Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met "spitsmijden" programma's

Pagina: 1
Acties:

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 19:25
zo is even een vraagje, en kijken of me facebook vrienden me kunnen helpen :

Voor mijn werk ben ik een aantal keren naar Amsterdam (tegen Zaandam aan ) geweest. Dan rij je dus op de a10 enzo.

Nu kreeg ik vandaag een brief waarin ik gevraagd werd om mee te doen aan een In Car project waarbij ik dus info krijg over mijn route als ik naar Amsterdam ga.

een soort beheersing van het verkeer dat ik ipv linksom rechtsom Amsterdam in ga...

Echter... ik heb nooit en te nimmer toestemming gegeven om via mijn kenteken aan mijn adres te komen. Hoe zit dat met privacy .. ze kunnen precies zien waar en hoe laat ik dus ergens heb gereden... en hoe komen ze aan mijn adres...via de RDW waarschijnlijk.

Als ik te hard rijd en ik krijg een boete is het terecht dat ze me kunnen achterhalen maar dit vindt ik een grove schending van privacy .. wie zegt überhaupt dat ik in die auto zat... (zat ik wel hoor ) ik heb niks te verbergen maar wil helemaal niet lastig gevallen worden en dat zo maar mijn gegevens van thuisadres aan mijn auto en plaats waar ik rij gekoppeld wordt zonder dat ik daar om gevraagd heb...

So ... iemand bekend met het hoe en wat toevallig ?

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:06
Je zult als getrouwd man zo maar een brief krijgen voor spitsmijden op de route naar je vriendin...

• Gandalf68
oh afgezien daarvan... dat is al 1 punt ...

maar dat ze zomaar aan mijn adres mogen komen via mijn kenteken vindt ik veel erger...

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Dit is net als het onderzoek van Rijkswaterstaat. Als je vaak rijd over een x traject krijg je ook op de post een aantal vragen.

Wie is de afzender?

• Gandalf68
in dit geval" Amsterdam onderweg" , inclusief internetadres etc...

van de site !
Ik ontving een uitnodigingsbrief; hoe komt u aan mijn persoonsgegevens?
Vanaf de start van het onderzoek zijn langs de betreffende wegen camera’s geplaatst, die het verkeer meten. Bij dit onderzoek zijn uitsluitend de verkeersstroom en de kentekengegevens van passerende voertuigen vastgelegd. Via het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer/Centrum voor Voertuigtechniek en Informatie in Veendam (RDW) is het adres verkregen dat bovenaan de uitnodigingsbrief staat vermeld. Het onderzoek en de registratie hebben plaatsgevonden onder strikte voorwaarden, conform de geldende privacywetgeving. Meer informatie hierover kunt u lezen op www.rdw.nl of in de folder ‘Privacy-bescherming en het kentekenregister’, van de RDW. ARS Traffic & Transport Technology/TNO heeft de gegenereerde kentekengegevens aan de RDW gezonden en heeft vervolgens de NAW-gegevens zonder de daarbij behorende kentekengegevens van de RDW ontvangen. ARS Traffic & Transport Technology/TNO kan daardoor geen koppeling maken tussen kentekengegeven en NAW-gegeven.

Hoe is mijn privacy geregeld?
De Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) geeft regels voor een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens en stelt eisen aan het gebruik en de verwerking van persoonsgegevens. ARS Traffic &Transport Technology/TNO houdt zich aan deze regels.
ook al gaat het over 10 schijven heen ik wil gewoon niet dat RDW zomaar mijn gegevens doorgeeft...

[ Voor 91% gewijzigd door Gandalf68 op 29-11-2014 18:29 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat is er te vinden op dat internetadres? Ipv gelijk privacyschending te gaan roepen, kun je ook eerst navragen hoe de vork in de steel zit. Het kan namelijk dat hier toestemming voor is gevraagd en gegeven.

Sterker nog, zie https://www.amsterdamonde.../index.php?pageid=vragen:
Ik ontving een uitnodigingsbrief; hoe komt u aan mijn persoonsgegevens?
Vanaf de start van het onderzoek zijn langs de betreffende wegen camera’s geplaatst, die het verkeer meten. Bij dit onderzoek zijn uitsluitend de verkeersstroom en de kentekengegevens van passerende voertuigen vastgelegd. Via het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer/Centrum voor Voertuigtechniek en Informatie in Veendam (RDW) is het adres verkregen dat bovenaan de uitnodigingsbrief staat vermeld. Het onderzoek en de registratie hebben plaatsgevonden onder strikte voorwaarden, conform de geldende privacywetgeving. Meer informatie hierover kunt u lezen op www.rdw.nl of in de folder ‘Privacy-bescherming en het kentekenregister’, van de RDW. ARS Traffic & Transport Technology/TNO heeft de gegenereerde kentekengegevens aan de RDW gezonden en heeft vervolgens de NAW-gegevens zonder de daarbij behorende kentekengegevens van de RDW ontvangen. ARS Traffic & Transport Technology/TNO kan daardoor geen koppeling maken tussen kentekengegeven en NAW-gegeven.

