Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyramisu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 18:46
Beste forumlezers/experts,

Ik heb recentelijk een PS4 gekocht, en wil deze graag NAT-type 1 geven. Om dit te doen moet je het apparaat in een DMZ stoppen.

Mijn setup is als volgt:
Ik heb een Asus RT-N66U router die is aangesloten op een Cisco EPC3925 modem van Ziggo. Vervolgens heb ik een TP-Link in het stopcontact zitten die verbinding maakt met het wifi-signaal van de Asus router. Deze TP-Link komt met een ethernet kabel weer in mijn PS4.

Op de Asus router heb ik de PS4 een static ip gegeven, welke 192.168.1.175 is. Dit vulde ik in als DMZ host. Ik testte het internet op mijn PS4 en had nog steeds NAT-type 2 (is goed genoeg, maar wil graag 1). Opeens bedacht ik me dat het kon liggen aan de Cisco modem. Dus ik logde in, en wilde daar het IP-adres van de PS4 invoeren als DMZ, om tot de conclusie te komen dat dit niet werkte. Ik vond het probleem: de enige client van de modem is de Asus router die via ethernet is aangesloten aan de modem.

Nu is mijn vraag hoe ik kan zorgen dat ik de PS4 in de DMZ kan stoppen. Ik heb het apparaat al een static ip gegeven in de console van de Asus, en ook in de DMZ gestopt. Moet ik de router soms in de DMZ van de modem stoppen? Of brengt dit gigantische veiligheidsrisico's met zich mee?

Groeten,
Een wanhopige beginner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heb je het modem van ziggo in bridge laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyramisu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 18:46
Nee, hoe doe ik dat? Ik heb nu mijn setup veranderd door de PS4 direct aan te sluiten op de modem. Ik heb de PS4 een static ip gegeven (192.168.178.11) en heb deze ingesteld als DMZ Host, wat nog steeds resulteerde in NAT-type 2. Vervolgens heb ik alle PS4 en PSNetwork ports geforward, wat niks veranderde aan het probleem. De modem maakt gebruik van uPnP, en daar ligt het probleem niet.

Nu twijfel ik, want ik ben niet zeker of ik mijn PS4 wel een static ip heb gegeven. Als ik bij 'pre-assigned DHCP adresses' het mac-adres van mijn PS4 in vul en vervolgens als ip 192.168.178.11 invul, ververst de pagina maar staat er niet of het ip-adres nu static is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Voor bridge modus moet je een belletje doen naar Ziggo

Alles moet dan via je Asus router lopen, deze moet op poort 1 van het ziggo modem gekoppeld worden naar de wan van de Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je nu wel je ps4 in dmz zetten of alleen een portforward doen voor het spel dat je speelt. Ik speel namelijk alleen maar fifa 15. Heb de poorten geforward zoals is voorgeschreven op de site van EA sports. Ik heb de modem in bridge mode laten zetten door ziggo en gebruik ook de assus rt ac66u achter mijn modem. Momenteel alleen de poorten geforward maar heb nog steeds het gevoel dat hij niet helemaal lekker loopt. upnp staat ook uit, volgens verschillende forums is dat het beste voor het spelen van fifa op de ps4. Iemand tips???

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
Kan best zijn dat er nog een x aantal poorten benodigd zijn die je nog niet hebt opengezet.
Volgens mij (ik heb geen PS4) is het OF poorten forwarden OF hem in een DMZ zetten.
Ik zou DMZ kiezen, dan is je PS4 gewoon helemaal "vrij" om connecties op te zetten.
In je AC66U moet je DMZ ook enablen : http://event.asus.com/201...nced_Exposed_Content.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 19:11:
Momenteel alleen de poorten geforward maar heb nog steeds het gevoel dat hij niet helemaal lekker loopt.
Tja, je verbind via WiFi naar een powerline adapter om vervolgens pas bij je router uit te komen. Zowel Wifi als je stroomnetwerk zijn inferieur als het op reactiesnelheid aankomt. Sluit je PS4 gewoon met een kabel direct op de Asus router aan en het gaat stukken vlotter lijkt mij.

edit: sorry, verkeerd gequote

[ Voor 12% gewijzigd door andy88 op 20-07-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
andy88 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:21:
[...]

Tja, je verbind via WiFi naar een powerline adapter om vervolgens pas bij je router uit te komen. Zowel Wifi als je stroomnetwerk zijn inferieur als het op reactiesnelheid aankomt. Sluit je PS4 gewoon met een kabel direct op de Asus router aan en het gaat stukken vlotter lijkt mij.

edit: sorry, verkeerd gequote
...je haalt sid4real en Tyramisu situaties door elkaar... ;)
Pagina: 1