irri dirs op ftpservers how to?

Pagina: 1
Acties:

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Iedereen die beetje software of filmpjes dl'ed kent het wel. ***.***.***.***/pub/ en dan een dir naam waar je met geen mogelijkheid inkomt...

Niet met windows ftp tooltje niet vanaf linux shell etc.
Alleen als je de volgende dir ook weet.

Weet iemand hoe dit werkt of kan iemand me een uitleg geven? (of link naar uitleg)

Het is ondertussen meer een nieuwsgierigheid geworden naar hoe (ze) dat doen en hoe je er toch in kan komen.

(en natuurlijk de inhoud dl)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 14:32
volgens mij zijn die dir's dan verborgen ofzo, snap niet exact wat je bedoelt

en als je er met de voledige link ook niet inkomt is ie verwijderd :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

TeeDee

CQB 241

je bedoelt dit:

/pub/tmp/scanned/_by_/ nickname ~/upped/by/nickname/ ?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• bjck
**.**.**.**/pub/....../

dit is wel een goed voorbeeld :)

Hoe kom ik bv in deze dir en hoe maaken ze deze dirs (als het dirs zijn)?

EDIT --> Je hebt wel gelijk dus haal het maar ff weg om het topic te laten gaan. Het antwoord is immers waar ik opuit ben

• bjck
Op woensdag 13 juni 2001 16:16 schreef TeeDee het volgende:
je bedoelt dit:

/pub/tmp/scanned/_by_/ nickname ~/upped/by/nickname/ ?
die bedoel ik idd :)

• TeeDee
  • Laatst online: 23:48

TeeDee

CQB 241

tja... dit is wel een hele goede.... ik ben het nog nooit tegengekomen dat ik er niet inkom >:)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Mirage
  • Laatst online: 12-03 09:04
heb je smartftp geinstalleerd??. Anders moet je eens kijken of de passive mode wel aanstaat dat verhielp bij mijn msxtream alle probs. K kom nu weer alle ftp's op mits ze goed gepost en nog niet gedelete zijn >:) .

https://www.afrikareisopmaat.nl

• bjck
Als je complete /..../ .... /...../ dir hebt kom je er wel in maar niet zonder omdat je de afzonderlijke dirs niet in kan :(

Misschien is er iemand anders die ons kan helpen. met de uitleg

Hoe werkt het (er in komen)
Hoe te maken?

• bjck
Op woensdag 13 juni 2001 16:22 schreef Magic_Mirage het volgende:
heb je smartftp geinstalleerd??. Anders moet je eens kijken of de passive mode wel aanstaat dat verhielp bij mijn msxtream alle probs. K kom nu weer alle ftp's op mits ze goed gepost en nog niet gedelete zijn >:) .
ftp's opzich zijn geen probleem en ook naar passive mode overstappen doettie .. ik gebruik leechftp en flashfxp en ncftp op linux shell :)

Probeer jij anders ff het voorbeeld dat ik paar berichten hierboven posten en geef ons de uitleg als het je lukt.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Waarom zou je willen weten hoe je ze moet maken ?
Ik kan me niet voorstellen waarom je dit zou willen doen.

• Mirage
schreef bjck het volgende:[/b]
Als je complete /..../ .... /...../ dir hebt kom je er wel in maar niet zonder omdat je de afzonderlijke dirs niet in kan :(

Misschien is er iemand anders die ons kan helpen. met de uitleg

Hoe werkt het (er in komen)
Hoe te maken?
Gewoon met smartftp alleen ip geven (als je dat bedoelt). En dan gewoon naar de goede dir browsen. En als dat niet werkt is de dir waar je heen wilt browsen beveiligd maar al weet je een link verder kan je er wel inkomen omdat je dan voorbij de beveiliging bent geloof ik.

bijv 192.168.0.1/hoofd/ ...~~/com1/com2

dan vul je 192.168.0.1 in en dan browse je naar hoofd maar al kom je dan niet voorbij com 1 bijv. is die com1 dir beveiligd maar al vul je de hele link in kan je er wel voorbij komen.