Hoe is mijn privacy geregeld?
De Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) geeft regels voor een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens en stelt eisen aan het gebruik en de verwerking van persoonsgegevens. ARS Traffic &Transport Technology/TNO houdt zich aan deze regels.
Oftewel: leesvoer en dat eerst doen voortaan :)

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 29-11-2014 18:33 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
gambieter schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:28:
En wat is er te vinden op dat internetadres? Ipv gelijk privacyschending te gaan roepen, kun je ook eerst navragen hoe de vork in de steel zit. Het kan namelijk dat hier toestemming voor is gevraagd en gegeven.

Sterker nog, zie https://www.amsterdamonde.../index.php?pageid=vragen:

[...]

Oftewel: leesvoer en dat eerst doen voortaan :)
Door wie :?

Dat vind ik wel de hamvraag 8)7

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zeggen, vraag het ze. De vraag was "hoe komen ze aan mijn adres" en die is simpel te beantwoorden, en als ze zich houden aan de wetgeving, dan is er op zich weinig mis.

Dan kun je zeggen "daar ben ik het niet mee eens", maar dat kan mogelijk betekenen dat je de wetgeving aangepast moet krijgen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 29-11-2014 18:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
gambieter schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:44:
Ik zou zeggen, vraag het ze. De vraag was "hoe komen ze aan mijn adres" en die is simpel te beantwoorden, en als ze zich houden aan de wetgeving, dan is er op zich weinig mis.

Dan kun je zeggen "daar ben ik het niet mee eens", maar dat kan mogelijk betekenen dat je de wetgeving aangepast moet krijgen ;)
Toch is het best eng als je kijkt hoeveel mensen toegang hebben tot je NAW gegevens op basis van kenteken.
Politie, belastingdienst, RWS, deurwaarders, advocaten, verzekeraars, parkeerbeheer.

TheS4ndm4n#1919

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
@Gandalf68,

Even een paar seconden de tijd nemen op http://www.werfmijniet.nl en je bent er weer 3 jaar klaar mee (of totdat je weer een brief ontvangt van een nieuw project).

En ja, je privacy is niks waard in dit land. Daar zijn we hopelijk ondertussen toch allemaal wel achter.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Volgens mij heb je het recht op afscherming van je gegevens bij de databankhouder. Je zou dan bij het RDW afscherming moeten aanvragen, waarop zij je gegevens niet meer mogen delen (uitgezonderd wetshandhaving, gerechtelijk bevel etc.)

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35

Osxy

Holy crap on a cracker

RocketKoen schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:58:
[...]

Toch is het best eng als je kijkt hoeveel mensen toegang hebben tot je NAW gegevens op basis van kenteken.
Politie, belastingdienst, RWS, deurwaarders, advocaten, verzekeraars, parkeerbeheer.
Je moest eens weten hoeveel NAW gegevens beschikbaar zijn, ook voor commerciële instanties..
t_captain schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:55:
Volgens mij heb je het recht op afscherming van je gegevens bij de databankhouder. Je zou dan bij het RDW afscherming moeten aanvragen, waarop zij je gegevens niet meer mogen delen (uitgezonderd wetshandhaving, gerechtelijk bevel etc.)
Correct. Ook via postfilter kan je dat in het werk stellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Osxy op 29-11-2014 20:01 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is inderdaad iets wat jammer is. Ik zou er voor zijn dat alles verplicht opt-in gaat zijn, je mag 1 brief sturen en daarna alleen als er expliciet toestemming is gegeven. Helaas is de wet niet zo gemaakt.

• Gandalf68
RemyWD schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:07:
@Gandalf68,

Even een paar seconden de tijd nemen op http://www.werfmijniet.nl en je bent er weer 3 jaar klaar mee (of totdat je weer een brief ontvangt van een nieuw project).

