Toon posts:

genome@home gui Beta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Arjan en ik zijn al een tijdje bezig met het maken van een gui voor G@H. Mijn doel was om er snel eentje te maken zodat mensen snel van die vervelende dosbox af zijn.

Ik ik ben zelf van mening dat mijn versie klaar is voor een beta test. Nog lang niet alle functies die ik wel hebben zitten erin maar de belangrijkste werken wel, behalve het automatisch later opstarten van de client tijdens het opstarten van windows.

Wat kan de client:
1. Opstarten van een zichtbare of onzichtbare client
2. Het afsluiten van de client als de gui sluit
3. Configuratie gegevens aanpassen (behalve firewall op dit moment)
4. Automatisch laten opstarten (werkt niet altijd)
5. De huidige status weergeven van de huidige sequences en zijn perecentage.

Ik ben trouwens niet verantwoordelijk voor evt schade , bla bla

Oke hij is hier te downloaden : http://www.boeffie.dhs.org/dpcathome.exe

De gui werkt alleen goed als client versie 0.98 wordt gebruikt.
Zorg dat die in de directorie staat van de g@h client en dat de client uit is zodra je mijn gui opstart.

De client moet nog worden verbeterd en uitgebreid dus ik hoor graag alle bug en feature requests.

Ik ben te bereiken op taco@boeffie.dhs.org of via icq nummer 39778091

Verwijderd

Topicstarter
Effe wat aanvulling, deze is dus door mij gemaakt, die van arjan werk ongeveer het zelfde maar heeft een andere interface.

Verder als je hem opstart kan de eerste tijd de waardes niet kloppen tot die eerste keer aan de 10% zit, dat had ik effe vergeten eruit te halen ,maar dat is voor de volgende release.

Verwijderd

Fantastisch!!!

Ik ben blij dat er eindelijk iets beters is, zal hem meteen even downloaden en uitproberen!!

Keep up the good work!!!!!!!!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Ziet er prima uit :) ,maar mischien is het wel aardig om het helemmaal in het engels te maken.(of nederlands) Nu staat er nog "%huidige sequence" , terwijl "options" en "about" weer in het Engels zijn.

Misschien is het ook wel grappig om een linkje naar de stats in de client te verwerken. :) Hij ziet er in iederegevak stukken beter uit de de officiële versie. 8-)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 09:35
* Witlof is ook zeer tevreden :)

Is stukken beter dan zo'n DOS-Boxje

• Witlof
Als ik trouwens op options klik staat er inlog naam waar niets achter staat. Moet ik daar nu wat invullen of niet? Vraag het liever voor de zekerheid dan dat ik strax voor niets bezig ben.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is leest die de naam uit de config file van g@h, contoleer effe of je naam nog goed in de file staat nu. Behalve als die config file er nog niet was want dan moet je daar inderdaad alles invullen

• Witlof
Ik kom er net achter dat als je je koe met die G@H-client (als DOS-box) samen draait krijgt de G@H-client alle idle-time maar zodra je die GUI van jouw gebruikt gaat alle idle-time weer naar de koe toe. Raar maar waar :D

Verwijderd

Topicstarter
Lol maar in een volgden versie ga ik proberen dat er een prioriteit aan de client kan worden gegeven

• Witlof
Op woensdag 13 juni 2001 19:42 schreef kia het volgende:
Lol maar in een volgden versie ga ik proberen dat er een prioriteit aan de client kan worden gegeven
Als dan maar niet mijn hele PC vast gaat lopen daardoor :)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:52 schreef Witlof het volgende:
Als ik trouwens op options klik staat er inlog naam waar niets achter staat. Moet ik daar nu wat invullen of niet? Vraag het liever voor de zekerheid dan dat ik strax voor niets bezig ben.
Dit gebeurde bij mij ook!! Na de eerste keer de GUI te hebben opgestart is het veld "inlog naam" leeg!!! Ik dacht eerst dat ik de client vergeten had goed in te stellen, maar bij de tweede pc ging het net zo, en hierbij heb ik de instellingen van te voren gecontrolleerd, deze stonden echt goed!!!

Er zit helaas dus een bugje in de client, dus bij deze vraag ik iedereen die de GUI heeft lopen om dit veld nogmaals in te vullen!! (Verloren blokjes zijn zonde)

Ik weet niet of de gegevens bewaard blijven na een herstart van de PC, dat heb ik namelijk nog niet gedaan....

