Toon posts:

Welke iMac kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik wil een iMac kopen maar weet niet welke. Ik ben een thuis office email safari gebruiker
Ik twijfel tussen
- 1029 uitgeven voor een iMac 1.4 / 500 gb sata
- 1179 uitgeven voor een iMac 2.7 / 1000 gb sata
- 1379 voor een iMac 1.4 met 1tb fusion
Waarbij de laatste zo duur is omdat ik die alleen via Apple zelf online kan bestellen en dus geen cent korting krijg
Cruciaal is de vraag wat levert die meer investering me op? Oké hij boot sneller en je kan razendsnel mappen van 4gb kopiëren bewezen YouTube filmpjes maar is dat 350 zuur verdiende etjes waard?
Ik kom er niet uit en hoor graag jullie advies!
Ik kan ook nergens vinden of er meer verschillen tussen de 1.4 en de 2.7 zitten dan alleen cpu en diskspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:50
Hoi Kingkess, Welkom op GoT. :)

Probeer de zoekfunctie in het forum eens te gebruiken, er staan tal van dit soort vragen in diverse topics.

Om toch je vraag te beantwoorden. Als ik zo zie wat jij met de computer doet voldoet eigenlijk het goedkoopste systeem. De 2.7Ghz processor is het in ieder geval niet waard voor wat jij ermee doet.

Het verschil tussen het model van €1029 en €1379 is de fusion drive. Dit is een SSD (solid state drive) gecombineerd met een HDD. In het model van €1029 zit enkel een HDD. Het grote voordeel van een SSD is dat je computer super snel opstart, en alle programma's lekker snel reageren. Anno 2014 is het niet meer aan te raden om nog voor een computer te gaan met enkel een HDD, zelfs niet voor simpel office en safari gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Hi Kingkess,

Ga minimaal voor het 2,7-GHz model. Het 1,4GHz model is een dual-core en de 2,7 een quad-core. Misschien voor nu heb je prestaties niet nodig, maar je koopt een iMac voor een aantal jaren. Daarnaast zit er intel Iris Pro in ipv een intel 5000 grafische kaart. Met jouw prijzen scheelt dat 100 euro, maar is zeker het extra geld waard.

Ben het niet volledig eens met de post hierboven over de hardeschijf. Ja, het is zeker fijn om fusion drive te hebben. Als je eenmaal snelheden gewend bent van een ssd wil je nooit meer terug. Maar voor jouw gebruik nu is het niet perse nodig. Wil je toch een snel gevoel blijven houden voor de komende jaren dan is fusion drive misschien wel interessant.

**Reclame: Kijk ook even op icentre.nl. Geven 100 euro black friday korting (alleen vanavond nog) en 3 jaar garantie standaard.**

[ Voor 27% gewijzigd door Verwi159 op 30-11-2014 21:06 . Reden: Hardeschijf verhaal ]