Iemand ervaring met het kwijtraken van een pakket aangetekend verzonden via PostNL naar in dit geval Italië? Pakket is inmiddels 2 weken onderweg. Staat weliswaar in MijnPakket van PostNL maar is nog steeds niet 'volgbaar'.
Ik heb het pakket aangetekend verzonden omdat PostNL op de site zegt 'verzekerd tot € 500'. Het gaan om een camera welke ik heb verkocht via eBay. Deze is netjes betaald door de verkoper via PayPal.
PostNL heeft mij gezegd dat ik deze week nog maar even moest afwachten. Nu ging ik een de algemene voorwaarden doorlezen en daar kwam ik tot een nogal vervelende ontdekking.
Iemand hier ervaring mee? Lijkt mij sowieso een gevalletje slechte informatie.
Ik heb het pakket aangetekend verzonden omdat PostNL op de site zegt 'verzekerd tot € 500'. Het gaan om een camera welke ik heb verkocht via eBay. Deze is netjes betaald door de verkoper via PayPal.
PostNL heeft mij gezegd dat ik deze week nog maar even moest afwachten. Nu ging ik een de algemene voorwaarden doorlezen en daar kwam ik tot een nogal vervelende ontdekking.
Vooral dat vetgedrukte. Anders dan dat PostNL aangeeft bij het afnemen van het product 'aangetekend verzending buitenland', waar ze vermelden dat het verzekerd is tot max € 500, geeft men hier ineens een heel ander verhaal. Namelijk max € 150 als je naar het buitenland verzend. Euhm ja fijn. Het gaat hier #@$%^# om een camera ter waarde van €350! De dame aan de telefoon melde mij vorige week nogal arrogant of ik wist dat naar het buitenland ik nog maar moest afwachten of ik het wel volledig vergoed zou krijgen...b. voor aangetekende Niet Brievenbuspost: € 500,- per
Poststuk. Indien niet aan de voorwaarden wordt
voldaan (onder andere het door de Afzender
overleggen van bewijs van de waarde van de inhoud),
geldt ten hoogste een vergoeding van € 50,- per
Poststuk. In het geval van aangetekende Niet
Brievenbuspost naar het buitenland wordt de
voormelde vergoeding van € 50,- vermeerderd met
€ 5,- per kilogram, of gedeelte daarvan, beperkt tot
een maximum van € 100,- per Poststuk. De totale
maximale schadevergoeding voor een aangetekend
Niet Brievenbuspost Poststuk naar het buitenland
van maximaal 20 kg bedraagt in dat geval € 150,-.
Iemand hier ervaring mee? Lijkt mij sowieso een gevalletje slechte informatie.