Dag iedereen,
Dit is de eerste keer dat ik zelf een systeem samenstel. Ben benieuwd naar de meningen.
Als ik nu een game systeem koop, neem ik dan best windows 8.1 of een lager besturingssysteem (eventueel op andere manier bemachtigen dan 89 euro te betalen)?
Momenteel zit ik een 100 euro boven budget. Dit komt door windows 8 en de externe HDD. Deze 2 zijn voor een totaal van +- 160,00 euro waardoor ik eigenlijk toch perfect binnen budget blijf. Ik zou echter de externe HDD toch nemen zodat ik op mijn computer alleen games en besturingssysteem moet installeren. Zijn er nog zaken die in dit systeem gewijzigd moeten worden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze desktop zal vooral gebruikt worden voor het gamen. Eventueel ook wat office spullen en internet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. budget zal zeker 900 euro zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen onderdelen die overgedragen worden vanuit een ander systeem aangezien ik geen desktop heb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve het scherm/ toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toch wel een stil systeem aangezien ik deze desktop in de living zal plaatsen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon een stil systeem.
Ga je overklokken?
Ik denk dat ik dit niet ga doen en zeker niet met het systeem dat ik voor ogen heb.
Hieronder de lijst met onderdelen:
Dit is de eerste keer dat ik zelf een systeem samenstel. Ben benieuwd naar de meningen.
Als ik nu een game systeem koop, neem ik dan best windows 8.1 of een lager besturingssysteem (eventueel op andere manier bemachtigen dan 89 euro te betalen)?
Momenteel zit ik een 100 euro boven budget. Dit komt door windows 8 en de externe HDD. Deze 2 zijn voor een totaal van +- 160,00 euro waardoor ik eigenlijk toch perfect binnen budget blijf. Ik zou echter de externe HDD toch nemen zodat ik op mijn computer alleen games en besturingssysteem moet installeren. Zijn er nog zaken die in dit systeem gewijzigd moeten worden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze desktop zal vooral gebruikt worden voor het gamen. Eventueel ook wat office spullen en internet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. budget zal zeker 900 euro zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen onderdelen die overgedragen worden vanuit een ander systeem aangezien ik geen desktop heb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve het scherm/ toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toch wel een stil systeem aangezien ik deze desktop in de living zal plaatsen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon een stil systeem.
Ga je overklokken?
Ik denk dat ik dit niet ga doen en zeker niet met het systeem dat ik voor ogen heb.
Hieronder de lijst met onderdelen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 274,- | € 274,- |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Toshiba STOR.E Basics 2TB Zwart | € 89,80 | € 89,80 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 85,05 | € 85,05 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 31,15 | € 31,15 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800 | € 82,98 | € 82,98 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 630W CM | € 68,63 | € 68,63 |