En ja, je privacy is niks waard in dit land. Daar zijn we hopelijk ondertussen toch allemaal wel achter.
die ga ik zeker niet doen, de bron waar het vandaan kwam is me bekend (zo moeilijk is dat op zich niet ) maar ik had de vraag beter kunnen stellen of dat zo maar mag,

Qua poitie enzo heb ik geen bezwaar, wel tegen de rest, en ik heb nooit toestemming gegeven voor mijn adres weg te geven en ook nooit een bord langs de weg zien staan waarin ze dat vragen :)

het is dat ik het geld er niet voor heb maar ik ga dit denk ik wel eens aankaarten bij de ANWB of de consumentbond ... en natuurlijk zo deze site even vereren met een bezoekje

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:51
Gandalf68 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 17:37:
Echter... ik heb nooit en te nimmer toestemming gegeven om via mijn kenteken aan mijn adres te komen. Hoe zit dat met privacy .. ze kunnen precies zien waar en hoe laat ik dus ergens heb gereden... en hoe komen ze aan mijn adres...via de RDW waarschijnlijk.
Dat kunnen ze dus niet als je leest hoe ze te werk zijn gegaan.
Tijdstip hebben ze volgens eigen zeggen niet genoteerd (alleen verkeersstromen en kentekens).
De genoteerde kentekens zijn vervolgens opgestuurd en men heeft een lijst terug gekregen met alleen naw gegevens en dus geen kentekens.
Door op die manier te werken is er geen directe koppeling tussen individuele kentekens en de bijbehorende naw gegevens.
Wat men wel weet is bij deze bulk aan kentekens hoort deze bulk aan naw gegevens.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:30
Zijn er nog mensen die hebben meegedaan aan het spitsmijden?

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
chimera2 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:11:
Ja ik heb er een aantal jaar terug meegewerkt toen ze bezig waren met de A15 ter hoogte van Rotterdam.
Je kon toen max €120,- per maand krijgen als je niet over de A15 ging rijden. Heb dit een maand volgehouden aangezien er via de andere route continu file stond terwijl de A15 zo goed als leeg was.

• chimera2
ik heb het echt over dit jaar :) op de a12

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05

luigi87

Domotica Fanaticus

Ik heb mee gedaan op het stuk A20, A16,A13 aan spitsmijden. Heb er wel wat mee kunnen verdienen. Werd overgens ook op de zelfde manier benaderd als de TS.

- leeg -

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb meegedaan aan "Wild van de Spits!" (is inmiddels helaas afgelopen sinds december 2014). Dan niet het stuk over de A12, maar wel over de A16 en A20.

Alles bij elkaar iets van 200 euro aan verdiend :)

Virussen? Scan ze hier!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:13
Ik heb meegedaan rond Arnhem. Heeft me in totaal wel € 750 opgeleverd, denk ik.

En ik heb ze flink wat werk bezorgd doordat ze een camera buiten het gebied hadden opgehangen, omdat dat voor hen makkelijker was. Die hebben ze na veel mailtjes uiteindelijk verplaatst >:) .

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

samo

yo/wassup

Ik heb meegedaan aan A12 afgelopen jaar, bij de galecopperbrug

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
je zou bijna bewust met een vals kenteken gaan rijden om je privacy zelf te kunnen waarborgen.

Niets tegen snelheidscontroles of politie waarnemingen, dat is allemaal prima op de echte gegevens. Maar wel voor al dit soort afgeleide opnames in databases door (semi) overheden die de gegevens ook nog aan derden ter beschikking stellen. Pas achteraf bieden ze een opt out.

• chimera2
samo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:35:
[...]

Ik heb meegedaan aan A12 afgelopen jaar, bij de galecopperbrug
Al wat ontvangen?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06

samo

yo/wassup

Ja het stond vorige week vrolijk op mijn rekening

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Ik heb een lange tijd geleden mee gedaan aan het SLIM uit de spits project. Ik mocht dan niet over de waalbrug van nijmegen rijden. Of over de a50(brug van Ewijk). Als ik dat niet deed kreeg ik 48 euro per maand.

Ik kreeg de brief toen ik net klaar was met mijn stage periode en dus nooit meer over die wegen heen moet. En heb 1,5 jaar lang 48 euro per maand ontvangen.

• chimera2
ik nog steeds niet :@

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 14:20
Ik doe nu net mee aan Wild van de Spits Rotterdam. Toch al €54 ontvangen. Toch leuk. Privacy maak ik mij hier niet zo druk om.

👉🏻 Blog 👈🏻

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Ik heb me daar ooit ook voor willen aanmelden, maar toen was 't programma vol.

Oh well, spits mijden doe ik sowieso al, want heb geen zin om een uur stil te staan voor jan met de korte lul omdat mensen niet normaal kunnen invoegen en de hele snelweg tot stilstand brengen met lompe baanwisselacties + bijbehorende remgolven.
Pagina: 1