PostNL Aangetekend pakket buitenland foetsie...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:23
Iemand ervaring met het kwijtraken van een pakket aangetekend verzonden via PostNL naar in dit geval Italië? Pakket is inmiddels 2 weken onderweg. Staat weliswaar in MijnPakket van PostNL maar is nog steeds niet 'volgbaar'.
Ik heb het pakket aangetekend verzonden omdat PostNL op de site zegt 'verzekerd tot € 500'. Het gaan om een camera welke ik heb verkocht via eBay. Deze is netjes betaald door de verkoper via PayPal.

PostNL heeft mij gezegd dat ik deze week nog maar even moest afwachten. Nu ging ik een de algemene voorwaarden doorlezen en daar kwam ik tot een nogal vervelende ontdekking.
b. voor aangetekende Niet Brievenbuspost: € 500,- per
Poststuk. Indien niet aan de voorwaarden wordt
voldaan (onder andere het door de Afzender
overleggen van bewijs van de waarde van de inhoud),
geldt ten hoogste een vergoeding van € 50,- per
Poststuk. In het geval van aangetekende Niet
Brievenbuspost naar het buitenland wordt de
voormelde vergoeding van € 50,- vermeerderd met
€ 5,- per kilogram, of gedeelte daarvan, beperkt tot
een maximum van € 100,- per Poststuk. De totale
maximale schadevergoeding voor een aangetekend
Niet Brievenbuspost Poststuk naar het buitenland
van maximaal 20 kg bedraagt in dat geval € 150,-
.
Vooral dat vetgedrukte. Anders dan dat PostNL aangeeft bij het afnemen van het product 'aangetekend verzending buitenland', waar ze vermelden dat het verzekerd is tot max € 500, geeft men hier ineens een heel ander verhaal. Namelijk max € 150 als je naar het buitenland verzend. Euhm ja fijn. Het gaat hier #@$%^# om een camera ter waarde van €350! De dame aan de telefoon melde mij vorige week nogal arrogant of ik wist dat naar het buitenland ik nog maar moest afwachten of ik het wel volledig vergoed zou krijgen...
Iemand hier ervaring mee? Lijkt mij sowieso een gevalletje slechte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:38
Volgensmij is het gewoon tot €500,- en is de tekst gewoon super onduidelijk opgesteld, op de site van PostNL staat dit bedrag meerdere keren vermeld op de pagina die specifiek gaat over aangetekende post naar het buitenland.
Die €150,- geldt als er niet aan de voorwaarden voldaan wordt.

In het geval van een verkoop via eBay is er normaal gesproken genoeg bewijs om het volledige bedrag tot €500,- terug te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door n0pe op 30-11-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Je vetgedrukte stukje is iets te selectief, dat gaat namelijk over "Indien niet aan de voorwaarden wordt voldaan [...]". Je bent dus wel degelijk verzekerd tot max 500 euro, maar wel onder bepaalde voorwaarden.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
RedFox schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:24:
Je vetgedrukte stukje is iets te selectief, dat gaat namelijk over "Indien niet aan de voorwaarden wordt voldaan [...]". Je bent dus wel degelijk verzekerd tot max 500 euro, maar wel onder bepaalde voorwaarden.
Jep je hebt gelijk... Zoals Zonereaver al aangeeft haal je het er wel uit maar is het niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

ag het is postnl die vinden wel weer een maas om niet te hoeven uitkeren want daar zijn ze meester in... dus hoop niet dat het zover komt...

zelf meegemaakt met een pakket ter waarde van 900 euro naar belgie... verzekerd tot 500 euro... mag alleen op huisadres geaddresserde afgeleverd worden... Postbode is lui en gooit het letterlijk 2 huisblokken verder bij iemand af zonder geaddresseerde op de hoogte te stellen dus gevolg pakket foetsie in eerste instantie...

meer dan een maand aan het bekvechten geweest facturen alles was aanwezig ging om nieuwe spullen maar uitkeren ho maar!... uiteindelijk na 6 weken goed gekomen omdat het pakket alsnog bezorgd werdt door de andere bewoner.. maar postnl en uitkeren... dat is als vragen om loonsverhoging van 1 miljoen bij je baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37
Zelf meegemaakt met een pakketje van NL naar BE.
De track-trace "stopte" op het moment dat het pakket van Post NL overging naar de Post BE.
Na twee weken besloot mijn leverancier zelf maar het product opnieuw te versturen naar onze eindklant. Uiteindelijk duurde het alsnog een week voor het pakket als ontvangen werd aangegeven.

En na +/- 5 weken dook het verdwenen pakket ineens op in de track-trace en was het een dag later afgeleverd. Alleen zat de klant toen twee keer met hetzelfde product. We hebben maar niet gewaagd om het via aangetekende post retour te sturen. Ben het uiteindelijk zelf maar gaan halen...

