Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-05 14:10
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/514712630938701824/ESGQnfgj.jpeg

OVER DE SERIE

Peaky Blinders is een misdaadserie, welk zich afspeelt in Birmingham, England. Het is het jaar 1919, de 1e-wereldoorlog is afgelopen. De mannen komen terug uit Frankrijk, waar ze hebben gevochten voor het Engelse rijk. Zo ook Thomas "Tommy" Shelby, de leider van de aan de serie gelijknamige ''Peaky Blinders" gang. De Peaky Blinders worden gekenmerkt aan hun met scheermesjes ingelegde petten. Tommy en zijn familie runnen een illegaal bookmakerskantoor waar zij mensen laten wedden op paardenraces. Tommy is een man met ambitie en probeert hogerop de ladder van de samenleving te komen. Hij en zijn familie krijgen daarbij echter met verschillende andere rivaliserende gangs alsmede de autoriteiten te maken.

IMDB-Rating: 8,7/10 from 11.571 users

DE HOOFDROLSPELERS

Afbeeldingslocatie: https://33.media.tumblr.com/ca12233467ecc3fd1d0d3dd85ca030b7/tumblr_mtrstf1yVE1so0ng9o1_r1_250.gif

Thomas 'Tommy' Shelby (Cillian Murphy)

Niet de oudste van de familie Shelby, maar wel de vermeende leider van de Peaky Blinders gang. Hij wordt gezien als de grote baas in Birmingham en heeft een reputatie opgebouwd onder de bevolking van Birmingham.

Afbeeldingslocatie: http://ichef.bbci.co.uk/images/ic/336x189/p01g4lzl.jpg

Arthur Shelby (Paul Anderson)

De oudste van de Shelby familie. Hij is de opzichter van het bookie-kantoor van de Shelby's. Echter wordt hij niet als de leider van de Peaky Blinders gezien.

Afbeeldingslocatie: http://38.media.tumblr.com/cc94f8943e10a4386f29957834e48bc8/tumblr_msv67nWora1so0ng9o6_250.gif

Aunt Polly (Hellen McCrory)

De tante van Thomas Shelby. Zij voorziet Tommy van advies met haar "common sense". Ook is zij verantwoordelijk voor het functioneren van het bookie-kantoor.

Afbeeldingslocatie: http://ichef.bbci.co.uk/images/ic/480xn/p01g4m7v.jpg

Inspector Chester Campbell (Sam Neill)

Chester is aangesteld door Winston Churchill om vermeende misdaden in Birmingham in de kiem te smoren. Hij wordt gedispatcht naar Birmingham om er de orde te houden. Hij komt oog in oog met de Peaky Blinders gang.

Afbeeldingslocatie: https://31.media.tumblr.com/449f8778768ae54b75966f9a4161dec5/tumblr_muwy6aXvaD1qa8xyfo2_250.gif

Freddie Thorne (Iddo Goldberg)

De leider van de communisten in Birmingham. Freddy probeert een revolutie op gang te zetten tegen de gevestigde orde. Freddy is erg invloedrijk onder de arbeiders van de staalfabriek in Birmingham. In het leger heeft hij met Tommy Shelby gevochten in Frankrijk.

AFLEVERINGEN

Seizoen 1

1 "Episode 1" 12 September 2013
2 "Episode 2" 19 September 2013
3 "Episode 3" 26 September 2013
4 "Episode 4" 3 October 2013
5 "Episode 5" 10 October 2013
6 "Episode 6" 17 October 2013

Seizoen 2

1 "Episode 1" 2 October 2014
2 "Episode 2" 9 October 2014
3 "Episode 3" 16 October 2014
4 "Episode 4" 23 October 2014
5 "Episode 5" 30 October 2014
6 "Episode 6" 6 November 2014

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
Zijn er meer mensen die deze serie kijken? Zo ja, vertel hier wat jullie er van vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:24
Grappig. Ik heb net de laatste aflevering van het eerste seizoen gezien. Fantastische serie \o/

Naast de hoge productiewaarde en goede acteurs vind ik vooral de muziek bijzonder. Volgens mij uniek dat een serie die zich in het verleden afspeelt (1919) hedendaagse muziek (indy rock) gebruikt. De soundtrack met o.a. Nick Cave, Jack White voegt echt wat toe... maakt een hele bijzondere sfeer.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 16:34
Klinkt interessant! Misschien in de kerstvakantie eens tijd voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
Ronald8 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:17:
Klinkt interessant! Misschien in de kerstvakantie eens tijd voor maken.
Dat lijkt me een strak plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoedje schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:04:
Grappig. Ik heb net de laatste aflevering van het eerste seizoen gezien. Fantastische serie \o/

