Hallo Tweakers,
Ik heb een systeempje opgezet, alleen nu de vraag mis ik iets of zijn er betere alternatieven?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn eigen bedrijfje heb ik een nieuwe pc nodig. Wat ik voornamelijk doe op deze pc qua werk is Photoshop, Illustrator, Excel, Word, en veel andere kleine programma's. Op t einde van de dag heb ik altijd teveel dingetjes geopend, en gaat mijn 8GB geuhen op mijn oude pc wel vol.
Maar deze pc wil ik ook gebruiken als Gamepc, maar het hoeft niet een gamebak te worden. Prioriteit ligt op de zakelijke werkzaamheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag dat ik ongeveer in mijn hoofd heb is ~€1000, al mag het ook iets meer zijn. Als maar meeste bang for buck is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Normale PC opstelling. RAID op normaal, backups gaat via de NAS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet erg stil zijn, ook qua stroomverbruik mag het minimaal zijn.
Heb zelf al aardig rondgekeken en deze opstelling is eruit gekomen. Waar ik over twijfel is de videokaart, de behuizing en geheugen. Maar wellicht hebben jullie nog andere ideen.
Alvast bedankt voor jullie input!
Ik heb een systeempje opgezet, alleen nu de vraag mis ik iets of zijn er betere alternatieven?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn eigen bedrijfje heb ik een nieuwe pc nodig. Wat ik voornamelijk doe op deze pc qua werk is Photoshop, Illustrator, Excel, Word, en veel andere kleine programma's. Op t einde van de dag heb ik altijd teveel dingetjes geopend, en gaat mijn 8GB geuhen op mijn oude pc wel vol.
Maar deze pc wil ik ook gebruiken als Gamepc, maar het hoeft niet een gamebak te worden. Prioriteit ligt op de zakelijke werkzaamheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het bedrag dat ik ongeveer in mijn hoofd heb is ~€1000, al mag het ook iets meer zijn. Als maar meeste bang for buck is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Normale PC opstelling. RAID op normaal, backups gaat via de NAS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet erg stil zijn, ook qua stroomverbruik mag het minimaal zijn.
Heb zelf al aardig rondgekeken en deze opstelling is eruit gekomen. Waar ik over twijfel is de videokaart, de behuizing en geheugen. Maar wellicht hebben jullie nog andere ideen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 203,- | € 203,- |
1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 77,95 | € 77,95 |
1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 272,- | € 272,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 70,- | € 70,- |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 92,03 | € 92,03 |
1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 132,95 | € 132,95 |
1 | Seasonic S12G 450W | € 64,- | € 64,- |
1 | Crucial MX100 256GB | € 93,60 | € 93,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.042,48 |
Alvast bedankt voor jullie input!