Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC opeens uitgevallen, probleem met voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:39
Beste tweakers,

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe pc en heb hier tot vandaag nog geen zware spellen op gespeeld.

Vandaag heb ik voor het eerst Battlefield 4 gespeeld en na 1,5 uur spelen viel de pc plots volledig uit. Ik heb tijdens het spelen de kast niet aangeraakt of bewogen, vanuit het niets viel hij uit. Ik kreeg de pc ook niet meer aangezet, geen enkele reactie. Ik heb vervolgens de kabels gecontroleerd en opnieuw geprobeerd en ik kreeg een fractie het "aan"-lampje brandend te zien, maar vervolgens weer helemaal niets.

Nu een paar uur later heb ik de kabels nogmaals gecontroleerd en voor de zekerheid extra aangeduwd en ging de pc weer aan. Waar zou dit aan kunnen liggen? Is er iets over verhit geraakt en na afkoeling weer werkzaam geworden?

Hier zijn de specificaties (nogmaals, pc is pas 2 maanden oud en vandaag voor het eerst "intensief" gebruikt).

- Coolermaster case 652S
- Seasonic s12II 520W
- Gigabyte G1 sniper B5
- i5 4460
- CPU cooler 212 EVO
- VGA Sapphire HD 7950 Boost 3GB
- Crucial SSD 256GB
- Crucial Ballistic 2x4GB

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Voeding lenen en testen. Dan weet je het.

Voor het vastlopen, stroomkabel losmaken, dan pc start knop 5 seconde indrukken, dan pc weer proberen te starten. En blijf dit niet altijd doen want dan gaat er meer hardware defect.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

je kan je voeding testen door een ijzerdraadje in de groene draad naar een willekeurige zwarte te zetten in de 24pin. dan gaat de voeding uit zichzelf aan. sluit hier dan niks op aan dan alleen bijv. een dvd drive om te testen of hij het doet.

ik heb zelf dit probleem vaker gehad en vaak kwam dit door defect moederbord. vooral omdat de lampjes eventjes branden.