Naast de hoge productiewaarde en goede acteurs vind ik vooral de muziek bijzonder. Volgens mij uniek dat een serie die zich in het verleden afspeelt (1919) hedendaagse muziek (indy rock) gebruikt. De soundtrack met o.a. Nick Cave, Jack White voegt echt wat toe... maakt een hele bijzondere sfeer.
Het is indie rock. En dat is geen genre :>

Is dit een leuke serie om te volgen als fan van Boardwalk Empire? Ik heb nog nooit van deze serie gehoord namelijk, en er zitten wel wat bekende acteurs in...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 22:16

zaiziks

Da da da

Nyarlathotep schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:14:
[...]

Is dit een leuke serie om te volgen als fan van Boardwalk Empire? Ik heb nog nooit van deze serie gehoord namelijk, en er zitten wel wat bekende acteurs in...
Ja!

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 22:35
Heb zelf beide seizoenen al gezien. Erg goede serie door een sterk verhaal afgewisseld met actie. Ben benieuwd naar het volgende seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:51

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Bedankt voor de tip! Ik ga hier mee aan de slag :)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
Nyarlathotep schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:14:
[...]

Het is indie rock. En dat is geen genre :>

Ik heb ook alle afleveringen van Boardwalk Empire gezien. helaas ben ik daar al een tijdje klaar mee. Maar dit is een erg goede opvolger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Wow ik heb gisteravond de eerste twee afleveringen bekeken, wát gaaf! Het hele sfeertje klopt en die hedendaagse muziek eronder is inderdaad om te smullen :)

Vanavond direct weer twee meepakken!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
dreameater schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:19:
Wow ik heb gisteravond de eerste twee afleveringen bekeken, wát gaaf! Het hele sfeertje klopt en die hedendaagse muziek eronder is inderdaad om te smullen :)

Vanavond direct weer twee meepakken!
Goed dat het bevalt! Veel plezier vanavond. Het wordt alleen nog maar beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Gaan we kijken! Bedankt voor de tip!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gezien, fijne serie, BBC kwaliteit. Goed geacteerd, interessant verhaal, lekkere muziek, prachtig aangekleed, prima gefilmd. Alles klopt aan deze serie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
Ik ben blij dat jullie net zo lovend zijn over deze serie als ik zelf:)

Als jullie nog dingen weten die toegevoegd moeten worden aan de topic-info, please let me know. danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Gisteren de laatste aflevering van seizoen 1 gezien, ben nog steeds onder de indruk :)
Heerlijk dat nummer van Jack White op 't eind : Love is blindness

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb een paar weken geleden het eerste seizoen gekeken. Ik had er aanvankelijk toch wat ambivalente gevoelens over: de beelden zijn prachtig, muziek is goed, alles wordt sfeervol en redelijk geloofwaardig neergezet, en het acteerwerk is uitstekend, zeker van de acteur die Tommy Shelby speelt. Het enige dat ik wat miste was een stukje spanning, de neiging na elke aflevering om meteen de volgende op te zetten omdat je zo benieuwd bent hoe het verder zal gaan. Heb de afleveringen dus met relatief grote tussenpauzes gezien, maar als ik eenmaal aan het kijken was zat ik er ook helemaal "in", en dat heb ik ook niet snel bij series.

Met de industriele rauwheid, verwijzingen naar Churchill en WO I die nog vers in het geheugen ligt krijg je een goed beeld van het specifieke tijdperk. Net als bij series als The Wire en The Shadowline wordt rustig de tijd genomen om de karakters uit te en is het onderscheid tussen "goed" en "kwaad" niet zo makkelijk te maken als het in de meeste series is. Het is niet zo zeer een thema als in de door mij genoemde series, maar maakt het wel interessant om naar te kijken. In één van de laatste afleveringen wordt dat ook nog door de voormalig uitbater van de kroeg benadrukt met een opmerking in de trant van "you might be the bad guys, but you're still OUR bad guys".

Ik ben zeker van plan om seizoen 2 te gaan kijken.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
Tsjipmanz schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:39:
Ik heb een paar weken geleden het eerste seizoen gekeken. Ik had er aanvankelijk toch wat ambivalente gevoelens over: de beelden zijn prachtig, muziek is goed, alles wordt sfeervol en redelijk geloofwaardig neergezet, en het acteerwerk is uitstekend, zeker van de acteur die Tommy Shelby speelt. Het enige dat ik wat miste was een stukje spanning, de neiging na elke aflevering om meteen de volgende op te zetten omdat je zo benieuwd bent hoe het verder zal gaan. Heb de afleveringen dus met relatief grote tussenpauzes gezien, maar als ik eenmaal aan het kijken was zat ik er ook helemaal "in", en dat heb ik ook niet snel bij series.

