Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SONOS playbar alternatief

Pagina: 1
Acties:

• duqu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 20:23
Ik zoek een?
Een speaker met dezelfde functionaliteit als een SONOS playbar. D.w.z. een speaker die ik op de TV kan aansluiten (Line in), maar waar ik het liefst ook naartoe kan streamen (Wifi/bluetooth).

Wat is je budget?
~200€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als standaard speaker voor de TV en om muziek op af te spelen vanaf computers in het netwerk.

Wat heb je zelf al gevonden?
De SONOS playbar vervult deze functie, maar is te duur :-(

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er tweakers die zelf een goed werkende "alles in één" oplossing hebben voor het geluid van de TV + andere apparaten in huis?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik speel op dit moment zelf met een Raspberry B+ en Runeaudio als OS, Ik heb er wel een DAC achter, maar zonder kan ook. Dat werkt fenomenaal! Ook de audio kun je via HDMI naar de TV sturen, maar line kan ook.

Gewoon een bordje nemen, een microSD kaartje in de PC steken, software erop zetten (supermakkelijk via een programmaatje), ding in de Raspberry steken en booten, installatie gaat praktisch vanzelf. Je hebt wel een netwerkaansluiting nodig, wifi heb ik geen ervaring mee met de Raspberry, maar ongetwijfeld kun je een USB wifi module aansluiten.

Daarna kun je het ding overnemen via je browser (of tablet, telefoon) en alles spelen. Wel even een vast IP instellen of in je DHCP kijken van de router waar het ding is gebleven.

Voorwaarde is wel dat je een NAS of PC hebt waar je de muziek shared, maar misschien kan het ook wel bij het SD kaartje opgezet worden.

Prijs ligt in ieder geval ver onder de 200 euro. een SD kaartje heb je meestal wel ergens liggen, dus een bordje en simpel plastic doosje erom is genoeg. Als je TV USB heeft kun je het ding zelfs vanaf de TV voeden, maar zelf gebruik ik een adapter. Ik heb er een die er bij hoort, maar een simpele telefoonlader met micro-usb volstaat al!

Mocht je echt willen dan kun je zelfs voor kodi-xbmc varianten gaan, dan kun je er zelfs films op kijken. Heb ik nooit gedaan omdat ik daar een i3 HTPC voor heb, maar het schijnt prima te werken.

[ Voor 36% gewijzigd door Fairy op 03-12-2014 09:22 ]