Hallo tweakers,
Inleiding:
Door het hedendaagse grafisch geweld ben ik van plan om mijn PC sinds 3-4 jaar weer eens te upgraden.
Omdat het toch een tijd terug is dat ik zoiets dergelijks heb gedaan wil ik toch voor de zekerheid nagaan bij de experts voordat ik veel geld uitgeef.
Inleiding componenten:
Zelf ben ik in het bezit van een i7 2600k processor. Ik ben van plan om die niet te upgraden, omdat ik op dit moment een moederbord heb waarmee ik het niet kan overclocken, dus ik ga wel het moederbord vervangen zodat dit wel kan. Ik had bedacht dat wanneer ik de 2600k overclock dat het nog prima mee zou moeten kunnen voor de nieuwe spellen die deze dagen zijn uitgekomen (denk aan Dragon Age Inquisition, Shadow of Mordor). Waar ik wel bang voor ben is dat de processor een soort van bottleneck maakt waardoor ik niet goed de videokaart en RAM geheugen kan benutten, maar hopelijk hebben jullie goed nieuws voor mij.
In bezit:
i7 2600k
GeForce 560 GTX
ASRock H67M
Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 2x 4GB (8GB) DDR3 RAM 1333 MHz
1 harde schijf van Samsung HD200HJ 200GB
Voeding Cooler Master 520W Real Power
Wat ik wil halen (edit: 30-11-14 21:34):
EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0
€ 349,-*
ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M, socket 1155 moederbord
€ 87,90*
Scythe Mugen 4 SCMG-4000, Actieve CPU koeler PWM-aansluiting
€ 39,99*
Arctic Silver 5 Koelpasta
€ 7,99*
Fractal Design Define R5 Zwart
€ 104,80
Volgens mij moet het wel allemaal samen kunnen, meer dan dit wil ik ook niet uitgeven.
Wat vinden jullie ervan? Nog op of aanmerkingen?
Ik heb trouwens nog nooit overgeclocked maar ben dat dus wel van plan om het te gaan doen, vandaar de Scythe Mugen 4 en de koelpasta van tweaker's verlanglijstje.
Alle kritiek is welkom, ik wil er graag van leren.
Inleiding:
Door het hedendaagse grafisch geweld ben ik van plan om mijn PC sinds 3-4 jaar weer eens te upgraden.
Omdat het toch een tijd terug is dat ik zoiets dergelijks heb gedaan wil ik toch voor de zekerheid nagaan bij de experts voordat ik veel geld uitgeef.
Inleiding componenten:
Zelf ben ik in het bezit van een i7 2600k processor. Ik ben van plan om die niet te upgraden, omdat ik op dit moment een moederbord heb waarmee ik het niet kan overclocken, dus ik ga wel het moederbord vervangen zodat dit wel kan. Ik had bedacht dat wanneer ik de 2600k overclock dat het nog prima mee zou moeten kunnen voor de nieuwe spellen die deze dagen zijn uitgekomen (denk aan Dragon Age Inquisition, Shadow of Mordor). Waar ik wel bang voor ben is dat de processor een soort van bottleneck maakt waardoor ik niet goed de videokaart en RAM geheugen kan benutten, maar hopelijk hebben jullie goed nieuws voor mij.
In bezit:
i7 2600k
GeForce 560 GTX
ASRock H67M
Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 2x 4GB (8GB) DDR3 RAM 1333 MHz
1 harde schijf van Samsung HD200HJ 200GB
Voeding Cooler Master 520W Real Power
Wat ik wil halen (edit: 30-11-14 21:34):
EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0
€ 349,-*
ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M, socket 1155 moederbord
€ 87,90*
Scythe Mugen 4 SCMG-4000, Actieve CPU koeler PWM-aansluiting
€ 39,99*
Arctic Silver 5 Koelpasta
€ 7,99*
Fractal Design Define R5 Zwart
€ 104,80
Volgens mij moet het wel allemaal samen kunnen, meer dan dit wil ik ook niet uitgeven.
Wat vinden jullie ervan? Nog op of aanmerkingen?
Ik heb trouwens nog nooit overgeclocked maar ben dat dus wel van plan om het te gaan doen, vandaar de Scythe Mugen 4 en de koelpasta van tweaker's verlanglijstje.
Alle kritiek is welkom, ik wil er graag van leren.
[ Voor 15% gewijzigd door Mangafan2 op 30-11-2014 21:36 ]