Met de industriele rauwheid, verwijzingen naar Churchill en WO I die nog vers in het geheugen ligt krijg je een goed beeld van het specifieke tijdperk. Net als bij series als The Wire en The Shadowline wordt rustig de tijd genomen om de karakters uit te en is het onderscheid tussen "goed" en "kwaad" niet zo makkelijk te maken als het in de meeste series is. Het is niet zo zeer een thema als in de door mij genoemde series, maar maakt het wel interessant om naar te kijken. In één van de laatste afleveringen wordt dat ook nog door de voormalig uitbater van de kroeg benadrukt met een opmerking in de trant van "you might be the bad guys, but you're still OUR bad guys".

Ik ben zeker van plan om seizoen 2 te gaan kijken.
Ik ben het met je eens dat de complexiteit en de doordachtheid van de serie echt goed te noemen is. Alles klopt gewoon aan de serie. Je ziet dan ook wel redelijk vaak dat Engelse series hier beter in zijn dan de Amerikaanse series. Ik vind het vooral fijn dat de verhaallijn niet zo super snel gaat, het zijn een aantal lopende kwesties die door elkaar heen lopen, maar wel goed in detail worden benaderd. Ik ga zo nog een afleveringetje kijken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
Aflevering 5 van season 1 was weer super, vooral het einde! Wat vonden jullie van die aflevering??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Gisteren de eerste aflevering gekeken. Erg gave setting moet nog wel even in het verhaal komen. Vanavond maar verder kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik ben er helaas alweer doorheen, echt een toppertje! Kan niet wachten op het volgende seizoen

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 16:25
Heb seizoen 2 klaar staan maar nog niet aan toegekomen.
Seizoen 1 was geweldig. Goede atmosfeer, goede karakters, mooie/grauwe beelden/setting.

• Momentumlol
Ik heb nog 4 afleveringen te gaan, dan moet ik ook weer wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 13:45

Spacialz

Ovenvers

Voor de mede geïnteresseerden van deze zeer goede serie:

Heb namelijk zelf in 1 zondag alles gekeken samen met de vrouw, top serie!

Op 10 september beginnen ze weer met filmen :)

http://deadline.com/2015/...view-season-3-1201453348/

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Weer een kick :). Ruim een jaar geleden de eerste aflevering gekeken maar nooit verder gegaan. Nu heb ik echter Netflix en daardoor heb ik afgelopen week de rest gekeken. Het is een geweldige serie, en ik vind het erg jammer dat er maar 6 afleveringen per seizoen zijn. Wat ook niet helpt is dat Netflix alleen het eerste seizoen heeft, waardoor ik de rest waarschijnlijk op een andere manier ga zoeken.

Het is voor mij in ieder geval lang geleden dat ik zo'n goede serie heb gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:23

nwagenaar

God, root. What's the differen

Peaky Blinders is ronduit briljant. Ik wacht met smart op het derde seizoen. Maar we moeten nog even geduld hebben. Overigens zendt BBC First ze nog wel eens uit :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Seizoen drie komt een begin mei *O* het schijnt een erg goed seizoen te zijn. Daarnaast zou er ook een vierde seizoen komen en misschien zelfs een film...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Seizoen drie is inmiddels begonnen op de BBC (donderdags, 22:00 NL tijd op BBC 2) en seizoen twee staat tegenwoordig ook op Netflix *O*

Erg leuke serie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 16:29
Nieuwe aflevering gezien, was weer tof! Het wordt weer een interessant seizoen denk ik.:)

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:33
Ik ga het topic volgen en binnekort ook maar beginnen met de serie. Klinkt iig leuk.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:15
Gnosis schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:00:
Nieuwe aflevering gezien, was weer tof! Het wordt weer een interessant seizoen denk ik.:)
Ik had helemaal gemist dat het nu alweer zou beginnen. Ik zocht het heel toevallig op op IMDb (zag dat seizoen 2 op Netflix was toegevoegd) en zag aflevering 3.1 staan *O* :D

Goede eerste aflevering weer, wordt inderdaad een interessant seizoen. Zin in de tweede aflevering donderdag 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjurm op 10-05-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Inderdaad, de 1e aflevering van het derde seizoen is enorm sterk.

