Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows opstarten monitoren

Pagina: 1
Acties:

• CyberCow
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-11 17:27

CyberCow

Volgas en anders remmen

Topicstarter
Sorry voor de misschien wel onlogische titel maar ik wist het niet anders te beschrijven.

Mijn computer werkt goed als deze eenmaal is opgestart. Echter het opstarten duurt best wel lang een minuut of 5. Ik denk dat er software is die automatisch opgestart word of misschien wel een Windows onderdeel wat de boel tijdens opstarten erg vertraagt. Hardware problemen verwacht ik niet omdat alles indien de pc is opgestart totaal geen problemen meer geeft.

Is er software die met bijvoorbeeld grafieken beschrijft hoeveel seconden het heeft geduurd om het op te starten terwijl Windows word gestart. Hieruit zou ik kunnen afleiden welk programma vertraagt en dit eventueel te verwijderen of opnieuw te installeren.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Mocht ik te weinig informatie hebben gegeven vraag hier gerust naar dan zal ik zowaar proberen de vraag te antwoorden.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 13:16
Even Google-en (die software is er wel....).

• CyberCow

CyberCow

Volgas en anders remmen

Topicstarter
ParkOverall schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:22:
Even Google-en (die software is er wel....).
Ik kan het niet vinden misschien dat ik niet de juiste zoekterm gebruik. Gaf ook al aan in de titel dat ik geen idee had hoe ik het het beste kon verwoorden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:38
Soluto is een programma waarmee je dat kan analyseren(gevonden in 1 minuut Googelen btw...)

[ Voor 26% gewijzigd door mad-dog op 30-11-2014 14:24 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Via msconfig kun je zien wat er allemaal opgestart wordt.
En verder ff googlen op windows boot analyzer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CyberCow

CyberCow

Volgas en anders remmen

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:26:
Via msconfig kun je zien wat er allemaal opgestart wordt.
En verder ff googlen op windows boot analyzer :)
Klopt ik weet wel wat opgestart word maar heb geen idee hoe lang ieder onderdeel erover doet. Bij msconfig heb ik alleen aanstaan wat ik belangrijk vind er opgestart word. Boot analyser tja eigenlijk best wel logisch om het zo te noemen ik ga ermee aan de gang bedankt!!

[ Voor 11% gewijzigd door CyberCow op 30-11-2014 14:28 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32

Speedmaster

Make my day...

Dan nog kan het zo zijn dat de programma's die jij belangrijk vind, juist de vertragende factoor is/zijn.
Maak eens een lijstje en zet die hier eens neer.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 21:40
Zit het punt inderdaad in het opstarten van verschillende programma's (dus de vertraging ná login scherm) of nog ergens daarvoor? Denk aan POST, "Windows starten" scherm etc.
Start je op vanaf een HDD of SSD?

• CyberCow

CyberCow

Volgas en anders remmen

Topicstarter
ShitHappens schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:32:
Zit het punt inderdaad in het opstarten van verschillende programma's (dus de vertraging ná login scherm) of nog ergens daarvoor? Denk aan POST, "Windows starten" scherm etc.
Ik start mijn pc op vanaf een harddisk (nog wel zit nog te twijfelen aan welke ssd). Maar voor het inlogscherm duurt het even maar niet bijzonder lang denk een seconden of 20 vanaf het scherm verdwijnt Windows starten maar naar het inloggen duurt het allemaal een eeuwigheid.

Intel Core I7 2600k (3,7GHz)
Kingston HyperX 1600mhz 16GB
WesternDigital 1TB SATA harddisk als opstart

[ Voor 3% gewijzigd door CyberCow op 30-11-2014 14:53 ]

• CyberCow

CyberCow

Volgas en anders remmen

Topicstarter
ShitHappens schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:32:
msconfig/opstarten:
Realtek HD audio
Logitech SetPoint
Logitech Gaming Software
DAEMON tools
FileZilla Server
Norton Ghost
Java (krijg niet uitgeschakeld)

Services:
Alle Windows services
Asus Com service (geen idee wat het is)
ASGT (geen idee wat het is)
Asus HM COM
Asus System control service
Broadcom Bluetooth service
Intel Content protection
Steam Client Service
Symantec SymSnapService (geen idee maar hoort denk ik bij de virusscanner dus zet maar het maar niet uit)

[ Voor 6% gewijzigd door CyberCow op 30-11-2014 14:50 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 21:40
Ik heb het vermoeden dat die laatste de grootste kans heeft om de dader te zijn. Deze maakt namelijk een snapshot van je systeem (vergelijkbaar met Windows herstelpunt) om makkelijker terug te kunnen gaan naar een oudere situatie.

Ter info:
Asus Com service is volgens mij een tool om het BIOS te beheren
ASGT is Asus GPU Tweak Utility

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom zou je Daemon tools nog gebruiken als er standaard functionaliteit in Win8.1 zit? (neem aan dat je dat gebruikt...). Tevens: overweeg om de symantec antivirus weg te gooien, de standaard ingebakken Microsoft antivirus is goed genoeg.

• CyberCow

CyberCow

Volgas en anders remmen

Topicstarter
Umbrah schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:00:
Waarom zou je Daemon tools nog gebruiken als er standaard functionaliteit in Win8.1 zit? (neem aan dat je dat gebruikt...). Tevens: overweeg om de symantec antivirus weg te gooien, de standaard ingebakken Microsoft antivirus is goed genoeg.
Sorry voor de onvolledige info maar ik gebruik Windows 7 Ultimate. Koste destijds een hoop geld en vind het zonde om daarom een upgrade uit te voeren naar 8.1. Norton heb ik altijd een hele fijne scanner gevonden en daarom gebruik ik deze. Norton geeft zelf ook aan niet veel systeembronnen te gebruiken.

• CyberCow

CyberCow

Volgas en anders remmen

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:24:
Soluto is een programma waarmee je dat kan analyseren(gevonden in 1 minuut Googelen btw...)
Ik heb het programma gedownload. Ik krijg enkel een website te zien met informatie de hardware. Maar nergens iets over hoe lang wat erover doet om op te starten. Ook mijn systeem al enkele keren opnieuw opgestart maar niks krijg ik te zien.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CyberCow schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:27:
[...]

Sorry voor de onvolledige info maar ik gebruik Windows 7 Ultimate. Koste destijds een hoop geld en vind het zonde om daarom een upgrade uit te voeren naar 8.1. Norton heb ik altijd een hele fijne scanner gevonden en daarom gebruik ik deze. Norton geeft zelf ook aan niet veel systeembronnen te gebruiken.
Norton en niet veel systeembronnen gebruiken. That'll be the day. Klinkt als "wij van Wc eend" iig. Ik zou ff checken wat die SymSnapService doet en kijken of dat uit kan. Of desnoods net als bij Avast en AVG kan, aangeven dat Norton pas moet starten als de rest geladen is. Kijken of dat helpt :)

Sidenote: als je zelf de laatste bent geweest die een post heeft gemaakt en je wilt iets toevoeg, edit dan je laatste post. Anders kick je het topic onnodig en dan kan gezien worden als bedelen oom aandacht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1