Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag mijn oude TV met een enkele HDMI poort op mijn slaapkamer plaatsen en ik vroeg mij af wat mijn opties hiervoor zijn. Vroeger was er maar een oplossing, kabels trekken, maar tegenwoordig zijn er zoveel verschillende wifi apparaten en zoveel verschillende prijs klassen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb een relatief klein appartement en mijn slaapkamer is dus enkele meters verwijderd van het UPC kastje, 2 gips platen en wat tegels van de badkamer die er tussen zit. Verder heb ik geen USB op de oudere TV wat soms nodig is voor stroomtoevoer van de apparaten. "Netjes" een kabel leggen kost mij zo'n 40 euro, daarom zou een niet veel duurdere wifi oplossing ideaal zijn.

Ik zou ook graag van mijn laptop/PC willen streamen maar als deze optie veel duurder word laat ik het schieten. Ik heb een chromecast dongel voor mijn huiskamer TV die ik kan wisselen, maar deze streamt niet echt ideaal vanaf PC of Laptop. Ik ben mij bewust dat ik niet kan "zappen" in de slaapkamer maar wellicht zijn hier ook opties voor.

Primair:
  • Wireless van UPC kastje naar TV.
  • Zappen in slaapkamer als dat mogelijk is.
Secundair:
  • Wireless streaming van PC, laptop, telefoon.
  • Usb aansluiting om vanaf stick of externe HD te spelen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een goede wireless oplossing zou ik zo niet weten (ik ben niet zo van draadloze oplossingen), maar als een kabeltrekken lastig is, dan kun je powerline overwegen. De resultaten daarvan zijn alleen afhankelijk van vrij veel factoren, dus dat kun je het beste gewoon een keer testen om te kijken of het werkt.

• bobhobelman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 10:47
Zelf gebruik ik de Wireless HD Digital Kit van IOGEAR. Deze is gekoppeld aan de HDMI uitgang van mijn versterker om het beeld over te sturen naar de projector. Ik wilde zelf namelijk geen kabel trekken en wegwerken vanwege de hoeveelheid werk. En daarnaast aan een vaste opstelling vast zitten in verband met de bekabeling.

Deze stuurt het full hd beeld prima over. Het geluid en de IR signalen kunnen hier ook in mee worden genomen. Dit gebruik ik zelf niet. Daarnaast is het bij mij allemaal wel binnen een ruimte. Hoe dit gaat naar een andere ruimte kan ik niet over spreken. Helaas ook geen HDMI apparaat aanwezig om het uit te proberen. [Misschien toch wel een keer vanaf laptop naar projector]

Oeps, na het lezen dat je voor 40 euro netjes een kabel kan leggen zou ik dat adviseren denk ik.

Succes met je zoektocht!

[ Voor 11% gewijzigd door bobhobelman op 01-12-2014 12:10 . Reden: typo ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 15:29
wat versta je precies onder "het UPC kastje"? Ik neem aan dat je de decoder bedoelt? In dat geval lijkt het mij logisch om een 2e decoder aan te schaffen, zodat je in de huiskamer en in de slaapkamer onafhankelijk van elkaar tv kan kijken, en dus niet gebonden bent aan daar waar de tuner op staat (oftewel, wil je in de huiskamer naar zender A kijken en in de slaapkamer naar zender B, dan kan dat (meestal) niet met 1 decoder/tuner maar heb je er in ieder geval al 2 nodig). Ook als je van zender wilt kunnen wisselen zal je ofwel ter plekken een decoder/tuner nodig hebben, ofwel via HDMI CEC de decoder in de huiskamer moeten kunnen aanspreken, maar ook dat is vaak niet mogelijk.

Daarnaast wil je streamen van content. Dat kan je beter niet over wifi doen, maar over een bekabeld netwerk, bijvoorbeeld via een Raspberry Pi, of een ander device dat deze mogelijkheden biedt. Dat is dus weer compleet losstaand van het Tv-signaal. Ga er dus voor het gemak maar vanuit dat er een UTP én een COAX-kabel naartoe moet worden getrokken.

iRacing Profiel