Gelukkig kan ik alle BBC's bekijken (schotel) en heb ik alle afleveringen al opgenomen in de opname lijst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Zo wat een aflevering :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Inderdaad. Het was (wederom) een zeer sterke aflevering :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Wie o wie gaat er dit seizoen dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 16:29
Weer een toffe afl.1, eigenlijk het echte begin van wat er dit seizoen aan gaat komen.

spoiler:
Er gaat denk ik iets spelen met zijn broer, maar lag er in de 1e afl al beetje bovenop.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:44

momania

iPhone 30! Bam!

Zit nu net in het 2e seizoen. Wat een fantastische serie! _o_

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nwagenaar schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:13:
Peaky Blinders is ronduit briljant. Ik wacht met smart op het derde seizoen. Maar we moeten nog even geduld hebben. Overigens zendt BBC First ze nog wel eens uit :)
als deze je bevalt IMDB: Ripper Street (TV Series 2012– ) je ook vast wel; volgens mij zelfde makers (niet zeker) maar setting, sfeer, muziek etc. ligt aardig in lijn

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

himlims_ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:13:
[...]

als deze je bevalt IMDB: Ripper Street (TV Series 2012– ) je ook vast wel; volgens mij zelfde makers (niet zeker) maar setting, sfeer, muziek etc. ligt aardig in lijn
Die volg ik (natuurlijk :+) ook, maar persoonlijk vind ik Peaky Blinders net iets beter.

Overigens was de derde aflevering fenominaal... Tommy is back..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:34:
Wie o wie gaat er dit seizoen dood?
gezien de laatste aflevering ... mr thomas? wat een boel drama's weer :P snap alleen niet goed waarom pol de boel vernaaide

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:07
Zo, net de laatste 2 afleveringen gezien van S3, en wat een briljante serie! _/-\o_

Deze serie verdient echt meer aandacht!

Echt een aanrader van het niveau GoT/ BB! _/-\o_

Psst v-strom kopen? -klik-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

En nu wachten totdat het uitzenden op de BBC weer begint oOo

https://twitter.com/ThePe...status/884308003842904064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Binnenkort ook maar eens mee verder. Prima serie :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:26

Hupske

AFCA

_/-\o_ oOo *O*

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

WoW! Wat een heerlijk begin van een nieuw seizoen _/-\o_
Er is na deze aflevering nog genoeg wat er afgehandeld kan worden, dus dat wordt smullen dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Hupske schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:04:
WoW! Wat een heerlijk begin van een nieuw seizoen _/-\o_
Er is na deze aflevering nog genoeg wat er afgehandeld kan worden, dus dat wordt smullen dit seizoen.
Was deze goede serie (bijna) vergeten - zal s04e01 vanavond zeker gaan kijken :)

Edit. Goede aflevering :)

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 17-11-2017 07:13 ]

• Hupske

Hupske

AFCA

calsonic schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:18:
[...]

Was deze goede serie (bijna) vergeten - zal s04e01 vanavond zeker gaan kijken :)
Iedere woensdag de wekker op 21:58 zetten en dan je tv op BBC 2 zetten en genieten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Hupske schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:48:
[...]

Iedere woensdag de wekker op 21:58 zetten en dan je tv op BBC 2 zetten en genieten :P
Dank voor de reminder. Wist dat het nieuwe seizoen binnenkort weer zou beginnen, maar toch de eerste aflevering gemist dus. Ik ga volgende week ook maar klaarzitten

Ik heb hem de eerste aflevering al wel gevonden

Dat was me wel een aflevering :X

[ Voor 4% gewijzigd door Sjurm op 16-11-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

John zal het vast niet overleven, die heeft wel heel veel kogels opgevangen.

Michael werd maar 1 keer geraakt, dus dat komt wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:17
Vorige aflevering was wel een goede inkomer voor het nieuwe seizoen.
Deze aflevering even wat rustiger aan om de draad weer op te pakken, maar de spanning zit erin!
Wat een heerlijk sfeertje zit er toch in deze serie!

Toch blijft ik me verbazen hoe onbekend deze serie eigenlijk is.

• Sjurm
Ik hoor nu wel steeds meer mensen die de serie ontdekken.

Goede aflevering weer. Introductie van Little Finger, acteur die goed past in de serie.
Die laatste scene met Changretta was tense :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 22:23

duronbug

Step on it.....!

