Nieuwe MPB bepaalde bestanden van oude TM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Hallo,

Doordat mijn vorige MBP aan vervanging toe was, heb ik mij een nieuwe gekocht. Van mijn oude MBP heb ik een Time Machine backup gedaan op mijn NAS. Ik heb mijn nieuwe computer als nieuwe Mac geconfigureerd en zou nu graag bepaalde bestanden van mijn Time Machine backup halen en nadien een nieuwe TM backup maken en beide behouden. Ik zou dus bepaalde bestanden terug willen halen en daarna terug Time machines kunnen maken.

Ik weet dat er reeds enkele vragen zijn gesteld over het terug halen van bepaalde bestanden, maar vond niet direct iets over het terug halen van een NAS van een vorige computer waarbij ik die niet meer kan linken. Blijkbaar zijn er ook sommige zaken veranderd bij de komst van Yosemite.

Bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iets soortgelijks heb ik gisteren bij mijn Mac Mini gedaan.

De backup op mijn NAS (een Synology DS213j) was van mijn oude macbook (OSX Lion). Op de Mac Mini kan ik deze backup via het netwerk openen. Gewoon de NAS selecteren in Finder en de share opzoeken waarop de backup staat. Op die share staat dan je oude backup, en deze kun je mounten.

Zodra de backup gemount is kun je er op rondbladeren en de bestanden die je wilt kopieren. Op die manier heb ik bijvoorbeeld alle bestanden die ik wilde terughebben gekopieerd. Natuurlijk moet je wel even zorgen dat je een user van je NAS gebruikt die voldoende rechten heeft om op die share rond te kijken.

Daarna heb ik TimeMachine ingesteld op de nieuwe mac en nu is er op de share van mijn NAS een nieuwe backup bijgekomen, van de nieuwe mac. De oude is ook nog gewoon beschikbaar.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)