Ik zou Post NL gewoon blijven vragen om een status update omtrent het pakket en over twee weken beginnen met hen verantwoordelijk te stellen voor het bedrag van de camera. Via aangetekende post, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:36

paQ

mijn ervaring met PostNL + Italie (en vice versa) dat 3 weken 'heel normaal' is... -O-

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 13:47
Ik weet wel dat spullen van Italie naar Nederland al gauw 3 weken duren. Ik heb wel eens wat via Ebay daar besteld namelijk. Dus misschien duurt het andersom ook zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Zo best erg zijn 3 weken. Als ik in China wat bestel is het er nog sneller... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

afraid so...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:32
Post naar het buitenland doet er altijd bizar lang over, priority zegels plakken heeft ook geen enkel effect. Alles gaat ergens voor een paar weken de kast in om daarna weer in behandeling te worden genomen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 14:24

Flo

Ik vermijd PostNL altijd... Track&Trace naar het buitenland werkt vaak niet of slecht, en zodra het 'ongebruikelijk' lang duurt kan PostNL het voor je uitzoeken (op verzoek) maar dat kost dan 1-2 maanden. Vaak is het antwoord dat het is overgedragen aan de post/pakket dienst in het betreffende buitenland, en dan weet je dus nog niets.
Services zoals van DHL, UPS en FedEx zijn een stuk professioneler maar vaak ook iets duurder. En ik heb de indruk dat ze pakketjes niet hoeven over te dragen aangezien ze vaak zelf actief zijn in het desbetreffende buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:39
Italie staat ook regelmatig op de exclusion list van sellers die 'worldwide' shippen. Daar zullen ze hun redenen voor hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Yep.
Zelfde voor USPS. ca 10 - 18 dagen vanuit Colorado naar hier, en gekloot aan de deur met BTW.
Voor 14 dollar meer UPS in huis binnen 2 dagen.

Italië met post 3 weken (en Spanje idem trouwens), en TNT 2 dagen. (was nieteens veel duurder)

Nou is het pakket systeem in NL ook best goed voor elkaar bij de POST (!) dienst. Dat is het blijkbaar niet in Italië bijv, althans niet van of naar buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Nederlandse post is ongeveer de slechtste van heel europa.

Als ik hier in Spanje een pakket (> 0.5kg) vanuit NL verwacht, dan kan dat gerust 4 weken duren. Via elk ander land is dat max 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:57

MsG

Forumzwerver

Thralas schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:26:
Italie staat ook regelmatig op de exclusion list van sellers die 'worldwide' shippen. Daar zullen ze hun redenen voor hebben...
Dit inderdaad. Volgens mij gaat daar van alles mis.

Los hiervan is verzekerd verzenden bij PostNL wel een enorme wassen neus, nog nooit gezien dat ze gewoon uitkeerden. Of je moet ineens overal een exacte factuur van hebben, of als iets beschadigd is valt het er weer buiten. Toch gek dat als je het uberhaupt niet verzekerd het juridisch blijkbaar prima is als PostNL het pakketje kwijtraakt en je dan gewoon niets krijgt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 21:08

zaiziks

Da da da

Anoniem: 454358 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:20:
Nederlandse post is ongeveer de slechtste van heel europa.
Niet slecht, maar in ieder geval traag. Eén land is zonder twijfel trager: Italië. Dus TS heeft de goede combinatie uitgezocht :P

Ik zou het nog een weekje aanzien en je nog even niet al te druk maken. Het komt bijna altijd aan, ook als de T&T-codes niet goed genoeg werken. En er zit nog een douane tussen, die versnellen het proces ook niet...

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
MsG schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:24:
[...]

Los hiervan is verzekerd verzenden bij PostNL wel een enorme wassen neus, nog nooit gezien dat ze gewoon uitkeerden. Of je moet ineens overal een exacte factuur van hebben, of als iets beschadigd is valt het er weer buiten. Toch gek dat als je het uberhaupt niet verzekerd het juridisch blijkbaar prima is als PostNL het pakketje kwijtraakt en je dan gewoon niets krijgt.
Tsja het zal mij ook benieuwen. Heb de originele factuur én de factuur van PayPal wat de koper er voor heeft betaald. En foto's van de inhoud én de doos nog geopend met inhoud én de doos dichgeplakt met verzendlabel er op én het originele track en trace afschrift. Genoeg bewijs lijkt mij. Echter is postnl de afgelopen dagen erg laks met het beantwoorden van mijn vragen. Geen antwoord. Ze verschuilen zich mooi achter een website en een duur telefoonnummer.
Heb al contact gehad met een koper en die heeft ook weinig vertrouwen in de toko waar postnl in Italië mee samenwerkt.

