Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Twee bewegingsvectoren uitrekenen

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
Ik heb het volgende probleem in Excel.

- Startpositie is gegeven
- Vanuit de startpositie gaat men 10 KM naar het noorden (koers 000)
- Daar aangekomen gaat men 10 KM naar het oosten (koers 090)
- Welke positie komt men uit?

Ik heb dit probleem nu in twee stappen opgelost. Startpositie is bekend, men gaat 10 KM naar het noorden, eindpositie heb ik berekend met Excel. Deze eindpositie gebruik ik nu weer als startpositie voor het volgende stapje (10 KM naar het oosten).

Gemakkelijker zou zijn als ik vanuit de startpositie direct met een berekende koers van 045 en berekende afstand X de eindpositie kan uitrekenen. Iemand die mij een stap in de juiste richting kan helpen?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dat lijkt me eigenlijk niet gemakkelijker. De simpelste manier om dat probleem op te lossen lijkt mij namelijk om de stappen uit te voeren vanaf (0,0), dan te kijken wat er uiteindelijk is gebeurd, en dan terug te rekenen wat dat in 1 keer zou zijn.. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
De vectoren bepalen en die optellen lijkt het meest voor de hand liggend.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Helaas: bolcoordinaten.

Ik neem aan dat dat het echte probleem is, tenmisnte, want de rest is te triviaal voor woorden. (0,10) + (10,0) = (10,10). Dat is lagere-school nivo.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:56

Tribits

Onkruid vergaat niet

Goed punt, daarmee vrees ik dat eenvoudiger in deze context relatief is.

Een korte zoektocht leverde dir op: Calculate distance, bearing and more between Latitude/Longitude points. Het gaat voornamelijk over het berekenen van afstand en richting tussen twee punten op basis van latitude/longitude maar geeft wel inzicht in de complexiteit van het probleem.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
In dat geval : Spherical trigoniometrie

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1