Speakers in plafond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:11
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag waar ik zelf niet meer uit kom. We zijn bezig met een tuinhuisje aan het bouwen. Hier gaat 1 UTP kabel naar toe (behoorlijke afstand) zodat ik daar een versterker op aan kan sluiten.

Nu wil ik ook graag met mijn telefoon muziek afspelen, eventueel via spotify. Nu ben ik zelf al aan het kijken gegaan en heb ik gezien dat je speakers hebt voor in het plafon. Maar is er ook een andere mogelijkheid, want dan moet ik een versterker erop aansluiten en me telefoon verbinden via een draad.

Er bestaan ook draadloze speakers, die je ergens neerzet en dan draadloos muziek gaat streamen. Tegenwoordig bestaan er ook weer SmartTV waar je radio op aan kan, en ik neem aan ook via internet muziek kan afspelen? Dan zou het geluid gewoon via de TV moeten gaan wat ook goed is. Beter juist, want ik ben zelf niet echt kapot van losse speakers.

Ik hoor graag wat jullie advies is, want ik zie door de bomen het bos niet meer want er is zoveel te koop van dit spul.

Alvast super bedankt! :)

Groet,
Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:59
Wat is nu concreet je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Welke setup jullie zouden adviseren.

Gewoon een TV, of toch inbouw speakers of toch gewoon een losse speaker kopen (draadloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Welke kwaliteit eis je aan het geluid? Een gemiddelde LCD TV heeft nu niet echt de beste kwaliteit qua geluid. Hoe dan ook, kijk eens naar dit:
https://www.conrad.nl/nl/...ceiver-24-ghz-769950.html

Deze kan je vrij makkelijk op een TV of versterker aansluiten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
memphis schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:21:
Welke kwaliteit eis je aan het geluid? Een gemiddelde LCD TV heeft nu niet echt de beste kwaliteit qua geluid. Hoe dan ook, kijk eens naar dit:
https://www.conrad.nl/nl/...ceiver-24-ghz-769950.html

Deze kan je vrij makkelijk op een TV of versterker aansluiten.
Ik vind het wel leuk dat ik tijdens een verjaardag of een BBQ muziekje op de achtergrond kan zetten. Maar heb er ook aan zitten denken om de TV via twee inbouwspeakers te laten gaan. Maar dat hoeft niet perse.

Ik heb gekeken naar je link, als ik het goed begrijp is dat dus de ontvanger en moet ik die dan aansluiten op de TV zodat ik draadloos kan streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Die kan je gewoon op de scart of tulpjes van je video-in aansluiten. Kan je draadloos je telefoon koppelen en met de TV op de AUX stand luisteren

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:30
Neem je toch gewoon een Sonos Play:5 bijvoorbeeld. Sluit je de tv en je utp kabel op aan. Kan je internet radio luisteren, geluid van je tv en van je telefoon afspelen.

En anders neem je een Nuvo P200, sluit je hier je plafond speakers en je tv op aan. Kan je ook internetradio luisteren en van je telefoon streamen zonder draadje.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakG5 op 29-11-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Of je koopt een raspberry Pi voor 35 €uro en zet daar volumio of runeAudio op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:16
En een of ander goedkoop merkloos Bluetooth speakertje van eBay halen als ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Bedankt :), ja ik kan maar een keer in het plafon een uitsparing voor een speaker boren want achteraf is dat bijna niet mogelijk.

Maar ik denk dat ik voor de TV setup ga, en vanuit daar muziek afspelen via een internet radio of iets dergelijks. Waarschijnlijk komt daar ook nog een computer te staan. Bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 07:27

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me meer iets voor AUD, als ik het zo lees ga je niet iets zelf inelkaarsolderen. (En plafond is met een D; redelijk onintuitief inderdaad)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1