Ben benieuwd of men de discussie aangaat over waardevermindering want camera van 1 jaar oud en lens van 1,5 jaar. Welke waarde? De originele of de PayPal waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:37:
[...]
En foto's van de inhoud én de doos nog geopend met inhoud én de doos dichgeplakt met verzendlabel er op én het originele track en trace afschrift.
Foto's voegen natuurlijk niets toe, iedereen kan zoiets makkelijk faken, dat is geen bewijs van "goed gedrag". Ik geloof je wel, maar postnl doet daar natuurlijk helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Fly-guy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:45:
[...]

Foto's voegen natuurlijk niets toe, iedereen kan zoiets makkelijk faken, dat is geen bewijs van "goed gedrag". Ik geloof je wel, maar postnl doet daar natuurlijk helemaal niets mee.
Euhm én originele facturen etc? Foto's als extra dat postnl niet gaat zeuren of er weldegelijk iets in het pakket zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

MsG schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:24:
[...]

Als je iemand hebt welke zakelijk veel verstuurt is het zo geregeld. Ik heb het zelf ook wel eens gehad, toen mijn broer (had toen een webshop) contact op nam kon het opeens wel.

Maw. in het vervolg probeer het eens via iemand die zakelijk met ze te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:57:
[...]

Euhm én originele facturen etc? Foto's als extra dat postnl niet gaat zeuren of er weldegelijk iets in het pakket zat.
Ik heb het niet over facturen, ik heb het over de foto's. Wat zegt hun dat je niet alles eerst gefotografeerd hebt en daarna snel een baksteen erin gedaan hebt?
Foto's zijn zo makkelijk te faken, zeker als je ze met de reden "bewijs" maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Dan kan postnl natuurlijk elke keer roepen dan iedereen loopt te faken. Foto's doe ik als extra voorzorg. Voor het geval dat een koper bijvoorbeeld gaat roepen dat er een baksteen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528479

PostNL komt waarschijnlijk met een lager bedrag ivm dagwaarde 2e hands etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De meeste standaard postbedrijven gericht op consumenten gaan erop prat dat je zending verzekerd is tot xxx EUR. Echter in de kleine lettertjes staat vaak dat dit onder de vorm van 10 EUR / kilogram is. Of erger nog, er wordt verwezen naar één of ander internationaal document paragraaf x.y waar de gemiddelde consument nog nooit van gehoord heeft.

Ik heb zelf in een soortgelijke situatie met PostNL gezeten (van BE > NL) en heb na héél lang aandringen het volledig bedrag vergoed gekregen. Dit kwam echter wel van Kiala, aangezien PostNL Kiala gebruikt voor zendingen van België naar Nederland en zij vermoedelijk het pakket kwijt waren geraakt. Mijn argument was dat PostNL beweert dat je pakket tot 500 EUR verzekerd is en dat in de algemene voorwaarden enkel verwezen wordt naar een ander internationaal document (met enkel een afkorting, geen URL, geen verduidelijking) waarin staat dat de vergoeding bestaat uit xx SDR's (Special Drawing Rights) per kilo. Dit wil voor mij zeggen dat de consument bewust misleid wordt en dat er redelijkerwijze niet verwacht kan worden dat de doorsnee consument de kleine lettertjes nog maar begrijpt. Leuk detail was ook dat je met de zending maar max. 15kg mocht sturen en dus ook maar voor maximum ongeveer 150 EUR verzekerd kon zijn :?

In ieder geval: wees niet bang om blijven aan te dringen maar verwacht je aan een lange strijd. Ik hoop voor jou dat het pakket alsnog aankomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-12-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Lekker die postnl. De nekband van de camera was ik vergeten in het pakket te doen. Deze met normale post in een envelop verstuurd. Krijg zojuist een bericht van koper dat die dus vandaag in de brievenbus lag. Echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 23:03
ManiacsHouse schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:36:
Dan kan postnl natuurlijk elke keer roepen dan iedereen loopt te faken. Foto's doe ik als extra voorzorg. Voor het geval dat een koper bijvoorbeeld gaat roepen dat er een baksteen in zit.
Ik verwacht dat de bewijslast voor fraude dan wel bij PostNL ligt ipv dat de klant moet bewijzen dat hij het niet door een baksteen vervangen heeft.

De Italiaanse post is berucht om zijn lange levertijden, maar ook om diefstal. Veel Chinese Ebay-verkopers versturen "worldwide except Italy and Nigeria" dus dat zegt wel genoeg. Er is echter nog steeds een redelijke kans dat het alsnog aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
Gisteravond het 'navraagformulier' richting PostNL gemaild. Nu staat er ineens in Mijn pakketten "Neem contact op met de ontvanger" zonder verder uitleg waarom...

Toch maar even € 0,45 stukgeslagen op het 0900-nummer van Postnl. Pakket is op dezelfde dag én tijd gescand bij de douane (euhm open grenzen enzo?) en bij een postkantoor afgeleverd. Alleen wisten ze niet welk postkantoor. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door ManiacsHouse op 04-12-2014 13:13 ]

Pagina: 1