Hier seizoen 1 en 2 gezien. Geweldige serie! Hoort tot een van de beste series van afgelopen jaren imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Zo, weer leuke plottwist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 22:28

The_Scarabial

MTB for life!

sow, afgelopen weken even seizoen 3 teruggekeken om weer te beginnen met s04 en gisteren s04e1 gekeken, ik denk dat seizoen 4 een mooie verhaallijn met luca changretta :D gaat opleveren

edit: wat me ook opvalt is dat dit topic wel erg klein is voor zo'n bovengemiddeld goede serie

[ Voor 34% gewijzigd door The_Scarabial op 05-12-2017 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:22

NoTimeRemains

I know

The_Scarabial schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:43:
edit: wat me ook opvalt is dat dit topic wel erg klein is voor zo'n bovengemiddeld goede serie
Ik heb de serie 'net' pas (her)ontdekt. Kreeg de tip al vaker maar kwam nooit echt door aflevering 1 heen, mss wel 5x geprobeerd maar was altijd afgeleidt. Nu dan toch maar eens de tandjes op elkaar en gisteren S3 afgekeken ;) Wat een fantastische serie, ben voornamelijk onder de indruk van Arthur. Vooral de laatste confrontatie met Alfie was een geweldige scene, met meesterlijke acteerwerk van beiden. Sowieso is Alfie een enorme baas, de 'uitzoek' scene was ook behoorlijk tense. De Russische Duchess vond ik overigens maar een irritant wijf.
Ik ken de Russische geschiedenis een beetje, maar toch nog maar eens interessant om me daar verder in te lezen.

En weet iemand wanneer S4 naar Netflix komt? Of moet ik toch maar via andere wegen gaan zoeken?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
NoTimeRemains schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:51:
[...]

Ik heb de serie 'net' pas (her)ontdekt. Kreeg de tip al vaker maar kwam nooit echt door aflevering 1 heen, mss wel 5x geprobeerd maar was altijd afgeleidt. Nu dan toch maar eens de tandjes op elkaar en gisteren S3 afgekeken ;) Wat een fantastische serie, ben voornamelijk onder de indruk van Arthur. Vooral de laatste confrontatie met Alfie was een geweldige scene, met meesterlijke acteerwerk van beiden. Sowieso is Alfie een enorme baas, de 'uitzoek' scene was ook behoorlijk tense. De Russische Duchess vond ik overigens maar een irritant wijf.
Ik ken de Russische geschiedenis een beetje, maar toch nog maar eens interessant om me daar verder in te lezen.

En weet iemand wanneer S4 naar Netflix komt? Of moet ik toch maar via andere wegen gaan zoeken?
https://www.netflix-neder...hijnen-series-op-netflix/
Verwacht Q2 2018.

Hij wordt trouwens ook uitgezonden woensdag op BBC 2, maar ik weet niet of er de mogelijkheid bestaat dit terug te kijken. Ik kijk het via de zogenaamde andere wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ben inmiddels bij episode 4, wat kijkt dit seizoen lekker weg. Blijft voor mij een topserie, weinig verval in kwaliteit zo over de seizoenen.

ep5 ook weer gezien
Wat een acting skills weer, geweldig om te kijken dit. Cillian Murphy, Tom Hardy, Paul Anderson, Adrien Brody _/-\o_

De kostuums, de setting, alles lijkt te kloppen in deze serie.

[ Voor 42% gewijzigd door The_Scarabial op 14-12-2017 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Seizoen zit er weer op :'(
Een 5de seizoen is gelukkig al wel aangekondigd

Ik vond het weer een sterk seizoen :) , beter dan het vorige
Laatste aflevering was ook zeer tof, al voelde ik de afhandeling met de Italianen wel een beetje aankomen.
spoiler:
Ik zet het maar in spoilers om dat veel lezers hier niet helemaal gelijk lopen. Ik kon me niet voorstellen dat Arthur ook echt dood zou zijn. De manier waarop hij niet duidelijk dood was gefilmd en net allemaal net iets te geheimzinnig. Sowieso moest er nog iets van een plottwist aankomen voor de scene met Changretta, dus dat Arthur daar aan kwam lopen was niet echt een verrassing.

De laatste helft van de aflevering was wel verrassend en de wending die het nu lijkt te gaan nemen zag ik niet aankomen.

Enig minpuntje dit seizoen vond ik het karakter van Changretta. Adrien Brody maakte er toch iets teveel een karikatuur van, beetje een Marlon Brando imitatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Heb vanavond ook gekeken, echt super genoten, mooie plottwist weer.
Blijft voor mij 1 van de betere series, komt id buurt van sopranos en the wire, hoewel die nog wel net een tiende puntje beter zijn.

en idd seizoen 5 komt er ook nog aan, heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Helemaal mee eens! Goed seizoen. Heerlijke sfeer, goeie muziek, goeie acteurs en leuke plottwist.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@The_Scarabial Vergeet Boardwalk Empire natuurlijk niet, daar doet de serie mij namelijk het meest aan denken.

