Problemen met ssd/hdd

Pagina: 1
Acties:

• Nibbler
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik heb afgelopen week een aantal nieuwe onderdelen gekocht om een pc in elkaar te zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 72,-€ 72,-
1Asus A88XM-A€ 55,04€ 55,04
1MSI R7750-PMD1GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master Silencio 352€ 48,-€ 48,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1be quiet! Pure Power L8 630W CM€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,44

Nadat ik de pc in elkaar heb gezet snel begonnen aan het installeren van windows 7, vanaf een usb stick. Als de stick in een 3.0 poort zat kreeg ik al meteen een error bij het booten. Corruption/missing files. Op een 2.0 poort kwam ik wel de setup in, maar bij het kiezen van de partities kreeg ik bij de ssd de volgende error te zien:

Windows cannot be installed to this disk. This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disks controller is enabled in the computers bios menu. :-(

Inmiddels heb ik zowat elke optie in de bios veranderd maar nog steeds lukt het niet om windows te installeren. Uit wanhoop heb ik toen maar de hdd alleen aangesloten en de ssd losgekoppeld. Alsnog kreeg ik dezelfde error als bij de ssd en wordt er maar 120 gb weergegeven bij het installeren ipv 1 Tb. Ik twijfel nu of misschien de sata controller op het mobo kapot is of mijn ssd en hdd. In ieder geval ben ik inmiddels tamelijk radeloos hoe ik dit ga oplossen. 8)7 Als iemand meer weet over dit soort problemen hoor ik het graag.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 18:32
Kan aan zoveel dingen liggen, heb je geen dvd-player zodat je vanaf cd kan booten.

Misschien is de data op de USB corrupt.

Verwijderd

Had je al partities staan op je hardeschijf?
Heb je memtest86+ gedraaid, zoals je hoort te doen bij elke nieuwe computer die je bouwt?
Heb je een Linux livecd geprobeerd om van te booten; kun je je hardeschijven daarbij zien?
Heb je de SMART data gecontroleerd op kabelfouten en andere problemen? Dat kan ook met een Linux livecd zoals Ubuntu.

Zomaar wat dingen die je kunt proberen.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 20:12
Heeft volgens mij met UEFI te maken. Bekijk deze handleiding even.

[ Voor 23% gewijzigd door mkroes op 30-11-2014 08:53 ]

• Nibbler
Heb het volgens je handleiding geprobeerd maar het wil nog niet werken. Krijg nu de error: Windows cant be installed on disk 0 partition 3

[ Voor 24% gewijzigd door Nibbler op 30-11-2014 14:15 ]

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 20:12
Is het al wel een gpt-schijf of nog mbr?
Anders even tijdens de installatie shift+F10 indrukken. Hierdoor wordt het command prompt geopend. check even met diskpart of er een sterretje staat onder gpt. zo niet:
code:
1
2
3
select disk ...
clean
convert gpt

let wel op dat je de juiste schijf selecteerd want je bent hierna alles kwijt.

• Nibbler
Ok ik ben inmiddels al vele stappen later. Windows 7 is geinstalleerd, echter krijg ik win 7 niet geboot vanaf de ssd. Hij springt in een keer naar de bios. Ik krijg steeds meer zin om dit kolere ding uit het raam te smijten.

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Je hele probleem klinkt gewoon als een UEFI / Secureboot issue.

Je bootloader staat kennelijk niet helemaal goed.

-> windows recovery ingaan -> dos schermpje openen en dan bootrec /fixmbr en bootrec /fixboot uitvoeren.

zou genoeg moeten zijn. de installatie fout die je kreeg is ook wel een bekende, dat heeft ook met securitysettings te maken

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 01:14:
Heb je memtest86+ gedraaid, zoals je hoort te doen bij elke nieuwe computer die je bouwt?
Jij laat MT86+ serieus bij elke nieuwe build voor de geadviseerde 12u+ draaien ook als er nog geen problemen zijn? Een beetje onzinnig pessimistisch als je het mij vraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 30-11-2014 16:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nibbler
Heb net die fixmbr en fixboot gebruikt. Hielp niet, dus weer meteen naar de bios. Daar heb ik de boot volgorde als volgt gezet:

Windows Boot manager
Crucial M4
Generic drive

Nu werkte het wel aangezien dit bericht is verzonden van mn nieuwe pc, of het zo blijft is maar de vraag :P

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
ja dat was ik vergeten aan te geven , wel in je bios nog even juiste schijf als eerste loader zetten :)

die fixboot en fixmbr zorgt in ieder geval ervoor dat je boot helemaal in orde was , en bios setting pakt het nu verder op , als goed is ben je van je issues af nu :)

• Nibbler
Meh internet gaat als een jojo aan en uit maar ik kom er nu wel uit. Bedankt in ieder geval :)

• Nibbler
Ok ik ben nu de wanhoop nabij. Windows 7 installeren lukt gewoon echter zodra de installatie klaar is moet ik de pc herstarten, dan boot hij naar de usb stick als ik deze erin laat, dus die haal ik eruit, dan zou hij moeten booten naar de windwos boot manager. Meestal krijg ik dan een corruption error en kan ik kiezen uit startup repair en windows normaal starten. Deze werken beide niet. Als ik dan vervolgens mijn usb stick gebruik om te repareren kan ik soms in windows komen maar dan gaat het met het installeren van drivers weer mis.

• Nibbler
Net ook een Smart error gekregen: Smart status bad, backup and replace. Dus misschien is mijn ssd gewoon gekookt.

• Nibbler
Het is me uiteindelijk gelukt om windows op de ssd te installeren. Boot ook gewoon zonder problemen. Nu wilde ik echter mijn hdd aansluiten. Dit lukte tot nu toe nog niet. Zodra ik de pc boot blijft die hangen op het opstartscherm van windows. De hdd maakt ook geen geluid. Ik kon niet eens via mijn usb stick in cmd komen om de hdd schoon te maken. Op mijn andere pc kwam ik niet verder dan de bios toen ik deze hdd had aangesloten. Zou dit een teken zijn dat de hdd kapot is?
Pagina: 1