Advies nodig bij vervangen CopperJet voor alternatief modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06 21:26
Hi Tweakers,

Vroegah heb ik Alice internet gehad, hierbij kreeg ik het Allied Data CopperJet 1616-2P RouterPlus VoATM modem meegeleverd. Inmiddels is dit al een tijdje Tele2 en wil ik graag een nieuw modem.

Het modem doet wat het moet doen, maar de reden dat ik een nieuwe wil komt doordat het internet soms 'vastloopt'. Als ik bijvoorbeeld torrents draai neemt deze alle verbinding weg, de torrents lopen gewoon, maar voor de rest is het internet niet meer bruikbaar voor mij of medebewoners. Ik heb inmiddels al een andere router geplaatst, port forwarding toegepast, DHT uitgezet, connecties verminderd, andere cliënts gebruikt, etc, niks werkt.

Ik vraag geen hulp bij het probleem (doch zijn tips altijd welkom). Wel zou ik graag willen weten of ik dit CopperJet modem zomaar kan vervangen door een willekeurig ander modem van een ander merk.

Het is belangrijk dat er naast internet ook nog gewoon telefonie mogelijk blijft (dit modem handelt beide voor ons af).

Mijn vragen:
- Kan ik het modem vervangen en internet + telefonie via mijn provider (Tele2) behouden?
- Welk modem zouden jullie adviseren, of hebben jullie positieve ervaringen mee?

Sidenotes:
- Dit is een PPPoA modem

Het router vervangen was voor mij geen probleem, een modem is toch iets geavanceerder, vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:42
Geen mogelijkheid om Tele2 een nieuw modem te laten toe sturen?

Anders, zal je de PPP & VoIP instellingen moeten achterhalen,
zodat je deze in je (zelf aangeschafte) nieuwe modem kunt in stellen..

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 29-11-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixp
Hi Cpt_ZakLamP,

Dank voor je reactie.

Ja ik kan hen vragen een nieuw modem laten toesturen, ik ben echter bang dat de kwaliteit hetzelfde zou zijn als het huidige apparaat en dus dezelfde problemen zou geven. Ik vind het een goed punt en ik zal het in ieder geval vragen.

Ik begrijp uit je laatste opmerking dat ik dus inderdaad een andere modem kan selecteren, zolang deze dezelfde oplossing ondersteund, als ik de settings goed overneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:42
Met de juiste settings zou het moeten werken..
Uit ervaring weet ik dat KPN deze niet vrijgeeft maar XS4all weer wel..
Hoe dit bij Tele2 gereld is is mij niet bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mixp schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 21:15:
het internet soms 'vastloopt'. Als ik bijvoorbeeld torrents draai neemt deze alle verbinding weg, de torrents lopen gewoon, maar voor de rest is het internet niet meer bruikbaar voor mij of medebewoners.
Ik denk niet dat dat aan je router ligt. Een router met te kleine NAT tabellen (of met rotte firmware) kan inderdaad crashen op torrents, maar dan lopen de torrents zelf ook niet meer. Het lijkt me eerder dat je gewoon alle beschikbare bandbreedte aan het opsouperen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-07 13:15
Je snoept inderdaad gewoon de bandbreedte weg voor andere gebruikers, ik vermoed een torrent client met standaard instellingen. Ik zou gewoon een maximum in je torrent client aangeven welke 60 tot 70% van je up en download snelheid is. Tevens het aantal connecties halveren in je voorkeuren en het zal al een stuk vlotter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 02:47
Zet het maximaal gelijktijdige verbindingen van je torrent programma's op een conservatieve waarde van 50. Zorg er verder voor dat uploadende applicaties van alle bewoners tegelijkertijd nooit meer dan 70% van de totale uploadcapaciteit gebruiken. Dan gaat er al een boel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:10
Cpt_ZakLamP schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 21:53:
Geen mogelijkheid om Tele2 een nieuw modem te laten toe sturen?

Anders, zal je de PPP & VoIP instellingen moeten achterhalen,
zodat je deze in je (zelf aangeschafte) nieuwe modem kunt in stellen..
VoIP != VoATM!

Die Copperjets werden vroeger door meerdere providers gebruikt, toen VoIP nog niet zo gangbaar was als anno 2014. Toen werd het telefonie deel over een apart circuit gezet

Ik meen dat die modem ook VoIP kan, maar weet niet of dat een upgrade was of een standaard functie.

Als TS telefonie gebruikt wel verstandig om te checken.

Maar TS kan het ook anders aanpakken en het hele abbonement herzien. Het zou me niets verbazen als TS nu ook VDSL kan krijgen. Door dat even uit te zoeken is het best mogelijk dat TS voor hetzelfde bedrag een veel sneller abbo kan nemen, en hier een modem van z'n provider bij kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixp
@Mijzelf, @andy88, @EricJH; dank voor de tips, deze heb ik inderdaad allen al meermalig geprobeerd, zonder het gewenste resultaat.

@DJSmiley, goed opmerking, ik ga op onderzoek, dank.

Ik zal mijn bevindingen plaatsen. Voor nu hebben jullie mij goed op weg geholpen, top.

/Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixp
Korte update; Ik heb nog steeds problemen. Het aantal verbindingen van mijn cliënt nog verder naar beneden geschroefd en meer poorten geopend, zonder resultaat.

Zojuist Tele2/Alice gesproken en zij bieden een nieuwer modem aan. Als de voorwaarden niet veranderden (dat hoor ik nog) zal ik dat modem gebruiken.

Ik zal binnenkort weer een update doen.

/Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixp
Voor de geinteresserden, ik heb inmiddels een nieuw modem ontvangen van Tele2, Tot nu toe is het nog niet nodig geweest deze te resetten, dus alles lijkt goed te gaan. Mocht ik toch nog hier tegenaan lopen zal ik dit topic nieuw leven geven. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1