Wie kent het merk LD (geheugen)

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Ik heb bij de lokale computerboer (een turk, niet dat ik tegen turken ben ofzo) *LD* geheugen gekocht (dus geen LG, maar LDDDDD)
Hij zei dat het een goed merk was. Ik vroeg om cas2 geheugen maar hij wist gewoon niet wawt dat was. Hij wees een paar cijfertjes op de chip aan, 7g stond er en dat was snel zei hij. Nou dat geloofde ik niet, maar daar gaat het niet om, ik zou graag willen weten of die merk nou goed is, of bekend, hij zei dat het getest was en op de 2 plaats stond ergens. Misschien in turkije, ja, misschien dat het in turkije bekent is, maar wie weet het????

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 08:04
ik zou zeggen Probeer het gewoon!

je merkt het snel genoeg of het op cas2 draait, en dat de verkoper het niet wist kijk ik niet van op, de meeste weten dat niet.

• eX0duS
Maar hoe zet ik het dan op cas2? Ik heb een Asus a7v133 en in het bios staat zo'n optie van chip settings en dan SPD speed enzo, dat staat nu dus op automatisch, dus 3-3-3, maar als ik dus cas2 wil moet ik het op 2-2-2 zetten of niet? Maar kan daar het geheugen niet kapot van gaan? of loop het gewoon vast als hetniet werkt.

• eX0duS
Wie o Wie, kent het LD geheugen??? plz. help me, dat geeft me veel zelfvertrouwens als ik weet dat ik iets goeds heb gekocht. Ik had nml. al 256 mb geheugen (2*128) maar dimm1 is kaduk gegaan, en die andere 128 mb dimm, had ik maar een week, dus die kon ik nog omruilen voor 256. Maar wie kent LD???

Verwijderd

Whahaha, mooi verhaal met die Turk :)
Maar goed, ik zou het als ik jou was gewoon eens proberen. Geheugen overklokken is wel 1 van de minst gevaarlijke dingen. Je moet inderdaad in de bios 2-2-2 instellen, en dan maar proberen of het werkt. Als het niet lukt op cas2 (2-2-2) dan krijg je meestal BSOD's met VXD errors. Maar je geheugen gaat er nooit kapot van (als je de I/O voltage tenminste mooi op 3,3 volt laat staan). En je komt altijd wel je bios weer in zodat je het weer terug kunt schroefen. suc6!

• eX0duS
Nou ik durf dat niet goed, er gaat de laatste tijd wel erg veel fout. Ik heb bijv in 1 jaar tijd al 6 mobo's gehad, 2 geluidskaarten, 2 videokaarten, 4 geheugenmodules bij elkaar 512 mb ram ofzo. Mijn videorecorder is stuk, mijn grootbeeld TV :(, Mijn scooter ratelt, mijn monitor slaat rood uit, mijn andere tv trouwens ook... Ik heb 3 afspraken gehad voordat Chello echt kwam om dat verrekte kabel internet aan te leggen.

Verwijderd

FF vraagje..... Als je je geheugen in de bios i.p.v automatisch op 2-2-2 zet word het dan sneller :?

Verwijderd

Damn, da's knap!
Maarre, echt waar je kunt het gewoon proberen. In feite kan je een processor ook niet kapot maken door er meer Mhz doorheen te jagen! Alleen gaan mensen er ook nog een hoger voltage op zetten om ervoor te zorgen dat hij stabiel is op dat hogere aantal Mhz.
En samen met een slechte koeling gaan ze dan kapot. Hetzelfde geld voor geheugen: het werkt goed of niet (errors), maar het gaat niet kapot mits je het voltage maar niet gaat verhogen.

Maar om je te overtuigen nog een stukkie van Sharkyextreme over het overclocken van geheugen:
Unlike CPU or video card overclocking, adjusting the memory timings and frequency settings offers little physical risk to your system, other than the possibility of a crash or program failure while testing. The memory will either be able to handle the higher settings or not, with none of the accelerated decrepitude issues associated with raising a chip's core frequency. Also, as opposed to CPU tweaking and overclocking, there is little danger of setting the memory timing or frequency too high, resulting in a system that refuses to boot. Using a variety of current motherboards, even 10 ns PC100 SDRAM was able to boot at 2-2-2/ PC133 speeds, but immediately locked up during the OS load.

• eX0duS
Hmz, ik heb ff op google gekregen en daar heb ik een of andere duitse site gevonden. www.tweakpc.de en daar beschrijven ze LD als noname RAM???

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 17:06 schreef het_beest het volgende:
Hmz, ik heb ff op google gekregen en daar heb ik een of andere duitse site gevonden. www.tweakpc.de en daar beschrijven ze LD als noname RAM???
Zal best wel. Oftewel geen merkgeheugen. Niet dat het dan slecht geheugen is, maar je kunt het alleen minder ver overclocken als bijvoorbeeld duurdere merken als Mushkin. Maar ik denk dat het best wel op cas2 kan draaien. Ik heb zelf ook 100 Mhz geheugen van het "bekende" merk vanya wat probleemloos op 2-2-2 loopt terwijl het eigenlijk 3-2-2 is.
En 110 Mhz redden ze ook wel, maar dan moet ik het weer terugschroefen naar 3-3-3...
Op woensdag 13 juni 2001 16:57 schreef wasa het volgende:
FF vraagje..... Als je je geheugen in de bios i.p.v automatisch op 2-2-2 zet word het dan sneller :?
yep, maar het is dus wel een manier van overclocken. Dus je kunt rare errors krijgen (meestal VXD errors). Maar met een beetje geluk trekt je geheugen het wel (mits je FSB niet overgeklokt is). Maar kijk anders eens in de faq van processoren & mobo's!

• eX0duS
Nou dat geheugen wat ik nu heb is 333, en het is 133 mhz. Vooorlopig doe ik het liever niet, want als ik een blauw scherm krijg of een explorer of iexplore.exe crash, dan heb ik de hele week een dip, en voel ik me eigen niet zo prettig meer, daarom ben ik daar erg voorzicht mee, maar zou er iemand ff mee kunnen zoeken over LD geheugen?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 17:14 schreef het_beest het volgende:
want als ik een blauw scherm krijg of een explorer of iexplore.exe crash, dan heb ik de hele week een dip, en voel ik me eigen niet zo prettig meer
jij bent geen tweaker >:)

En ik heb gezocht naar het merk LD, maar er is bar weinig over te vinden... wat wil je eigenlijk weten? Je weet al dat het cas3 geheugen is, en dat het een onbekend merk is... Verder zal de site van de fabrikant (ook niet te vinden trouwes) natuurlijk zeggen dat zijn geheugen het beste is, dus daar schiet je ook nix mee op.

Waarom heb je eigenlijk nog een draadje geopend? [topic=160282]

• eX0duS
Nou, opzich heb ik dat tweaker zijn wel in me, maar ik durf niet meer, er gaat zoveel bij mij kapot, terwijl ik niks aanraak. Bij elke computer waar ik in de buurt kom, komen er blauwe schermen, dan wel niet andere rare errors en foutmeldingen. Ik zou mijn Duron best willen klokken, maar als ik ga liggen te kleuren, dan gaat er zeker te weten iets mis. bijv. ik heb er pas een orb opgezet, en natuurlijk ben ik uitgeschoten met de schroevendraaier :(... Ik weet alleen niet waar naartoe...
Pagina: 1