Oh? CMD Leeuwarden heeft specifieke minoren binnen CMD, waarbij je je specifiek richt op een leerdoel of wat je uiteindelijk wilt gaan doen later.
Doe nu mijn laatste minor, bijna altijd de minor next web gedaan ( en een externe minor, erg zinvol ) en bevalt heel erg goed. Wel moet je waken dat je zelf gemotiveerd blijft en weet wat je doet. Je docenten ondersteunen alleen wanneer jij aangeeft dat je ergens hulp bij nodig hebt.
Je stelt zelf voordat je begint met een project leerdoelen voor de aankomende periode. ( we werken hier met groepen aan best toffe projecten, doe nu bijvoorbeeld een project voor 3FM Serious Request ) Dat klinkt heel leuk, maar dat houdt in dat je best streng moet zijn voor jezelf. Ik zie zoveel mensen maar wat doen en dan uiteindelijk maar zes of negen EC's halen aan het einde van de periode.
Het hangt natuurlijk ook af van je projectgroep, maar meestal heb je hier wel wat keuze in.
Bij CMD moet je het zien dat je mogelijkheden krijgt om verschillende aspecten te leren ( maar je van te voren wel redelijk moet weten wat je later wilt gaan doen, lastig, ik weet het ), waarbij je zelf bepaald wat je graag wilt leren en je elke keer de lat hoger moet leggen. Je stippelt dus helemaal zelf ( natuurlijk met behulp van je tutors ) je leerpad uit. Je hebt wel veel discipline nodig voor deze opleiding, houd dat goed in je achterhoofd.
Ook zoek je zelf je college's uit binnen de gehele minor, natuurlijk biedt jouw minor wel een collegereeks aan waar veel vraag naar is ( iOS programmeren of zo ), maar kies je zelf wat op dat moment bij jouw leerdoelen past. Net zoals boeken, er zijn een aantal boeken die ze aanraden, maar per leerdoel kies je hier ook weer leesvoer bij
[
Voor 14% gewijzigd door
steffeh op 01-12-2014 11:35
]