Advies over waterkoeling setup voor PC ingebouwd in bureau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 18:16
Ik zoek een?
Goede waterkoeling setup voor een 'Desk-PC', een bureau waar de componenten ingebouwd zitten.
Voor de mensen die het niet kennen, denk aan zoiets, of dit.

Vrijwel alles heb ik al uitgezocht, alleen over de waterkoeling twijfel ik nog, en dan met name die van de videokaart. Vandaar dat ik het hier even voor wil leggen. Ik vraag me vooral af of het nodig is om een fullcover block te nemen, of dat een universeel block voor alleen de GPU voldoende is. Ik ga dit systeem niet overklokken. Het is zelfs nog het overwegen waard om de GPU gewoon met lucht te koelen, maar het is volgens mij praktischer en mooier deze in de loop op te nemen. En ik kom er ook niet helemaal uit welke blocks nu compatible zijn met mijn videokaart, een MSI R9 280x 3GB.

Als iemand daarnaast een pomp weet die even goed of beter is en er nog mooier uit ziet, dan hoor ik dat graag. Alle adviezen/aanmerkingen zijn sowieso welkom!

Wat is je budget?
Totaalbudget voor de waterkoeling-setup ligt rond de 300 euro. Mocht het iets hoger uitkomen omdat er dan betere componenten/koeling gebruikt wordt, is dat geen ramp.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen merkvoorkeuren. Wel heb ik graag een tube-reservoir (dat ziet er mooier uit, er komt uiteraard een glasplaat op het bureau waardoor de componenten te zien zijn).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Staat hierboven dus. Wat ik me wel afvraag is hoe ik de flow het beste kan indelen, aangezien alle componenten eigenlijk horizontaal verbonden worden (dus ongeveer op gelijke hoogte zitten). Als iemand daar zinnige ideeen over heeft dan hoor ik dat graag!

Wat ik tot nu toe heb uitgekozen:

Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - Full Clear Acrylic Version Klik
EK-DCP 4.0 PWM 12V DC PWM Pump Klik
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 CPU-Block Klik
Black Ice GT Stealth 240 Black Radiator Klik
Fittingen?
Slang?
Vloeistof?

Bovenstaande voorstellen zijn absoluut niet heilig, dus shoot als je goede ideeen hebt. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 18:16
Er is vast wel iemand die hier ideeen over heeft toch :?