Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-11 15:23
Mijn vriendin heeft per ongeluk een hele map met foto's verwijderd van haar Nexus 5 en die wil ze graag terug.

Ik heb op internet al veel gezocht, maar een duidelijk oplossing kan ik nog niet vinden. Veel recoveryprogramma's vertrouw ik niet helemaal vanwege de slechte/vage sites, werken alleen met SD kaarten (Nexus 5 heeft alles op intern geheugen), werken alleen met root of kosten $40.

Het gaat dus om een Nexus 5 die geen root-toegang heeft. Weet iemand een app of programma (OSX of Windows 7) waarmee ik dit kan herstellen?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Probeer eens of het met Undelete lukt. Telefoon met usb aan PC verbinden hiervoor.
Wel zorgen dat je altijd naar je PC de nieuwe bestanden laat zetten ipv weer op de telefoon. Je overschrijft anders mogelijk plekken waar mogelijk data staat. Ook verder zo weinig mogelijk doen met de telefoon om dit te voorkomen zolang je dit wilt proberen te herstellen.
https://www.piriform.com/recuva

Tip:
Gebruik ook iets als dropbox. Dan worden alle foto's automatische in dit account gezet na het maken van een foto en heb je altijd een backup. Je kan instellen dat het alleen via WiFi mag gebeuren.

Ook Google heeft een soort gelijk systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 29-11-2014 15:17 ]

• Framoes
MikeOO schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:16:
Probeer eens of het met Undelete lukt. Telefoon met usb aan PC verbinden hiervoor.
Wel zorgen dat je altijd naar je PC de nieuwe bestanden laat zetten ipv weer op de telefoon. Je overschrijft anders mogelijk plekken waar mogelijk data staat. Ook verder zo weinig mogelijk doen met de telefoon om dit te voorkomen zolang je dit wilt proberen te herstellen.
https://www.piriform.com/recuva

Tip:
Gebruik ook iets als dropbox. Dan worden alle foto's automatische in dit account gezet na het maken van een foto en heb je altijd een backup. Je kan instellen dat het alleen via WiFi mag gebeuren.

Ook Google heeft een soort gelijk systeem.
Bedankt voor de tip. Heb het geprobeerd, maar Recuva kan helaas het interne geheugen van de telefoon niet mounten. Het toestel kan niet in usb mass storage mode. Ik vrees dat ik langs een telefoonwinkel/reparateur moet, omdat het anders niet gaat lukken.

Online backup heb ik bewust uitgezet wegens beveiligingslekken.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Kwam dit toevallig tegen vandaag. Ik ken het verder niet maar mogelijk dat dit nog iets doet.
http://www.android-recove...history-from-android.html

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 17:28

TommieW

Numa numa.

MikeOO schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:52:
Kwam dit toevallig tegen vandaag. Ik ken het verder niet maar mogelijk dat dit nog iets doet.
http://www.android-recove...history-from-android.html
Dat heeft root nodig, wat TS niet heeft.

Verder acht ik de kans minimaal dat je de foto's nog terug kan halen. Als er op de achtergrond een TRIM is uitgevoerd, zal je de data nooit meer terug kunnen halen. Zo werkt flashgeheugen eenmaal.
En als ik mij niet vergis, wordt het flashgeheugen in recente Android versies automagisch getrimd.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Framoes schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:42:
[...]
Online backup heb ik bewust uitgezet wegens beveiligingslekken.
Misschien is dit dan een mooie aanleiding je daar toch eens verder in te verdiepen. Daarmee voorkom ondervang je een probleem als dit in de toekomst.

Mijn foto's worden automatisch op Google Photo geüpload/gebackupped en staan (default) alleen privé beschikbaar. Via FolderSync wordt er ook wekelijks een extra kopie op mijn Drive gezet, als submap van alle andere zaken welke ik in de cloud heb. Staat mij héle hebben en houden in de cloud? Absoluut. Ik durf daar inmiddels enkele jaren blind op te vertrouwen. Waterdicht is het inderdaad nooit, maar het staat daar veiliger dan dat ik het zelf überhaupt voor elkaar kan krijgen. Denk daarbij aan onder andere een degelijk wachtwoord en 2-factor authenticatie.

En om de discussie daarop maar vóór te zijn (ervaringsdeskundige) en direct bruut af te kappen :+ : ja, het is een bewuste afweging geweest om alles bij Google onder te brengen.

Edit: rondom online backup zijn natuurlijk legio mogelijkheden. Drive is er slechts één van...

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 03-12-2014 23:38 ]

• Framoes
TommieW schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:56:
[...]

Dat heeft root nodig, wat TS niet heeft.

Verder acht ik de kans minimaal dat je de foto's nog terug kan halen. Als er op de achtergrond een TRIM is uitgevoerd, zal je de data nooit meer terug kunnen halen. Zo werkt flashgeheugen eenmaal.
En als ik mij niet vergis, wordt het flashgeheugen in recente Android versies automagisch getrimd.
Ik was glad vergeten dat Android tegenwoordig trim uitvoert. Bij m'n Nexus 7 was ik er nog blij mee, omdat ie daardoor weer beter draaide, maar nu is het niet zo handig.
Bastiaan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:37:
[...]

Misschien is dit dan een mooie aanleiding je daar toch eens verder in te verdiepen. Daarmee voorkom ondervang je een probleem als dit in de toekomst.

Mijn foto's worden automatisch op Google Photo geüpload/gebackupped en staan (default) alleen privé beschikbaar. Via FolderSync wordt er ook wekelijks een extra kopie op mijn Drive gezet, als submap van alle andere zaken welke ik in de cloud heb. Staat mij héle hebben en houden in de cloud? Absoluut. Ik durf daar inmiddels enkele jaren blind op te vertrouwen. Waterdicht is het inderdaad nooit, maar het staat daar veiliger dan dat ik het zelf überhaupt voor elkaar kan krijgen. Denk daarbij aan onder andere een degelijk wachtwoord en 2-factor authenticatie.

En om de discussie daarop maar vóór te zijn (ervaringsdeskundige) en direct bruut af te kappen :+ : ja, het is een bewuste afweging geweest om alles bij Google onder te brengen.

Edit: rondom online backup zijn natuurlijk legio mogelijkheden. Drive is er slechts één van...
Bedankt voor de tip, misschien moet ik er toch maar aan geloven. Two step verification helpt natuurlijk en als je geen beroemdheid bent is inbreken op je account minder interessant.
Pagina: 1