Game PC: Kopen of upgraden

Pagina: 1
Acties:

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze computer wordt uitsluitend voor gamen. Ik moet daarbij vermelden dat ik geen hardcore gamer ben. Ik heb echter twee macs van drie jaar oud (een iMac en MacBook Pro) met een mobiele grafische kaart waar ik spellen niet goed meer op kan spelen. Ik ben op zoek naar gemiddeld tot goede graphics met een hoge performance.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs, maar ik ben op zoek naar zo min mogelijk kosten. Sowieso onder de 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een server die ik mogelijk kan gaan gebruiken voor een aantal onderdelen, maar misschien is het wel goedkoper om helemaal opnieuw te beginnen en te switchen naar een ander mobo en cpu (van bijv. AMD zoals in de best buy guide).
Ik heb nu:
[list]
• A-Open ES45F
• Intel Celeron® Processor G530, Celeron. Processor: Socket 1155, 2400 MHz
• 2x Transcend 4GB DDR3 DIMM, JetRam. Geheugen: 4096 MB, DDR3, 1333 MHz,
• Asrock H61M-GS
• Harde schijf
[/list]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vraag me vooral af of ik bijvoorbeeld een Core i3/i5/i7 moet kopen en een GPU of dat mijn huidige architectuur de duur/verouderd is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Nee./i]

Ga je overklokken?
Zeker niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor 500 euro krijg je haast een hele pc, dus wat dat betreft is het budget geen probleem.

Het goedkoopste is natuurlijk upgraden. Met je huidige platform kan je op zich nog best wel wat, mits je 2e hands een cpu wil aanschaffen. Daar is niks mee, je moet heel wat doen, wil je een cpu kapot maken. Een 2x00(k) i5 moet wel te vinden zijn voor rond de 125 euro.

Wat extra RAM erbij (+/- 40 euro), een nieuwe voeding(?), een GPU (+/- 200) en een SSD (100) en dan ben je in principe good to go. Kost je rond de 450 euro.

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:33
Zou je hetzelfde adviseren als ik liever alles nieuw koop? Dan zijn de Intel CPU's een stuk duurder namelijk geloof ik dan bijv. een combo moederbord en amd cpu.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou dan eens hier een kijkje nemen.

Sowieso ben je verplicht zelf eerst met een voorzet te komen. Aangezien 500 euro je maximum budget is, is dat systeem een goed vertrektpunt.