Vind het afscheid van Alfie (Tom Hardy) wel jammer, dat was echt een intens personage, maar gelukkig hebben we Taboo nog, van dezelfde maker als Peaky Blinders. (Kijk erg uit naar het tweede seizoen).

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Unidentified schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:55:
@The_Scarabial Vergeet Boardwalk Empire natuurlijk niet, daar doet de serie mij namelijk het meest aan denken.

Vind het afscheid van Alfie (Tom Hardy) wel jammer, dat was echt een intens personage, maar gelukkig hebben we Taboo nog, van dezelfde maker als Peaky Blinders. (Kijk erg uit naar het tweede seizoen).
Klopt dit speelt in dezelfde tijdsperiode af alleen aan de andere kant van de plas. Dit vond ik ook een enorm gave serie, welke ook heel goed klopte qua kostuums, decors etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Scarabial schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:47:
[...]

Klopt dit speelt in dezelfde tijdsperiode af alleen aan de andere kant van de plas. Dit vond ik ook een enorm gave serie, welke ook heel goed klopte qua kostuums, decors etc.
De Taboo die ik gekeken heb speelde zich af in Londen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Anoniem: 224360 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:58:
[...]

De Taboo die ik gekeken heb speelde zich af in Londen :O
Het ging over Boardwalk Empire :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Scarabial schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:01:
[...]

Het ging over Boardwalk Empire :O
Ah die wordt ook genoemd zie ik inderdaad. Vergelijkbaar zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Goed nieuws, seizoen 4 staat nu al op Netflix!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 13:06
Vond het wel jammer dat Lord Baelish zo'n onbelangrijke rol had, ik had daar echt meer van verwacht, misschien dat dat in S5 gaat gebeuren. Ik hoop wel dat het nu niet een politiek drama te gaan worden want dat staat me totaal niet aan, ik vond het rauwe van de eerste 2 seizoenen veel gaver dan wat er in s3 en 4 afspeelt. Afl 1-3 van S4 vond ik super maar 4-6 kakte het behoorlijk in naar mijn mening. En dat Tom Hardy er niet meer in zit is een supergroot gemis, die gast steelt iedere scene waarin hij zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Grindtegel op 22-12-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:14
Net Seizoen 4 gezien, wat een geweldige en ondergewaardeerde serie zeg.
Beetje harder dan een andere serie, echt genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 17:18
Geweldige serie, vind wel dat er veel gespoilerd word in dit topic, gelukkig had ik seizoen 4 al helemaal afgekeken :)

Wie dit leest is gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Als het is uitgezonden is het geen spoiler meer ;) Als je het nog niet hebt gezien moet je niet in dit topic kijken.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 16:57
jeka schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:51:
Als het is uitgezonden is het geen spoiler meer ;) Als je het nog niet hebt gezien moet je niet in dit topic kijken.
Of plaats gewoon alles in Spoiler tags zo lastig is dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Nee of je kijkt hier niet als je nog niet alles hebt gezien. Zo lastig is dat toch niet.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Gave serie en heel snel doorheen gegaan, ben dan ook op zoek naar soortgelijke series op Netflix. Wie o wie kan me een gouden tip geven? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

CtrAltDelicious schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:47:
Gave serie en heel snel doorheen gegaan, ben dan ook op zoek naar soortgelijke series op Netflix. Wie o wie kan me een gouden tip geven? _/-\o_
Volgend seizoen komt er al weer aan :-D !

Mocht je in de tussentijd iets willen kijken kan ik je Taboo aanraden!

https://www.imdb.com/title/tt3647998/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:33
Na 2,5 jaar ben ik eindelijk begonnen met de serie.
In mei 2016 heb ik al eens gereageerd in dit topic.

Maar ik zit nu in het 2e seizoen, aflevering 3. En het is toch elke aflevering weer spannend.
Bij bijna elk personage zit een eigen verhaal waarvan je de uitkomst echt niet ziet aankomen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz

Spacialz

Ovenvers

PM_Petrol schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:48:
Na 2,5 jaar ben ik eindelijk begonnen met de serie.
In mei 2016 heb ik al eens gereageerd in dit topic.

Maar ik zit nu in het 2e seizoen, aflevering 3. En het is toch elke aflevering weer spannend.
Bij bijna elk personage zit een eigen verhaal waarvan je de uitkomst echt niet ziet aankomen.
Persoonlijk houd ik erg van deze plottwisten, hierdoor is het lekker onvoorspelbaar.
Kunnen een hoop serie- en filmmakers een voorbeeld aannemen!

