Cooler kapot; nu ook mijn proc?

Pagina: 1
Acties:

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
Zoals in de titel al aangegeven heeft mijn cooler het begeven. Daar kwam ik natuurlijk pas achter toen mijn comp niet meer kon booten. Kan het nu zo zijn dat mijn proc kapot is of kan er ook een andere oorzaak zijn? (proc=Am5x86-P75 @133MHz, heatsink & cooler reqd))

De PC gaat wel door de geheugencheck en BIOS setup heen maar leest volgens mij niet veel van de HD.

Als het niet aan de proc ligt moet ik het dus ergens anders gaan zoeken. Een bootdisk werkt helaas ook niet.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

je hebt er toch wel een nieuwe cooler opgezet? en als je in de bios kan komen is ie nie kapot... kdenk dat je
of geen nieuwe cooler drop hebt zitten
of de nieuwe niet goed erop hebt zitten (wordt ie te warm na x seconden)

• marcus22
Er zit inderdaad nog geen nieuwe cooler op want ik was nog niet zeker dat dit het probleem was. (misschien was die al wel langer kapot) Maar dat is dus waarschijnlijk wel het geval? Dan zal ik er eens nieuwe opgaan kopen.

Heeft dat trouwens nog wel zin of is mijn AMD nu naar mijn opa toe??

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Hmm.. Als je proc kapot is start ie zelfs de bios niet.. Haal de proc er maar es uit, dan doet ie echt helemaal niks meer.. Dus die is het niet..

Wat hebben we nog meer.. De bootdisk doet ook niks.. Ook niet als je alle insteekkaarten eruit haalt? Begin bij alleen mobo en proc, dan moet ie de bekende lange + korte piepjes geven.. Videokaart erin dan moet ie helemaal starten.. Tot deze tijd dus ook geen floppy en/of harddisk eraan!

Als ie niet piept (hoogstens een piep ten teken dat ie is gepost) dan is dat dus allemaal goed.. Misschien is het je moederbord wel, of de IDE controller op je moederbord.. Zou niet weten waarom die kapot zouden zijn gegaan maar toch.. Dit klinkt niet als een processorprobleem..

Succes!

Verwijderd

zal het niet makkelijker voor die jongen zijn om eerst een cooler op z'n processor te doen, hij komt nou nog in de bios, als ie ff doorgaat zonder cooler dat al niet meer. Tis toch logisch dat ie dr uitknalt, deed die van mij ook toen m'n orb niet goed zat ca 10 sec en dan boem, pc stopte, en dat elke keer weer, ik als de bliksem in de bios kijken naar de temp meter, en ja hoor, temperatuur werdt steeds warmer en dan, floep, uit pc!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
een 133 te heet?! :D !!! hahahha!! die dingen moet je echt in een omgeving van 50 C zetten om ze door te fikke!!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dan te bedenken dat mijn proc standaard 50 graden is.. >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 16:28 schreef GambitRS het volgende:
dan te bedenken dat mijn proc standaard 50 graden is.. >:)
Mijne 60 >:)

• marcus22
Ik heb er nu een nieuw coolertje opzitten (19,95 bij computaria) maar het probleem blijft zoals verwacht hetzelfde. Proc dus nog heel.

Ik heb nu alle kaarten eruit gehaald (ISDN, geluid) behalve mijn videokaart. Alle twee de schijven eraf, alleen nog de floppy eraan maar hij blijft na de BIOS hangen met de mededeling Updating ESCD.....
Normaal komt daar na een paar sec done achter te staan maar nu niet meer dus. Weet iemand misschien waar dat voor is.

BTW op het nieuwe coolertje zit een mooi plugje voor de voeding. Op mijn moederbord zit er alleen geen contactje voor. De voeding van het vorige dingetje kwam uit de CDROM voeding (heb ik echt niet verzonnen).
Moet er niet zo'n contactje ergens zitten?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 16:56 schreef marcus22 het volgende:
Ik heb er nu een nieuw coolertje opzitten (19,95 bij computaria) maar het probleem blijft zoals verwacht hetzelfde. Proc dus nog heel.

Ik heb nu alle kaarten eruit gehaald (ISDN, geluid) behalve mijn videokaart. Alle twee de schijven eraf, alleen nog de floppy eraan maar hij blijft na de BIOS hangen met de mededeling Updating ESCD.....
Normaal komt daar na een paar sec done achter te staan maar nu niet meer dus. Weet iemand misschien waar dat voor is.

BTW op het nieuwe coolertje zit een mooi plugje voor de voeding. Op mijn moederbord zit er alleen geen contactje voor. De voeding van het vorige dingetje kwam uit de CDROM voeding (heb ik echt niet verzonnen).
Moet er niet zo'n contactje ergens zitten?
pak gewoon een kabeltje vanaf je voeding en maak dat goed vast. (12 of 5 volt, ligt aan coolertje, die oude draaien nog op 5 volt dacht ik)

[edit]
post nummer 100, al had ik er eens bijna 300

• marcus22
Het draaid nu hoor! Ik heb het ook maar in de 12V van de CDROM gestopt. Het werkt prima maar het is wel raar.

Nog iemand die weet wat Updating ESCD betekend?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
heb je al eens geprobeerd om de bios te resetten of zo? lijkt mij dat er daar een probleem zit

Verwijderd

wat draait, je compu? of je cooler??

evt. bios batterij er 5 minuutjes uithalen...

• marcus22
Me coolertje draait nu, mijn comp nog niet. Ik probeer uit te zoeken wat voor mobo het is en hoe ik de BIOS kan resetten (batt=vastgesoldeerd of ik kan hem niet vinden).

Het is award bios uit 94. Is resetten hetzelfde als waarde terugzetten?

• marcus22
Weet iemand wat updating ESCD betekent?

P.S. Mijn toetsenbord reageerd nu ook niet meer? :?

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb hetzelfde updating ESCD probleem met een P1 100@100, en ik heb er nog geen oplossing voor gevonden...

Specs

• marcus22
Ik weet het ook niet meer. Ik kan helemaal niets meer met die bak. Het coolertje draait nu lekker maar de rest niet :( .

Kon ik er maar 's achter komen wat voor MoBo het is dan kon ik weer verder. BIOS resetten en zo. Vooralsnog weet ik alleen dat het uit Taiwan komt ;) .

• Masterdam
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op woensdag 13 juni 2001 18:00 schreef marcus22 het volgende:
Ik weet het ook niet meer. Ik kan helemaal niets meer met die bak. Het coolertje draait nu lekker maar de rest niet :( .

Kon ik er maar 's achter komen wat voor MoBo het is dan kon ik weer verder. BIOS resetten en zo. Vooralsnog weet ik alleen dat het uit Taiwan komt ;) .
Je kan de BIOS ook gewoon resetten door de batterij eraf te halen, op te starten, batterij er weer op, maar bij mij hielp dat niet...

Specs

• marcus22
Op woensdag 13 juni 2001 18:04 schreef Masterdam het volgende:

Je kan de BIOS ook gewoon resetten door de batterij eraf te halen, op te starten, batterij er weer op, maar bij mij hielp dat niet...
Weet ik maar ik kan de batt. niet vinden. Heel vroeger was dat een groot blauw Varta geval. Nu zit zoiets niet op mijn mobo. Er zit naast het BIOS alleen een zwart plastic balkje met ODIN erop. Is dat misschien de batt? Ik ben nog steeds naar de (RT)FM op zoek.

Pagina: 1