[nginx] Geen repsonse uitzenden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Hoi,

Is het mogelijk om nginx gewoon niks te laten terugsturen? Dus ook geen 404, maar gewoon niks? Even een stukje uitleg: Ik heb een site die verschillende subdomeinen kent, bijv:
  • sub1.example.com
  • sub2.example.com
Wat ik nu zou willen is dat als je gewoon naar het hoofdomein example.com gaat, dat het lijkt of er uberhaupt geen webserver draait, dat je gewoon een timeout krijgt zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 08:15

deadinspace

The what goes where now?

Nee, dat kan niet, want de verbinding is allang geaccepteerd voordat je webserver weet voor welke virtualhost de request bedoeld is.

In mijn ervaring moet je dat soort dingen ook helemaal niet willen, want dan maak je debuggen alleen maar lastig voor iedereen inclusief jezelf.

Wat probeer je eigenlijk te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
security by obscurity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 08:15

deadinspace

The what goes where now?

Mja, je webserver accepteert nou eenmaal TCP-connecties, en je domeinnaam bestaat nou eenmaal in DNS.

En ik zie echt niet in wat je er nou mee opschiet om te doen alsof er geen webserver op je hoofddomein draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 19:19

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De oplossing is extreem eenvoudig en heeft niks met nginx te maken. Zorg gewoon dat de DNS naam op het hoofddomein geen IP adres teruggeeft, maar alleen op de subdomeinen. Of als je perse een timeout wil hebben hang je er een IP adres aan waarop een firewall alle pakketten dropt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Dat noemt mijn schijnveiligheid

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1