automatisch herstarten na updates uitzetten win7 HP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:21
Hoi,

Kun je op een normale, veilige manier instellen dat Windows niet automatisch herstart na updates? Op mijn Windows 7 PRO desktop kan ik via gpedit.msc ergens iets instellen, maar op mijn laptop, Windows 7 Home Premium zit er geen gpedit.msc. Kan ik hier op e.o.a manier toch bij komen? Of moet je echt persé de pro/ultimate versie hebben? De reden dat ik het met name op deze laptop wil veranderen is omdat ik de laptop aan mijn TV heb gekoppeld, hij dient dus als mediacenter, niets is zo vervelend als je laptop/htpc ineens reboot tijdens het kijken van een filmpje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het vervelend vind dat 't ding automatisch herstart vanwege updates, dan doe je toch zelf de updates installeren en dan gelijk herstarten? Ik snap je probleem niet echt. Maar als je het echt heul graag aangepast wilt hebben, kan je het op je w7 Pro machine instellen, dan de registry key(s) die voortvloeit exporteren en in je HP importeren.

Persoonlijk heb ik alleen maar automatische reboots mbt updates gezien als de update vele uren ervoor al uitgevoerd was en je de melding voor uitstellen al tig keer hebt gehad. Als je helemaal geen rechten hebt om updates toe te passen, krijg je hoe dan ook een popup in beeld erover. Zelfs tijdens het afspelen van een video in volledig scherm.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Nielson ik heb je truc toegepast, hopenlijk werkt hij, gezien de wisselende reacties onderaan het artikel.

@Hero of Time Handmatig is een optie die ik heb overwogen, maar dan moet ik dit bij 3 Windows pc's hier in huis bij gaan houden, en nu dicht hij ook kritieke lekken bij het afsluiten dus hoef je handmatig niets te checken. Ja klopt ik heb het bij mijn moeders laptop ook ingesteld dat tijdje terug dat hij niet automatisch reboot, die kreeg wel de melding van de updates uitstellen maar die kijkt er gek genoeg over heen, wat ik ook raar vind, maar die is puur gefocust op de internetbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
Upgraden naar Windows 8 dan maar :)
Ensure minimal interruption to user activity.
Having a restart notification or dialog pop up in the middle of an important presentation, a game or a movie is not a pleasant situation, to say the least. When attempting to automatically restart the PC, if you are in presentation mode, playing a game, or watching a movie full-screen, WU detects this state, and delays the automatic restart until the next available opportune moment or the next time you log back in to the PC.
bron: http://blogs.msdn.com/b/b...ng-in-windows-update.aspx

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

dennis_rsb schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:26:
@Hero of Time Handmatig is een optie die ik heb overwogen, maar dan moet ik dit bij 3 Windows pc's hier in huis bij gaan houden, en nu dicht hij ook kritieke lekken bij het afsluiten dus hoef je handmatig niets te checken. Ja klopt ik heb het bij mijn moeders laptop ook ingesteld dat tijdje terug dat hij niet automatisch reboot, die kreeg wel de melding van de updates uitstellen maar die kijkt er gek genoeg over heen, wat ik ook raar vind, maar die is puur gefocust op de internetbrowser.
Je had het over dat je het heel vervelend vind dat dit bij je media center gebeurt. Waar komen die andere twee systemen opeens vandaan? Bovendien ben ik niet zo van het automatisch updaten. Zo heb ik op m'n vorige werk het geluk gehad dat ik de updates altijd handmatig deed op de servers (zo veel waren 't er niet) en op de dag dat ik 't wilde uitvoeren, was er een update teruggeroepen en dus niet meer beschikbaar, omdat er problemen mee waren. Zie ook de recente issues met Windows 8.1: in 3 maanden tijd 2 updates die voor problemen zorgden (eentje ernstig, eentje in bepaalde omstandigheden (Avast aanwezig)).

Geen enkel systeem is feilloos, maar je kan wel stappen ondernemen om iig de grootste problemen die snel gevonden worden (zeg, eerste 2-3 dagen tot week na uitgave van de patch) te vermijden. Software wordt steeds uitgebreider en complexer, een foutje zit er dan al snel in, daarom worden patches gemaakt. Maar ook in patches kunnen foutjes zitten. Het is een overweging die je maakt: zo snel mogelijk de fix installeren met de kans dat je een niet-werkend systeem hebt, of wachten met het risico andere problemen te krijgen (denk aan security dingen).

De standaard is vaak wel afdoende. En als 't mis gaat, zijn de wat meer bedreven mensen zoals wij weer voorzien van werk. :+ Het is alleen balen als 't ons eigen systeem is. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Handmatig installeren zal ik in overweging nemen want je hebt eigenlijk gelijk, op mijn Linux Mint computer gaan updates ook handmatig. Het ging om mijn win 7 Home Premium Laptop (mediacenter), een windows 7 pro laptop van mijn moeder en mijn desktop met Windows 7 Pro
Pagina: 1