Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hafkensite
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08 14:42
Bij mijn verhuizing heb ik mijn 8 poorts gigabit 3com switch na enkele jaren uit het stopcontact gehaald.
Dat ging niet helemaal goed :(

Bij het loshalen van de adapter ging de behuizing open, en nadat ik hem er voorzichtig uit trok bleek deze behoorlijk gesmolten.

Afbeeldingslocatie: http://hafcom.nl/3com/IMG_4733.JPG.thumb.jpg

Na contact met HP (tegenwoordig eigenaar van 3com merk), vroegen ze alleen om de aankoop bon. De switch is al een jaar of 5 oud, dus geen garantie, ook geen bon meer.

Afbeeldingslocatie: http://hafcom.nl/3com/IMG_4729.JPG.thumb.jpg

Ik durf niet zo goed de adapter weer te gebruiken, lijkt me brandgevaarlijk. HP kon mij niet vertellen hoe ik aan een vervangende adapter kan komen.
Iemand tips?

update: Nog een paar fotos op mijn site

[ Voor 4% gewijzigd door hafkensite op 30-11-2014 10:50 . Reden: linkje naar fotos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
Gewoon een nieuwe bestellen op E-bay: www.ebay.com/sch/i.html?_kw=DSA+0151A
Blijkbaar een standaard adaptar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Dat had mijn 3Com switch ook. Adapter pleurde zo uitelkaar. Ik heb de hele switch vervangen. Tegenwoordig kost een nette TPLink nog maar 25 euro.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hafkensite
Termi schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:51:
Gewoon een nieuwe bestellen op E-bay: www.ebay.com/sch/i.html?_kw=DSA+0151A
Blijkbaar een standaard adaptar :).
Bedankt voor de tip, zal er eentje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hafkensite
50Miles schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:00:
Dat had mijn 3Com switch ook. Adapter pleurde zo uitelkaar. Ik heb de hele switch vervangen. Tegenwoordig kost een nette TPLink nog maar 25 euro.
Nog contact gehad met HP/3com, was zelf niet echt onder de indruk van hun support afdeling.
Zouden ze beter reageren als ik zeg dat mn huis is afgefikt door hun adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Geen contact opgenomen, gewoon weggedaan. Maar het feit dat jij nu hetzelfde hebt toont voor mij aan dat die dingen niet betrouwbaar zijn (de adapters althans).

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hafkensite
Heb de HP support ticket nog even gelezen:

*** PHONE LOG 11/17/2014 (M/D/Y) 8:35 AM CET-1CEST NL [UTC +1:00] L_VISSER Action Type: Outgoing call

Called cu
he said that he wants to speak to technical support because
of the risk of the switch causing a fire.
proceeding as trade

CASE 4649930799 - STATUS CHANGE 11/17/2014 (M/D/Y) 8:35 AM CET-1CEST NL [UTC +1:00] l_visser

*** NOTES 11/17/2014 (M/D/Y) 1:50 PM CET-1CEST NL [UTC +1:00] GEERT_HOOGEVEEN Action Type: Default

FEEDBACK: explanation given
UPDATE:
ACTION PLAN: close ticket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is gewoon adapterblokje. Die dingen zijn vaak el-cheapo uitgevoerd. Gewoon ander blokje zoeken met zelfde voltage en minimaal zelfde vermogen. Als het kan, zelfde connector, zo niet connector overzetten.

Geen rocket science (en trouwens niets met netwerken te maken, dit zou net zo goed met de adapter van de kerstboomverlichting aan de hand kunnen zijn :z )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Nieuwe switch halen.

Een adapter van Ebay is niet zoveel goedkoper, een complete switch heb je al vanaf zo'n 18 eur
pricewatch: Netgear GS208

Zolang je niet 200% zeker weet dat de adapter van Ebay een originele, goedgekeurde adapter is, zou ik die niet halen. Genoeg chinese adapters op de markt die harder fikken dan je huidige defecte :X

Je switch staat 24/7 aan.....
Pagina: 1