Eenvoudig harde schijf vernietigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Hoi,

Een externe harde schijf van mij van 3TB heeft de geest gegeven. Nu is de vraag hoe ik hem dermate kan vernietigen dat de data ook niet meer terug te halen zijn, voordat ik hem in de afvalbak gooi.

De schijf is niet meer leesbaar en wordt niet herkend op meerdere PC's, dus een overschrijfactie met nulletjes lukt niet.

Ik kan de schijf natuurlijk met een bijtel uit elkaar halen en dan fysiek vernietigen. Maar... dat heb ik eerder gedaan en het kostte me meer dan een uur! Die dingen zijn verdomd goed gebouwd.

Dus is er een eenvoudigere manier? Bijvoorbeeld een tijdje in water laten staan? Of in chloor?

Alle ideeen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Gaatje boren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In plaats van met geweld misschien gewoon eens proberen met de juiste schroevendraaiers? De case zit hoogstens met 5-6 schroefjes vast, daarna ben je bij de platters. Die kan je dan makkelijk vernietiging of als je ze losschroeft allemaal in een andere afvalzak doen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

93247

Zoek een autosloper in de buurt, die weet wel raad met je schijf. Een goede magneet of een shredder doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 13:12

we_are_borg

You will Comply

Wil je een fun level hebben dan Natriumwaterstofcarbonaat halen lees hier hoe je dat moet doen.

http://www.wikihow.com/Destroy-a-Hard-Drive

Staan ook nog andere ideeen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 08:47

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

een bijl of een grote moker wil ook wel, en anders gewoon even onderdompelen in een bak water?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

NLBUURMAN schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:36:
een bijl of een grote moker wil ook wel, en anders gewoon even onderdompelen in een bak water?
Bak water is niet safe, er zit maar één luchtgaatje in zo'n drive dus als je pech hebt komt er geen water in dan, als iemand echt wil, kan hij daar nog data afkrijgen.
Gewoon met een torx schroevendraaiertje het ding openschroeven en dan een paar klappen met een hamer op de platters.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Slijptol!

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceduck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 09:58
Waarom vernietigen? kan je geen RMA indienen voor deze disk. Dan krijg je mogelijk gewoon nog een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

raceduck schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:40:
Waarom vernietigen? kan je geen RMA indienen voor deze disk. Dan krijg je mogelijk gewoon nog een nieuwe
:D had ik nog geeneens aan gedacht

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Wanneer de HD nog wel rondspint is voeding aansluiten en paar keer hard met schijf op harde ondergrond slaan genoeg om de platters in de soep te laten lopen.
Lijkt me me afdoende om 99% van de datarecover pogingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

hamer + priem één goeie tik en je zit er dwars doorheen.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En de schijf uit de externe behuizing aan de pc aansluiten? Al geprobeerd? Misschien is alleen de externe behuizing stuk.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
smelten ?

thermite ofzo

[ Voor 62% gewijzigd door SMSfreakie op 30-11-2014 15:12 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Paar keer met een hamer flink op slaan. Dan moet iemand een paar 1000 euro gaan uitgeven om de data terug te halen, wat niemand gaat doen zonder te weten of het nut heeft.

Anders gewoon openschroeven en de platters slopen. Is maar 10 min werk.

Bij een 2.5" schijf is het een stuk makkelijker. Paar keer goed mee op een tafel slaan en de platters breken in 1000 stukjes. Hoef je de schijf niet eens open te maken. Helaas lukt dit bij een 3.5" schijf niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 30 november 2014 @ 15:19:
Paar keer met een hamer flink op slaan. Dan moet iemand een paar 1000 euro gaan uitgeven om de data terug te halen, wat niemand gaat doen zonder te weten of het nut heeft.

Anders gewoon openschroeven en de platters slopen. Is maar 10 min werk.

Bij een 2.5" schijf is het een stuk makkelijker. Paar keer goed mee op een tafel slaan en de platters breken in 1000 stukjes. Hoef je de schijf niet eens open te maken. Helaas lukt dit bij een 3.5" schijf niet zo snel.
moet je wel breekbare platters er in hebben.. :)

zelf ooit eens 1tje vernietigt door hem letterlijk te smelten..
alleen duurde dat vrij lang door de enorm slechte efficientie van de gebruikte smeltpot destijds :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb het bij 2.5 inch schijven iets van 10x gedaan waarbij iedere keer de platters kapot gingen, waardoor de HDD een sambabal werd. Zowel bij oude als nieuwe schijven. 3x flink mee op een tafel slaan was genoeg. Het is in ieder geval voor mij de snelste en beste manier voor 2.5" schijven. Veel succes met data terug halen als 2 platters veranderd zijn in 1000 stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
scherven brengen wel geluk :P de TS kan het altijd proberen..

