersteunt en een revisie nodig is. Als dat voor OP geen punt is valt dat argument natuurlijk af. Groter bordje is fijn als je later nog wat bij wilt steken, hij heeft er tenslotte de kast voor.

En och, die moederbordjes ontlopen elkaar niet zo hard. De feature set is vrijwel allemaal gelijk in dit prijs segment, USB poortje meer / minder. PCI-E lane extra. Het ging mij vooral om de vormfactor en de recentere chipset.

De verschillen in de audio chipset zijn niet significant voor gaming.
http://www.hardwaresecrets.com/datasheets/ALC887.pdf
http://www.hardwaresecret...C892-CG_DataSheet_1.3.pdf

IETS betere SNR (2 DB) en ondersteuning voor lossless DRM media. Dat ga je niet terug horen op je desktop setje.

Och, het was ook maar een suggestie :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!! Ik heb mijn build besteld maar dan heb ik de msi ipv de royalking.

En wat bedoel je met dat de bios de cpu niet ondersteunt en een rivisie nodig is, hoe moet ik dat doen want ik heb echt geen flauw idee.

Bedankt!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

MK1998NL schreef op maandag 01 december 2014 @ 07:20:
Nee. De G1 (grote broer van deze gigabyte) zal onder load het stilste zijn en is beter gekoeld. Ook heeft deze een grote overklok. Hij is alleen een stuk duurder.

De kaart waar jij nu naar linkt heeft de basiskoeler van Gigabyte, niet de G1-koeler. Deze koelt veel minder goed en zal onder load flink herrie maken.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1