Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:16
Ik kan een tweedehands iphone 5S overnemen van iemand via marktplaats. Nu is er alleen geen originele factuur meer aanwezig (aangeschaft in november 2013), wel een reparatiebewijs / bon van een aantal maanden geleden (scherm vervangen bij Apple Amsterdam).

Wat ik me nu afvroeg is, of ik het komende jaar ook nog langs kan gaan bij een defect (wat onder de garantie valt van de wettelijke 2 jaar), zonder deze originele bon? de iphone is bij bij apple zelf gekocht in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:23

RnB

Ja dat kan, ze kijken altijd naar het serienummer van je iDevice.
Vraag aan diegene even het serienummer, dan kan je het zelf ook even checken hoe oud ie is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-05 16:12
In principe is er geen bon nodig. Via het serienummer kunnen ze zien hou oud het apparaat is.

EDIT: RnB was me voor :P

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOx op 30-11-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Dank, beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:57
Doet apple nog überhaupt iets als je telefoon meer dan 1 jaar oud is en een defect heeft binnen de 2e jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 19:01

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:44
Zorg ervoor dat je hem ophaalt en ter plekke koppelt aan jouw apple id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
jeroen3 schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:48:
Zorg ervoor dat je hem ophaalt en ter plekke koppelt aan jouw apple id.
Je bedoelt na het uitzetten van 'find my phone' en Herstel doen via itunes? Dat was ik namelijk al van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De garantie gaat bij Apple lopen zodra het apparaat voor het eerst geactiveerd word. Om die reden heb je geen bon nodig. Ook heb je niets aan een bon die 2 maanden later gemaakt is als het apparaat al eerder is geactiveerd. Voor Apple is de garantie dan al 2 maanden aan het lopen ook al is ie later gekocht.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 30-11-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 22:28
M0otje schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:31:
Doet apple nog überhaupt iets als je telefoon meer dan 1 jaar oud is en een defect heeft binnen de 2e jaar?
Je hebt 2 jaar garantie per wet, Apple hanteert een Apple care garantie de 1ste jaar en de 2de jaar een beperktere garantie, tenzij je Apple care voor 2 jaar kocht ( wat in mijn ogen geldklopperij is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-05 19:11
Mizgala28 schreef op zondag 30 november 2014 @ 18:36:
[...]

Je hebt 2 jaar garantie per wet, Apple hanteert een Apple care garantie de 1ste jaar en de 2de jaar een beperktere garantie, tenzij je Apple care voor 2 jaar kocht ( wat in mijn ogen geldklopperij is)
Neen,

Apple hanteert het eerste jaar fabrieksgarantie. Voor iedereen, ook al heb je het iDevice niet daar gekocht.
Het tweede jaar doen ze aan zogenaamde 'consumer claims' en moet je bewijzen dat je het toestel daar hebt gekocht. Maar er zit geen enkel verschil in de garantie afhandeling tussen het eerste en tweede jaar.

AppleCare (+) is een op zich staand product waarmee je hardware defecten kan verzekeren. Zelfs waterschade of oeps-momenten worden daarmee afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Domino schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:48:
[...]

Neen,

Apple hanteert het eerste jaar fabrieksgarantie. Voor iedereen, ook al heb je het iDevice niet daar gekocht.
Het tweede jaar doen ze aan zogenaamde 'consumer claims'en moet je bewijzen dat je het toestel daar hebt gekochtt. Maar er zit geen enkel verschil in de garantie afhandeling tussen het eerste en tweede jaar.
...
En betekend dat dan dat je alsnog een aankoopbon/ factuur moet kunnen laten zien? Die ik dan dus niet zou hebben (wel reparatiebon van november dit jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-05 19:11
Eigenlijk moet je altijd een aankoopbewijs kunnen overleggen. Dat hoeft niet altijd de aankoopbon/faktuur te zijn, maar dat is wel gangbaar.

Ik heb het zelf ooit aan de hand gehad, toen was het serienummer van het betreffende toestel voldoende. Deze kon de apple medewerker traceren in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
De telefoon waarom het gaat is volgens mij gekocht in Duitsland (apple store). Kan ik daarmee dan wel naar een nederlandse apple store?

Misschien kan ik de verkoper er nog toe krijgen een afschrift-kopie te overleggen, van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Een update, voor de geinteresseerden.

Heb de telefoon overgenomen een maand geleden. Ging allemaal goed en wel. Later merkte ik echter dat de home knop kraakte bij de rand (bovenkant, later zijkant). Toen besloten toch langs apple te gaan, aangezien ze eind oktober nog een nieuwe home knop en scherm hebben geplaatst. Afgelopen vrijdag langs geweest, ingeleverd, en ze zouden hem gaan repareren. Zaterdag terug gegaan (ze gaan er gemakshalve vanuit dat je uit amsterdam komt, maar ach, zo denken meer amsterdammers volgens mij :P. Anyways, kreeg te horen dat ik een vervangend nieuw toestel kreeg, en dat repareren dus zinloos was!

Dus nu een nieuwe (re-manufactered) 5S voor een tweedehands prijsje :)
Pagina: 1