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nakijken waarom die dat niet doen, hij hoort het wel goed te doen eigelijk ,bij mij doet die dat zonder problemen eigelijk.

• Arjan404
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 07:08

Arjan404

no comments....

bij de beta die ik heb ook :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er echt geen problemen mee, weten jullie zeker dan de gui in dezelfde directory staat als de client?

Willen jullie anders dat config bestandeje effe sturen , dan kan ik effe kijken of die misschien anders is dan bij mij.

Verwijderd

Na een reboot van het systeem is het teamnummer en de naam leeg!!

Zoals de GUI zich hier gedraagd is hij dus niet te gebruiken.

Daarnaast deed hij op mijn win2K pc net niks meer, GUI was gewoon idle. Maar dit kan ook aan de client liggen, want die blijft ook regelmatig hangen in de DOS-box..... :)

PS cgf bestand moet binnen zijn, al is die waarschijnlijk leeg :)

Verwijderd

Weer iets ontdekt >:)

De fout zit hem dus in het automatisch opstarten, ik had al gelezen dat het niet altijd werkt.
4. Automatisch laten opstarten (werkt niet altijd)
Hij start dus wel op (via een regkey) maar neemt de instellingen niet over van de ghclient.cfg
Ik had verwacht dat als hij opstartte, het ook wel goed zou zijn.. :?

Als ik hem normaal opstart via een dubbelklik gaat het wel goed ... :)

Blijft alleen het feit over dat na de eerstekeer opstarten je eigen ID verdwenen is... Ik blijf erbij dat het een bug is, want ik had het op 2 pc's en Witlof had het er ook al over....

Moet zeggen dat het er verder wel goed uitziet!!!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik kijk het na, dat opstarten wist ik al ik snap daar ook niet zo veel van op dit moment, op mijn broertjes comp gaat dat wel goed, maar ja het is een beta om de fouten.

• Witlof
Hmm, ik denk dat kai wil winnen bij dit project. Start ik net de PC opnieuw op en wat denk je? Staat er bij inlog naam Kai :?
Zo kan ik ook winnen :D Lijkt me niet de bedoeling. Nou ben ik misschien de enige die dit heeft omdat Pjabber dat niet had volgens mij maar ik vul echt geen andere naam in dus waarschijnlijk ook een bugje.

Verwijderd

Topicstarter
hahah nee dat klopt, als die geen naam kan vinden zet die kia neer, moet aan mijzelf denken hahahah. Het is echt geen trojan of zo , maar is voor test doeleinde effe makkelijk dat die dat doet. Hij veranderd dus niet stiekem de naam of zo tijdens het runnen.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

de eerste keer dat ik hem opstarte deed ie het prima (alleen niks ingevuld bij "Inlog naam")

vanaf de 2e keer starte ie wel op maar dan met de Dos-box er gewoon naast :?

en later kreeg ik zelfs een BSOD :'(

Verwijderd

Topicstarter
BSOD ?? wat is dat

Ik heb auto opstart effen disabled en kia weg gehaald zodat die dingen er effe uitzijn. Verder heb weet ik misschien waarom dat config gebeuren niet helemaal goed gaat, ik lees de config file als een ini file en dat gaat goed.
Maar zo'n file is onderverdeeld in onderdelen doormiddel van bij [settings]. En hier komt het in jullie naam staan ook de [] misschien dat het daar fout op gaat, al ging het net bij mij gewoon goed.

• Arjan404

Arjan404

no comments....

Op woensdag 13 juni 2001 22:11 schreef Sequence het volgende:
[...]
[...]
Sequence, was dat die filter.exe? of gewoon de ghclient.exe die je kreeg?

Ben erg benieuwd aangezien kia en ik hem op dezelfde manier opstarten

• Arjan404

Arjan404

no comments....

Op woensdag 13 juni 2001 22:15 schreef kia het volgende:
BSOD ?? wat is dat
[...]
Blue Screen Of Death

oftewel, standaard windows foutafhandeling

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 22:11 schreef Sequence het volgende:

Heb ik ook een paar keer gezien, maar dacht dat ik het zelf had gedaan, client stond namelijk ook nog in het opstartmenu.

Als ik het me goed herinner was het idd filter.exe die als eerste verscheen, maar hij bleef als hij aan de unit begon te werken....

• Arjan404

Arjan404

no comments....

het is idd niet mogelijk om 2 keer een client te starten. dan blijft die op een vraag steken

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

2e keer opstarten moet je lezen als:
nadat ik hem had afgesloten en nog eens opstartte :)
Pagina: 1