Toon posts:

Alpine UTE-72BT USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumbezoekers,

Ik heb gisteren een Alpine UTE-72BT radio gekocht en gemonteerd in mijn Peugeot 206 tezamen met een subwoofer en nieuwe deurspeakertjes. Nu werkt alles top, via bluetooth klinkt het geweldig als ik muziek afspeel. Deze radio heeft een een USB functie, nu heb ik een USB stick gekocht (3.0, 16gb van SanDisk) en muziek er op gezet. Nu klinkt het verschrikkelijk als ik muziek vanaf de USB afspeel, het lijkt alsof de USB het geluid niet bij kan houden. Het begint te haperen en klinkt niet lekker meer :'( Ook met een 2.0 USB werkt het nog slechter. De bitrate van de liedjes zijn verschillend, zowel 320kbps als 128/256.

Iemand die mij kan helpen? ;w

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
pioneer radio kopen :D
heb persoonlijk slechte ervaringen gehad met alpine usb radios, vooral dat die traag laad vanaf usb.

Welk bestandssysteem is de usb geformatteerd? Is er een compatibiliteits lijst van usb's voor de radio?

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Zelf heb ik ook zo'n Alpine in m'n Corsa en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik vond zelfs dat het geluid van mijn bluetooth een stuk minder van kwaliteit was dan vanaf USB, in mijn opinie dus zeker weten de moeite waard om aan de gang te zien te krijgen. Ik denk dat het probleem inderdaad in de manier van formatteren van de USB ligt wanneer je dit omzet naar FAT32 (Waarschijnlijk NTFS vanwege de grote opslag) denk ik dat hij het wel moet doen. Succes er mee.