(of zit ik nu helemaal mis en snap ik het niet :? ).

edit
ik lees nu wat je hierboven hebt gepost maar k laat dit maar staan.
/edit

• Mark
Namen als COM1, lpt, con, enz. zijn namen die niet in een dir mogen voorkomen.
Je kunt er via je browser niet in omdat je ftpserver deze dingen niet snapt.
Weet je echter een directorynaam welke daar achterligt ook, dan lukt het vaak ook.
Zo zijn er ook ftp-servers welke op de zeik gaan van spaties en ;'s.

Owja, het posten van andermans pubs is (buiten dat je hier geen warez mag plaatsen) niet netjes.

• Mirage
maar wat jij nu bedoelt is dus pubs scannen en maken of niet??.

• Mirage
[b]
Owja, het posten van andermans pubs is (buiten dat je hier geen warez mag plaatsen) niet netjes.
die van mij bestaat niet hoor volgens mij. die heb ik net terplekke verzonnen. :) als het ook over mij ging.

• Mark
Op woensdag 13 juni 2001 16:35 schreef Magic_Mirage het volgende:

[..]

die van mij bestaat niet hoor volgens mij. die heb ik net terplekke verzonnen. :) als het ook over mij ging.
Het ging niet over jou, maar over bjck

• Mirage
errm k heb net een map aangemaakt op die ftp die je net gaf en k heb er wat naar geupload (nee niks illegaals volgens mij >:) ). de map is in dit geval hoofd en er staat een regpatch in voor win2k amd en hangende spellen (is toch niet illegaal). De map heb ik gewoon aangemaakt met smartftp en geupt ook met smartftp als dat je vraag was wat ik me niet kan voorstellen. Volgens mij snap ik nog niet wat je bedoeld.

• bjck
Ja weet ik ik heb het toch maar gedaan om het duidelijk te maken met een voorbeeld en dit is niet het posten van andermans pub maar het opgeven van een ip van een ftpserver.

Het posten van warez of andermans pub zou ik de dir erbij moeten zetten en die dus wel hebben B-)

• bjck
Op woensdag 13 juni 2001 16:44 schreef Magic_Mirage het volgende:
errm k heb net een map aangemaakt op die ftp die je net gaf en k heb er wat naar geupload (nee niks illegaals volgens mij >:) ). de map is in dit geval hoofd en er staat een regpatch in voor win2k amd en hangende spellen (is toch niet illegaal). De map heb ik gewoon aangemaakt met smartftp en geupt ook met smartftp als dat je vraag was wat ik me niet kan voorstellen. Volgens mij snap ik nog niet wat je bedoeld.
Dat is ook geen probleem maar ik wil weten waarom ik niet in die dir daarboven kan komen...de ftpserver ziet ; als commando en kan dus niet gewoon cd ";;;;blablabla;;;;" doen :(

Er moet toch een manier zijn om in die dir te kunnen komen.

• Mirage
Op woensdag 13 juni 2001 16:48 schreef bjck het volgende:

[..]
:?

• Mirage
Op woensdag 13 juni 2001 16:48 schreef bjck het volgende:

[..]

Dat is ook geen probleem maar ik wil weten waarom ik niet in die dir daarboven kan komen...de ftpserver ziet ; als commando en kan dus niet gewoon cd ";;;;blablabla;;;;" doen :(

Er moet toch een manier zijn om in die dir te kunnen komen.
aha dat bedoel je dus. Dan kan ik maar 1 ding zeggen die dir bestaat niet meer hij is leeg pleitos.

COMMAND -> NOOP
REMOTE -> noop
COMMAND -> CWD /pub/ ;;;;TAGGED SINCE 2K BY ELiTEMEDiA ;;;;;
ERROR -> /pub/ ;;;;TAGGED SINCE 2K BY ELiTEMEDiA ;;;;; : The system cannot find the folder specified.
COMMAND -> CWD /pub/ ;;;;TAGGED SINCE 2K BY ELiTEMEDiA ;;;;;
ERROR -> /pub/ ;;;;TAGGED SINCE 2K BY ELiTEMEDiA ;;;;; : The system cannot find the folder specified.

dat denk ik dan tenminste. Dr staat ook een kruisje bij mij bij maar dat is toch niet bij alle ftp's die je opent. Wat jij nu hebt heb ik ook wel eens maar dan is die dir gewoon verwijderd waarschijnlijk weer deleters geweest :( . Dat komt niet doordat die ;;;;;; er staan hoor als het goed is. Ik kom zo ook andere ftp dirs met ;;; en spaties in.