mijn smelt project was ook meer om te kijken of het kon.. en ach.. tja.. knappe harry die van een blob aluminium en andere troep nog data kan halen :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03
2.5" is inderdaad vrij fragiel, paar beste klappen met een hamer erop en dan ben je er wel. Een 3.5" is dan weer behoorlijk stevig. Dun dekseltje, maar de rest is een dikke bonk aluminium. Ik zou het ook met een scherpe priem ofzo doen, dwars door het deksel heen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2,5 inch tegen de grond aan kwakken en sambabal van maken
3,5 inch .. 3 gaten boren in de platter

of dban voor minder lawaaiige oplossing

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
Op mijn werk hebben we een 50 ton pers. Technische dienst heeft een plaat met pinnen gemaakt waar ik de HD's onder leg, ff persen en het is heel moeilijk om dat te recoveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 197141

nasdude schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:48:
Op mijn werk hebben we een 50 ton pers. Technische dienst heeft een plaat met pinnen gemaakt waar ik de HD's onder leg, ff persen en het is heel moeilijk om dat te recoveren.
Da's het echte professionele werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 197141 schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:49:
[...]

Da's het echte professionele werk.
Haha, dankje, ik zal het doorgeven aan de TD :)

Het begon ermee dat de directie wilde dat disken intern vernietigd werden, hierop heb ik ooit eens een investeringsaanvraag gedaan voor zoiets: https://www.youtube.com/watch?v=yd_O7-rqcHc

Dat kwam er helaas niet door (goh!), hierop heeft de TD dat dus gemaakt, dat was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 07:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:00

Nikeo

Jawelles

Wat een moeite. Met de hamer er op los beuken en het is klaar. Het omhulsel is zo kapot geslagen, dat is heel dun. Zet hem op zijn kant, en daar ook op beuken. Dan flipt ie zo open. Dan ram je daarna de interne werken ook zo stuk. 4/10 made me reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja zo heb ik ook wel midgetgolf gedaan met 3,5 hd en de spindle van een plotter die sloeg je letterlijk in tweeen. Maar soms ook dwars door de kunstof schuifdeuren (oops)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:15
https://www.youtube.com/watch?v=Wp8sFsriH4c

Ongeveer +- 10 seconden werk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Leg hem in de openhaard terwijl hij aanstaat en gooi er veel hout bij. Of smijt er heel wat benzine op en steek het dan in brand en je kan ook gewoon hem openen en dan de platen kapot slaan, dat duurt ongeveer 10 minuten. Maar de eerste twee zijn natuurlijk het tofste. Je kan hem ook misschien gewoon in een rivier smijten. Trouwens zou het ook moeten lukken als je hem gewoon in de magnetron steekt.

[ Voor 10% gewijzigd door thibautb op 01-12-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Romantiek spat er vanaf ...

of zij het de exploderende componenten en steekvlammen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
fish schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:16:
Romantiek spat er vanaf ...

of zij het de exploderende componenten en steekvlammen ?
Ik hou wel van een vleugje romantiek bij het molesteren van componenten en dergelijke. :P Maar ja welke man is nu niet diep in zichzelf een klein pyromaantje dat graag wat benzine en soms een klein explosiefje erbij gebruikt. >:)

Toch een van de toffere topics.

[ Voor 3% gewijzigd door thibautb op 01-12-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
Iets minder paranoia zijn is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 15:37
Even een MRI maken van de disken en je ziet de data nooit weer terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 15:52
Onlangs heb ik een 80GB disk uit elkaar gehaald. Leuk en leerzaam om te doen, en je houdt er twee sterke magneten en schroefjes aan over.
Platters kun je daarna makkelijk onleesbaar maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jolke schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:04:
Onlangs heb ik een 80GB Dirk uit elkaar gehaald. Leuk en leerzaam om te doen, en je houdt er twee sterke magneten en schroefjes aan over.
Platters kun je daarna makkelijk onleesbaar maken. :P
Arme Dirk ...

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
offtopic:
Ahum, .... fixed. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik gooide ze vroeger onder een zaagtafel en zaagde de schijven ter hoogte van de platters doormidden. Weinig spectaculair, maar het werkt wel goed en snel. Ik heb het ook wel eens met grote voorhamers gedaan, totdat ik een keer een schijf op de rand raakte en deze met een rotgang tegen mn been knalde. Ik loop tot de dag van vandaag met de afdruk van een IDE connector op mn scheenbeen...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Lees deze AMA eens door, blijkbaar kunnen ze nog best ver data terughalen. http://www.reddit.com/r/I...ngineer_i_get_files_from/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Widow schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:31:

[...]

Ik loop tot de dag van vandaag met de afdruk van een IDE connector op mn scheenbeen...
Gave tatoeage toch? :+
Pagina: 1