Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar maanden geleden ben ik begonnen met een opleiding tot junior java programmeur. Ik heb deze bijna afgerond en ben benieuwd naar passende vervolgstappen. Het plan is om een OCA-certificaat te halen en dan te gaan solliciteren, maar waar??

Ik heb (naast bedrijfssoftware ontwikkelen) een grote passie voor muziek, entertainment, mobiele apps en ben geïnteresseerd in de zorgsector (heb eerder psychologie gestudeerd). Naast coderen vind ik wat visueler/grafischer werk als interface design ook erg gaaf. Het liefste ga ik aan de slag bij een bedrijf die iets met deze zaken doet (of de combinatie zoekt tussen psychologie + programmeren bijv), maar misschien loop ik te hard van stapel. De locatie maakt niet uit.

Het belangrijkste is natuurlijk ervaring opdoen: ik weet nog maar de basis van Java en zal veel bij moeten leren. Kiezen is er misschien dus wel helemaal niet bij. Toch zou ik willen peilen of je misschien van bedrijven weet die goed bij mijn interesses aansluiten. Of is dit dromen en moet ik gewoon ergens beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Wat voor banen heb je zelf al gevonden?

Daarnaast is het een zeer breed profiel, je moet echt het schaap met de 5 poten vinden wil je al jouw interesses in 1 baan vinden.

En een OCA? Volgens mij wordt het pas interessant bij een OCP. Als ik zo naar de OCA exam topics kijkt is dat echt heel basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
Ik ben wel benieuwd welke opleiding jou in een paar maanden opleid tot junior java programmeur. Of bedoel je een cursus java? En waarom moeten bedrijven jou dan aannemen en niet iemand die informatica heeft gestudeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet actief aan het solliciteren maar was meer benieuwd of iemand wist van bedrijven die goed bij mijn interesses zouden passen. Het is niet zo dat al mijn interesses daar in moeten zitten, een raakvlak zou ik al prettig vinden.

Mijn niveau is inderdaad basic (ik volg een cursus), vandaar dat ik waarschijnlijk te hard van stapel loop en lig te dromen over mooie banen/bedrijven.

Als reactie op Flatlinernl kan ik zeggen dat juist mijn sociale achtergrond en interesses icm programmeren en gedrevenheid om daarin snel verder te leren een voordeel zou kunnen zijn voor bepaalde posities binnen een bedrijf. Daar was ik benieuwd naar: java programmeur posities waar ook psychologische achtergrond wordt gevraagd (bijv. programmeurs die een team kunnen ondersteunen met team-building competenties), of beginnende java programmeurs die graag mobiele applicaties willen leren maken, java programmeurs die affiniteit hebben met muziek(business)/entertainment etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

OK, orientatie op de arbeidsmarkt is niet verkeerd, maar een topic waarin je eigenlijk gewoon aanbiedingen voor een baan zoekt is een ander verhaal. Daar hebben we andere websites voor. ;) Deze gaat daarom dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Dit topic is gesloten.