Verwijderd

lala

dit is me dagelijkse job :))

make dir.. /vti_pvt/ .Upped by Axe/~omdat.tweakers.rullez ./DivX :P

Dit doe ik met Flash FXP. En je kan dus alleen maar in die dir komen als je de maker ervan kent, dus op welk board het stond, zo niet dan heb je pech :)

• bjck
er is dan helemaal geen mogelijkheid? dat is wel enorm irri dan :(

Ik kan je verzekeren dat deze dir niet leeg is (op het ip die ik eerder had gepost perongeluk) ;;; Tagged by ELiTEMEDIA;;;

dus je moet ten allertijde de volgende dir hebben?

• Mirage
Waarom rename je hem niet?? Of werkt et dan niet meer. Die pub is zeker ook niet van jou dan had ik het maar niet geprobeerd.

• bjck
Is idd niet mijn pub maar als ik geTAGde bakken tegenkom wil ik graag weten wat erop staat om te dl'en :)

Verwijderd

Is het niet zo dat als het de bedoeling is dat je er van mag leechen dat dan ook het path wel gegeven word??

• Mirage
Maar als de dir verkeerd word gegeven of je een gedeelte kwijtraakt van wat erachter moet komen :D .

Verwijderd

dan vraag je het aan de topic starter??
of hep je het ergens anders van :p

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:23
Op woensdag 13 juni 2001 17:21 schreef bjck het volgende:
er is dan helemaal geen mogelijkheid? dat is wel enorm irri dan :(

Ik kan je verzekeren dat deze dir niet leeg is (op het ip die ik eerder had gepost perongeluk) ;;; Tagged by ELiTEMEDIA;;;

dus je moet ten allertijde de volgende dir hebben?
do not touch ELiTEMEDiA pubs ...

ze zijn niet voor niets "beveiligt" tegen toevallige voorbijgangers ;)

Verwijderd

Als je de melding krijgt: "The system cannot find the folder specified." dan is de betreffende directory waarschijnlijk niet meer op de harddisk van de server, maar bestaat de verwijzing nog wel in de FTPserver software. Je hebt grote kans dat iedereen die die verwijderde directory benaderd gelogd wordt, dat zou ik tenminste zelf doen als ik sysop was >:)

Onlangs heb ik nog gelezen dat als je op een ftpserver een bestand/folder /./ als naam geeft (weet niet precies uit m'n hoofd, maar het lijkt er iig veel op) dat ie dan undeleteable wordt voor Windows gebruikertjes.
Heb het echter nog niet geprobeerd.

Persoonlijk raad ik FlashFXP aan als ftp/fxp client.

DL

• Ritchie
  • Laatst online: 05-05 16:59
Hoe kan ik in vredesnaam die folders verwijderen dan??
via windows zelf of via flashfxp?

- NAC Breda -

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 19:37

afterburn

No more...

cd pub
mkdir noaccess
mkdir noaccess/zooi
chmod a-rw+x noaccess
chmod a+rx noaccess/zooi

Et voilà: directory noaccess geeft een error, maar directory zooi niet. Resultaat is dat je nooit in zooi kunt komen, tenzij je het hele path ernaar toe weet. Handig als je illigale zooi op een ftp hebt, maar je niet wilt dat zomaar iedereen, en met name ftp indexers 'weten' dat je dat spul op je ftp hebt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:19

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer het anders eens met CuteFTP Pro. Ik ben nog nooit een pub tegengekomen waar ik niet in kwam met CuteFTP Pro. Directories als /~/ of /20x spatie/ zijn geen problemen etc. Ik ben welliswaar nog nooit op een ELiTEMEDiA pub geweest (voor zover ik me kan herinneren dan), maar ik ga er van uit dat het geen probleem is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1