Chello aan de praat krijgen HELP !

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Vanochten chello-dude hier geweest om de boel aan te leggen. 3com kaartje in systeem gekwakt proberen chello aan de praat te krijgen. wil maar niet lukken.

Toen laptop erbij gepakt met netwerkkaart gewoon op alles automatisch detecteren gezet en zowaar chello werkt meteen. Ik zeg tegen die dude, ik zoek wel uit waarom het niet op die andere machine werk en denk dat los ik dus zelf wel op.

Nou 3 uur zitten kloten met allerhanden IP instelligen etc. etc. Maar nee hoor. Krijg het niet aan de praat.

Toen maar win2k helemaal opnieuw installeren(eerst geformat, dus echt helemaal clean install) 3com kaart er weer in maar weer niks aan de praat.

Andere 3com kaart geprobeerd maar met deze krijg ik die zooi ook niet aan de praat.

Wie heeft de tip want mijn comp heeft al zware klappen te verduren gehad en dadelijk hak ik hem in elkaar.

#$%$#@^@%#^$&@

alvast bedankt.......

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Wat voor een kabelmodem heb je?
Terayon of Com21

• intert0y
terayon.

zit nu dus ook gewoon op chello alleen dus met laptop..

Verwijderd

Heb je al geprobeert om je netwerkkaart van pci-slot te verwisselen

• intert0y
heb in totaal dus al 2 verschillende netwerkkaarten gebruikt (beide 3com, waarvan de ene al die tijd al in systeem zat en werkte)

Ook andere pci sloten gebruikt. heb nu aller eruit gemikt behalve de 3com kaart. (nu dus die van mezelf want heb hoop op die van chello opgegeven)

btw..... kan het hot-pluggen van die netwerkkaart uitmaken voor de 3com? Ik neem dus nu steeds die kabel van de laptop mee naar de gewone pc..

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

kan je geen andere netwerk kaart kopen? Heb niet veel goeds gehoord over 3com.

MechWarrior || Monsters Game

• intert0y
niet veel goeds over 3com.. dat is dan nieuw voor mij.

maar uhm.. ik gebruik dus nu een 3com die al die tijd gewerkt heeft en in het netwerkje zat waarmee ik al tijden met isdn.. sygateh...

Verwijderd

Nou ik denk dat het daar niet zozeer aan ligt.
als je switcht van je laptop naar de pc neem ik aan dat je je ip-adres vrijgeeft voordat je de kabel in je pc drukt .?

• eX0duS
  • Laatst online: 21-08 15:04
De kabelmodem werkt alleen maar met de 3com kaart, een andere kaart accepteert ie niet. De kabelmodem kijkt alleen naar het MAC adress. Je moet dat mac adress dus even vrijgeven, en dan een andere kaart er in, en dan het mac adress weer toepassen.

Verwijderd

Eventjes je Terrayon modem een uurtje helemaal uitzetten (stekker eruit)

Ik had dit zelf ook met m'n Terrayon modem toen ik van NIC veranderde.. De DHCP lease op de server van de provider stond nog gelinkt aan 't MAC adres van m'n oude netwerkkaart... Ik moest eventjes wachten tot die DHCP lease verlopen was (dmv het modem helemaal uit te zetten) voordat ik pas een nieuw IP adres kon krijgen voor 't MAC adres van m'n nieuwe NIC...

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 16:31 schreef het_beest het volgende:
De kabelmodem werkt alleen maar met de 3com kaart, een andere kaart accepteert ie niet. De kabelmodem kijkt alleen naar het MAC adress. Je moet dat mac adress dus even vrijgeven, en dan een andere kaart er in, en dan het mac adress weer toepassen.
Waarom werkt het kabelinternet nu wel op z'n laptop dan?

Verwijderd

Geef je IP-instellingen eens.

• intert0y
MENSEN....

de kabel werkt nu met een goedkope tering Pcmcia kaart in mijn laptop die absoluut niet van 3com is.

kan het zijn dat die kabelmodem eenmalig tijdens het correct opstarten zeg maar het mac adres van mijn laptop uit heeft gelezen?

dus clean install met netwerkkaart en kabel geplugged en dan ff stekker uit kabelmodem en er weer in zou misschien wel kunnen werken?

Verwijderd

Ik denk dat ik je kan helpen.
Ik heb in het anderhalf jaar dat ik UPC als storingsmonteur gewerkt heb veel van dergelijk storingen opgelost.
Het is wel makkelijker om me via icq te benaderen.

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 21-08 17:26
Hoevel tc/ip protocollen heb je staan in je netwerkeigenschappen??

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• intert0y
de gene die ik gebruik?

gebruik nu op mijn laptop gewoon zeg maar alles clean... snappie...

obtain automatically..

btw ben geen digibeet or whatever maar snap er werkelijk waar niks van.

Als ik het goed begrijp zou clean install met 3com kaart (3e keer dus) en dus modem uurtje uit moeten kunnen werken?

vanwege dat dhcp gezeik en evt. macinstellingen die hij nu van mijn laptop grijpt...

• intert0y
gewoon 1 tcp/ip protocol.

ben nu btw weer bezig met clean install...

Verwijderd

Ik heb ook Chello en wissel zo af en toe van netwerkadapter: dus dat is niet het probleem, bij mij draait het probleemloos zowel onder Millenium alsmede Whistler ongeacht welke netwerkkaart ik gebruik: realtec, 3Com, Sis. Er moet bij verbindingen onder LAN niets aangevinkt staan, hoop dat je er wat aan hebt: succes

Verwijderd

Je zegt dat internet niet werkt op je bak en wel op de laptop en eerder op je bak internettten deed via netwerk.

Controleer eerst maar eens effe je browser instellingen wat dat kan het euvel wel eens zijn!!!

• intert0y
ja maar ben dus nu bezig met clean install dan zou het toch meteen moeten werken (of althans vrijwel meteen)

Verwijderd

nee iedere kaart heeft een mac adres...
als er een dhcp lease word afgegeven dus aan zijn laptop , dan moet die worden beëindigd ( vrijgegeven ) door die laptop van die gast voordat hij het op jouw comp doet ....
neem aan dat hij dat wel gedaan heeft anders moet je een week wachten , dan loopt namelijk de lease pas af en dan staat hij vrij voor nieuwe kaarten ( mac adressen)

• intert0y
LET OP!!!!.. het was niet zijn laptop maar de mijne...

Verwijderd

had hetzelfde gisteren. Modem effe uit en weer opnieuw. Toen deedtie het.

Al eens eerder gewoon gebeld naar UPC en mac adres oud laten wijzigen in nieuw mac adres. Werkt ook prima. Je moet dan alleen wel de gebruikelijke UPC helpdesk onvriendelijkheid naast je neerleggen. Lijkt er bij te horen bij UPC.

Verwijderd

Vraagje: Staat die 3-com kaart wel op auto detect of op 10 Mbit?

Als die op 100 Mbit staat, zal het namelijk niet gaan werken!!

En dit is NIET een instellingen die je in windows moet wijzigen, maar je hebt hier een speciaal tooltje voor wat je kan downloaden bij 3-com. Vervolgens schrijft dat tooltje de info weg in de NIC.

• intert0y
ipconfig /release op laptop deed wonderen.... internet is nu alive and kicking op PC and serving for Laptop !!
in ieder geval bedankt iedereen en vooral Sinkrisiun

Verwijderd

Blij dat ik heb kunnen helpen......
Pagina: 1