En voor de andere fans, volgend seizoen komt er natuurlijk aan ennnnn en er zijn nog 2 extra seizoenen bevestigd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
O..m..g.. seizoen 5 afgekeken :X 8) 8)7 ;( >:)

Gekkenhuis en je wordt ‘emotioneel’ weer alle kanten opgegooid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 16-05 15:57
Ik heb seizoen 5 ook gezien afgelopen weekend.
En moet zeggen, dat ik hem tegenover de vorige seizoenen een beetje zwakjes vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

man, ik was vergeten dat er maar zo weinig eps in een seizoen zaten! Zit ik er net lekker in rond ep 5 is het alweer klaar.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 16:14
Bijzonder, zoals reeds opgemerkt, dat deze serie niet op een grotere populariteit kan rekenen hier op GoT.

Seizoen 5 heb ik net afgekeken. Ja, anders dan het begin, maar zeker nog steeds de moeite waard.
Ik vind vooral Paul Anderson in de rol van Arthur Shelby geweldig om te zien.

En ook Tom Hardy speelt zijn rol voortreffelijk als Alfie Solomons. Heerlijk dialogen met een geweldige manier van praten.

Ben dan ook erg benieuwd naar Taboo, thanks voor de tip.

Voor een ieder die hier komt en twijfelt. Twijfel niet langer en kijk de serie. Het is echt goed in elkaar gezet.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb ook Peaky Blinders gekeken. Gister de laatste aflevering van S05 gekeken. Ik vond het laatste seizoen iets minder dan de vorige seizoenen. Eigenlijk voornamelijk omdat ik al van mijlen ver zag aankomen dat het plan niet zou werken en dat het geen goed einde zou hebben. Peaky Blinders herhaalt zich vaak een beetje. Wanneer het plan heel duidelijk is en je als kijker precies weet wat de bedoeling is dan gaat het mis en loopt het niet volgens plan. Wanneer je als kijker het gevoel hebt dat het mis gaat en niet precies weet wat er moet gaan gebeuren dan hebben ze een plannetje achter de hand waardoor het wel weer goed komt.

Des al niet te min erg benieuwd naar volgend seizoen. Dan komen we erachter wie de plannen heeft gelekt en komt de oorlog tussen Michael en Thomas. Ik hoop persoonlijk dat Thomas gaat winnen. Toch wel knap dat ze de serie zo weten te maken dat ik een hekel heb aan de mensen die zich tegen Tommy keren, terwijl Tommy eigenlijk gewoon de grootste 'bad guy' van de serie is.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:54
https://mobile.twitter.com/netflixnl

10 juni laatste seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:47
Nu al te volgen op bbc1 op zondagavond. Eerste 3 afleveringen reeds geweest

toettoett

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:15

Punkrocker

Mostly harmless

Gisteren de allerlaatste aflevering en wat voor een.

Waardige afsluiting van de reeks. Beste aflevering sinds tijden! _/-\o_

Nu nog de film en dan is het afgelopen met de Peaky Blinders.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 21:54
Punkrocker schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:54:
Gisteren de allerlaatste aflevering en wat voor een.

Waardige afsluiting van de reeks. Beste aflevering sinds tijden! _/-\o_

Nu nog de film en dan is het afgelopen met de Peaky Blinders.
Same, alhoewel ik S6 toch net een tikkeltje minder vond dan de rest, maar de laatste episode maakte eigenlijk alles ook wel goed. Komt er nog een film van dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:15

Punkrocker

Mostly harmless

Scrtz schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:46:
[...]

Same, alhoewel ik S6 toch net een tikkeltje minder vond dan de rest, maar de laatste episode maakte eigenlijk alles ook wel goed. Komt er nog een film van dan?
Het gedoe met Mosley vond ik het wat minder worden. Maar deze slotaflevering maakte heel veel goed 8)

Ja: Er komt nog een film.

Vanaf halverwege de pagina spoilers dus nog even niet kijken als je de slotserie nog niet hebt gezien.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:30

-tom-562

Oliesjeik

Net de laatste aflevering gekeken. Goed einde :P en iets wat ik al een soort van had verwacht.
Alleen, heb ik iets gemist of, hoe wisten ze alles nou? B.v. van Billy Grade?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06:21
Man man man wat een prachtige serie met een geweldig verhaal en elke keer word je weer “verrast”.

Ben gelukkig toen seizoen 5 gemaakt was pas ingestapt en zo t/m6 in 1 ruk gekeken(natuurlijk
Geslapen tussendoor).
Maar wat een verhaallijn en geweldige acteurs.

