GamePC rond de 1000euro

Pagina: 1
Acties:

• JustHollandia
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07-2025
Hallo Tweakers.
Ik zou graag een GamePC willen kopen, dit omdat ik deze desktop beetje zat begin te worden kwa de snelheid met de nieuwe games etc.
En steeds vaker krijg ik blue screen off death..
Dus bij deze heb ik iets proberen in elkaar te flantsen, geen idee als het goed is (ben er niet zo goed in)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze desktop vooral gamen, ik heb een laptop voor office en die andere zooi, ik doe vooral nieuwe games, dus moet best een goede kwaliteit hebben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Deze GamePC mag rond de 1000euro kosten, iets meer maakt ook niets uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een goed beeldscherm, toetsenboord, en game muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb opzich niet zoveel verstand van de apparatuur, maar heb me in vele threads ingelezen, dus zal een mooi lijstje proberen te maken O-) .
Ik wil het liefst wel beetje een snelle computer, die ook nog even mee kan, liefst een stille desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee heb ik niet..

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet uit.
Desktop moet snel zijn, en meerdere programma's kunnen runnen.
Liefst fluisterstil

Ga je overklokken?
Als iemand mij de voordelen ervan zou kunnen uitleggen zou ik het eventueel wel kunnen doen, maar het hoeft niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 218,01€ 218,01
1MSI H97 GUARD-PRO€ 77,95€ 77,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 347,95€ 347,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 71,95€ 71,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.074,86

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

De -K CPU heb je niet nodig als je niet gaat overclocken, dus daar kan je al op besparen. Het verschil tussen de i5 4460 en de i5 4690 zal je nooit van je leven merken, dus fijn voor de goedkoopste gaan:
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed

Moederbord is prima, eventueel kan je wat besparen door een wat ouder maar luxe bordje te nemen:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

De MSI heeft/had veel last van coil whine. Het zou ondertussen verholpen moeten zijn, maar dat kan ik niet garanderen. Sowieso is cool white veel voorkomend bij de GTX970, de MSI had er het meeste last van.
pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Ook semi-passief en dus bij huis-tuin-keukentaken lekker stil.

Qua voeding voldoet een 450W ook, met een 550W kan je zelfs een GTX970 in SLI zetten:
pricewatch: Seasonic S12G 450W

Voor extra stilte kan je nog kijken voor een 3rd party cooler:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
En je kan eventueel een kast nemen met geluiddempend materiaal aan de binnenkant:
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
Of zijn opvolger:
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• JustHollandia
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07-2025
Okee bedankt voor deze informatie.
Ik ga trouwens wel overclocken, bied wel wat voordelen kwa het spelen.

heb ff over de coil whine opgezocht, zou inderdaad moeten verholpen zijn, dus dan vertrouw ik daar maar op.
en die voeding is maar 10tje verschil.
en met moederboord is ook niet zoveel verschil.
maar 20euro verschil in totaal dan.

maar dus deze opstelling van mij zou dus eventueel wel kunnen?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
JustHollandia schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:56:
Okee bedankt voor deze informatie.
Ik ga trouwens wel overclocken, bied wel wat voordelen kwa het spelen.

heb ff over de coil whine opgezocht, zou inderdaad moeten verholpen zijn, dus dan vertrouw ik daar maar op.
en die voeding is maar 10tje verschil.
en met moederboord is ook niet zoveel verschil.
maar 20euro verschil in totaal dan.

maar dus deze opstelling van mij zou dus eventueel wel kunnen?
Ga niet de CPU overklokken om meer fps te halen! Dat is echt geldverspilling op Intel-vlak.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat je moederbord maar één Link Interface ondersteund (CrossFire). Er zijn ook moederbordjes in dezelfde prijsklasse die SLI en CrossFire ondersteunen. Hierdoor ben je over een tijdje flexibeler als je ineens besluit over te stappen naar nvidia in dual setup.

Verwijderd

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU
Ik vind zelf dat 8GB RAM ruim voldoende is voor gaming, 16GB is vooral nuttig voor mensen die vaak bezig zijn met video rendering/processing of 3D bewerkingen. Natuurlijk ook handig als je met meerdere zware programma's tegelijk werkt. Maar voor gaming is het vaak zo dat games minder dan 8GB RAM verbruiken. Wie weet zal het over een paar jaar een ander geval zijn, maar dan zijn misschien er betere en goedkopere +16GB RAM geheugen op de markt. Ik zou dus een 8GB aanraden tenzij de 16GB echt nodig is voor jouw wensen, voorbeeld: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Ik heb sinds een weekje de GTX 970 van MSI. Ik had inderdaad gelezen dat sommige gebruikers last hebben van coil whine, maar vele zeiden dat het bijna niet hoorbaar is als het eenmaal in de kast zit. Bij mij is dit ook het geval, ik vind het zelf niet zo erg omdat het nauwelijks hoorbaar is met een headphone op mijn hoofd. Daarnaast, videokaart ziet er ongelooflijk mooi uit! :o

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Wil je persé overclocken, ook al levert het weinig voordeel, moet je wel een Z97-bordje hebben:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1