Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voeding + usb 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag mijn eerste pc in elkaar gezet :)
Alleen loop ik tegen 2 dingen aan waaronder de voeding; hoe moet ik die in de kast plaatsen? met fan naar beneden of naar boven? Zie en lees namelijk verschillende dingen daarover, waardoor ik twijfel.
Nu zie ik alleen in filmpjes en lees ik over een usb 2.0 kabeltje dat je moet aansluiten, maar die kan ik niet vinden. Kan dat kloppen? Ik heb overigens wel een usb 3.0 kabel aangesloten.

Bijvoorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Erwin

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Fan moet naar beneden wijzen. Hij kan ook niet anders om, want dan kan je de vier schroeven niet plaatsen in de meeste gevallen.

Hoe dan ook: fan naar beneden. Dat staat in de handleiding van je kast ook wel, en in de handleiding van je voeding. Hell, vaak staat het zelfs in de handleiding van je moederbord! ;)

USB 2 kabeltjes: kijk naar de handleiding van je moederbord en die van je behuizing. Als je geen USB2 kabeltjes hebt is dat waarschijnlijk om dat je geen front USB 2 aansluitingen hebt en bijvoorbeeld alleen maar USB 3. Maar dat is een beetje gokken om dat je niks over je onderdelen gepost hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zal wat duidelijker zijn.
De voeding is geplaatst onderin de kast, met de fan naar beneden. Ik kan het overigens echt niet vinden, anders had ik het niet hoeven te vragen ;)
Voorkant inderdaad alleen usb 3.0 nu begrijp ik ook waarom er geen usb 2.0 aangesloten hoeven te worden, achter zitten wel usb 2.0 aansluitingen maar die gaan via het moederbord en krijgen dus al stroom, toch?

Verwijderd

Welke kast is dat? Beetje dom om te zeggen dat hij altijd met zijn ventilator naar onder moet, zonder dat je dat weet.
Voor hetzelfde geld zit er geen rooster onderin die kast, en verstik je de voeding.
Wat bedoel je met usb kabels? Er gaan (meestal) geen usb kabels aan je voeding.
Dus, welke kast en voeding is het?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Corsair spec-03, zit wel een rooster onderin, maar is dit voldoende?

Verwijderd

Ja dat is voldoende. Nee dan is het prima hoor.
Hoe zit het nou met de usb? nog kabeltjes over ofzo?

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen stekkertjes meer over, ten minste niet die los in de kast hangen, alleen een paar van de voeding (modulaire voeding). Ik zag in filmpjes en las dat ze een usb 2.0 kabeltje aansloten op het moederbord, alleen kan ik dat kabeltje niet vinden (zal ik waarschijnlijk niet hebben) daarnaast sloten ze ook een usb 3.0 kabel aan op het moederbord (die ik wel had en ook heb aangesloten). Ik twijfelde of ik misschien iets over het hoofd heb gezien, maar blijkbaar hoef ik geen usb 2.0 kabeltje aan te sluiten aangezien ik geen usb 2.0 aansluitingen aan de voorzijde heb (alleen aan de achterzijde).

Verwijderd

Inderdaad, dat klopt, dat kabeltje heb jij inderdaad gewoon niet. Veel plezier met je nieuwe pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, dat gaat wel lukken :)
Pagina: 1