Vind het gewoon vreemd dat er maar zo weinig aandacht hier is voor de serie.
By far beste serie van het moment!
En wat een open einde zeg…

Dat van Billy zag je al vanaf het moment dat hij 2/3 keer zijn vraag herhaalde over dat etentje.
Je zag Tommy bij die meeting al twijfelend kijken naar Billy.
Jammer dat het afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 21:57

GS88

π raat

Ik vond het laatste seizoen wat magertjes. De laatste twee eigenlijk wel een beetje. De serie begon best sterk, maar is m.i. echt afgegleden.

Eén van de dingen waar ik echt vraagtekens bij had: waarom werd Finn 'getest' en hoorde hij opeens niet meer bij de club? Hij was toch geen snitch?

Rotterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:42
fevo-1190 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:02:

Vind het gewoon vreemd dat er maar zo weinig aandacht hier is voor de serie.
dat komt omdat er geen ruimtevoertuig in voor komt en lichtsabels _O-

maar het is zeker een gave serie moet zeggen dat de series uit Engeland steeds beter worden nou nog wachten op the Gangs of Londen seizoen 2

niet te vergelijken met Peaky Blinders maar wel lekkere actie zit er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06:21
Zit nu in breaking bad (eerste 2 seizoenen kon me niet bekoren).
Zit inmiddels in S4 , maar zoek gewoon een goede serie a peaky blinder , la casa .

Wat ik heb gekeken tot nu toe.

-peaky blinder
- stranger things
-lucifer (verrassend goed)
-breaking bad
-la casa

Nog suggesties ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Gomorra ?

[ Voor 36% gewijzigd door Help!!!! op 21-06-2022 19:30 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Jammer dat de verhaallijn met Mosley niet geheel wordt afgerond... Op welke manier dan ook

[ Voor 61% gewijzigd door dreameater op 24-06-2022 23:07 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
-tom-562 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:35:
Net de laatste aflevering gekeken. Goed einde :P en iets wat ik al een soort van had verwacht.
Alleen, heb ik iets gemist of, hoe wisten ze alles nou? B.v. van Billy Grade?
Exact, ze hadden alles door. Ze keken ook steeds op hun zakhorloges op de momenten dat het er om ging.

[ Voor 10% gewijzigd door Katseviool op 26-06-2022 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

dreameater schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:06:
Jammer dat de verhaallijn met Mosley niet geheel wordt afgerond... Op welke manier dan ook
Er komt nog een film, misschien dat daar nog op teruggekomen wordt.
Overigens heeft Mosley echt bestaan .

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-04 09:10
Toch wel weer genoten van laatste seizoen met een einde wat ik enigszins had voorspeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:42
Bra-Jo schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:47:
[...]

Er komt nog een film, misschien dat daar nog op teruggekomen wordt.
Overigens heeft Mosley echt bestaan .
denk dat de meeste mensen wel weten wie Mosley is

de ouders van Audrey Hepburn waren ook lid van de BUF btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 16:14
GS88 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:16:

Eén van de dingen waar ik echt vraagtekens bij had: waarom werd Finn 'getest' en hoorde hij opeens niet meer bij de club? Hij was toch geen snitch?
Inmiddels S6 ook afgekeken. Moet het nog beetje laten bezinken.

Enorm open einde idd, ook een erg symbolisch einde. Misschien bewust gedaan zodat de film hierin nog 'afsluiting' kan geven? En waarom Tommy niet gewoon wel zijn eigen dood uit laten voeren? Voor de film? Had er best vrede mee gehad als het daar was gestopt zoals hij had bedacht.

Maar waarom Finn er opeens niet meer bijhoorde? Geen idee. Zijn vrouw viel niet in goede aarde werd wel duidelijk uit het gesprek in het café, maar dat lijkt me niet de enige reden. Was Finn degene die 'snitch' Billy Grade erbij heeft gehaald (heb niet meer helder hoe hij in het wedkantoor terecht kwam).

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:39
Finn haalde Billy erbij en koos voor zijn vriend ipv de familie. Maar waarom hij nou per se moest kiezen, vond ik ook niet direct evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-05 18:26
DeTjuk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:38:
[...]
Maar waarom Finn er opeens niet meer bijhoorde? Geen idee. Zijn vrouw viel niet in goede aarde werd wel duidelijk uit het gesprek in het café, maar dat lijkt me niet de enige reden. Was Finn degene die 'snitch' Billy Grade erbij heeft gehaald (heb niet meer helder hoe hij in het wedkantoor terecht kwam).
Was dat niet omdat Finn die avond tegen Billy zei dat er wat zou gaan gebeuren toen Oswald de speech ging geven? Waardoor Billy de IRA ingelicht had. Als Finn niks has gezegd dan was Oswald gesniped geweest.
Pagina: 1