Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

G402 muis: verschil in button resistance/feedback

Pagina: 1
Acties:

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik heb vrijdag de Logitech G402 gamingmuis gekocht.

Ik gebruikte al zo'n 6 jaar de MX518, maar helaas kon ik die niet meer gebruiken, omdat de middelste (scroll) knop steeds ingedrukt bleef. Dit is de opvolger, met een aantal generaties geskipped er tussen ;)

Ik verwachtte dat ik me sowieso moest aanpassen naar vorm/button feel.

Echter tussen de linker en rechtermuisknop onderling is een licht verschil in resistance of feedback. De linkerknop is net iets lichter en klinkt ook iets lichter als hij wordt losgelaten. De rechter is net wat steviger/solide qua feel.
Het is niet veel, maar net genoeg dat als je het weet, je er ook bij stilstaat (ik dan hehe)

Als dit normaal is, dan zal ik dat accepteren als zijnde, dat hoort dan gewoon bij een nieuwe muis en dan zal het ook wel wennen, vooral in de wetenschap dat er niets mis mee is. Maar omdat ik niet weet of dat inderdaad hoort (ik gebruik al zo lang dezelfde muis - wel met gelijke feedback overigens) vraag ik me af of ik hem moet omruilen nu het nog kan.
Ik zit namelijk nu nog in Koop op Afstand termijn.

Misschien ben ik al zo lang 'uit' het muizen aanschaffen dat ik iets voor de hand liggends vraag, maar ik kon er bij googlen niet veel over vinden, behalve dat mensen dit af en toe wel eens hebben op andere merken, maar niet een overtuigende hoeveelheid dat ik er wijzer uit werd.
Ik weet niet of dat is omdat het niet veelvoorkomt of omdat het niet als probleem beschouwd wordt.

TLDR: is enige afwijking in links/rechter muis feedback gewoon normaal of... niet? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Venuz op 30-11-2014 13:58 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Ja, vorm van de verschillende knoppen is anders, zal dus altijd een ander geluid/gevoel geven.

Mocht je het heel storend vinden, weer netjes verpakken en herroepen of wat meer met je handen werken zodat er eelt op komt ;)

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Makes sense inderdaad :)

Misschien moet ik gewoon gaan bollenpellen hehe